Champions League finalen i HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Så det native. Å gjøre det om til progressivt hjelper noe, men det blir hakke hakke istedet for trappetrinn. Be there følelsen er der ikke i noen av tilfellene. Ser helt ***** ut spør du meg.

Per J. Du burde se den filmbiten som heter Seaforrest, og Red-sox kampen, en kan ikke si at en ikke får "be-there" følelse av disse snuttene?

Kjelli
    Stemmer ikke med mine observasjoner, sikker på du har riktig 'timing', antar at du ser via HTPC? Det du nevner ligner på det du får når du ikke har riktig 'timing' ut på et 'interlace'-signal.

Jeg 'streamer' via D-vhs-spiller, noe som gir riktig timing.
    Ser via HTPC? Ærlig talt
    Bruker seff en D-VHS spiller jeg og. Men for å se skikkelig på kilden ser jeg det først på PCen, da jeg har en god skjerm med native 1600X1200.
    På den ser jeg om bildet er bra osv. Bildet ser alltid bedre ut på CRTen. PC skjermen viser artifakter ol i kilden nådesløst, der mye av dette ikke viser så godt på CRT maskinen. Men det betyr ikke at det ikke er der fordet.

Høres ut som det 720P du har sett er skalert 1080I til 720P og ikke filmet i 720P. For hvis du ser trappetrinn med 720P så må 1080I være helt på tur?

Men samma kan det være, vi har diskutert dette nok ganger. :wink:

K
    Det er garantert native 720p jeg har sett på. 8) Men dette med 1080i er ganske følsomt med hensyn til hvordan f.eks. projector takler det også. Jeg har hatt spesielt mange Barco-projector som viser interlace-effekten ganske distinkt - dette har med hvordan den 'timer' signalet internt. Jeg vil uansett foretrekke høyere oppløsning over laver oppløsning, spesielt med tanke på at riktig de-interlacing både for film- og videobasert 1080i material er like rundt hjørnet. Det er på tide, bare se på hvordan plasmaer takler 1080i, de skaper utrolig mye artefakter av 1080i i sin prosess for å gjøre deg progressivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    8) Ikke at det plager meg mye, men jeg ser faktisk mye trappetrinn på 720p, ved diagonaler fordi 720p på langt nær er høy nok oppløsning for min crt! ops:
    Hva mener du med at 720p ikke er høy nok oppløsning for din crt?
    Tegner ikke en crt opp de antall linjer den blir foret med da?
    Eller benytter du en linjdobler eller quadrupler? I så fall så er det vel denne som ikke gjør jobben med interpolering godt nok hvis du får trappetrinn?
    :lol: Det selvsagt satt veldig på spissen. Når jeg viser 720p native, så har jeg ganske store 'glipper' mellom scan-linjene fordi oppløsningen ikke er høy nok, derfor blir det en viss trappetrinn-effekt på diagonale-linjer. Du ser det hvis du ser etter det, men er snakker vi om 'uvesentelige' observasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjelli skrev:

"Ser via HTPC? Ærlig talt Bruker seff en D-VHS spiller jeg og. Men for å se skikkelig på kilden ser jeg det først på PCen, da jeg har en god skjerm med native 1600X1200. På den ser jeg om bildet er bra osv. Bildet ser alltid bedre ut på CRTen. PC skjermen viser artifakter ol i kilden nådesløst, der mye av dette ikke viser så godt på CRT maskinen. Men det betyr ikke at det ikke er der fordet. "

Når du ser på PC-skjermen ser du ikke progressivt da? Iom at ingen software håndterer 1080i til progressivt, så er det ikke rart at man ser mye artefakter ved 1080i kilde-material? Hvordan spiller HD-materialet gjennom Dvhs-spilleren. Jeg bruker DvhsTool.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker software som viser det interlaced. Deinterlacing av 1080I til P er som du sier håpløst med software.
    Skjermen er progressiv, men softwaren viser det interlaced. Ingen deinterlacing som skjer.

Dvhstool ja, funker bra det. Jeg bruker enten Dvhstool eller Dvshcap. Først blir selvsagt filene kjørt gjennom TS2ATSC for konstant båndbredde på streamen, samt fjerning av div "begrensinger".

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på straffe-konken igår. Antar at den er 1080i/50, men dekoderen gjorde den om til 60hz. Bevegelsene så litt 'strobo' ut, ved panoreringer. De hadde også mange kameraer som bare er 'upconverted-SD', ellers så det lekkert ut, men likevel langt unna kvaliteten på opptaket fra MLS.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, kanskje det er håp for en "sportsfreak" likevel. Hadde en tape her med litt forskjellig sport i 1080i og syntes det så fantastisk ut........Hmmm, Hvis f.eks. Canal digital kan levere noe som kommer opp mot det er jeg STORfornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Jaja, kanskje det er håp for en "sportsfreak" likevel. Hadde en tape her med litt forskjellig sport i 1080i og syntes det så fantastisk ut........Hmmm, Hvis f.eks. Canal digital kan levere noe som kommer opp mot det er jeg STORfornøyd.
    HeHe, hadde ikke sagt nei til Norge-Italia i HD! ops:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •