XXX (Triple X) Superbit edition, bildekvalitet, The Rock - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At det fins 2 engelske og 2 norske versjoer betyr ikke at det er mer enn 2 versjoner totalt.

Slik jeg forstår det så er det en enkel og en dobbeldisk (SE) fra UK. De norske versjonene er vel like bortsett fra cover skulle jeg tro. Siden det er til og med er norsk tekst på den engelske SE, så virker det rart om ikke den norske er den samme.

Både Play og Zailor har den engelske SE-versjoen, med mindre Zailor viser feil bilde av coveret. Zailor oppgir jo så å si ingen spesifikasjoner i det hele tatt, og de få de oppgir stemmer overens med den de har på Play. Coveret som var vist på Play tidligere var et annet sort cover, så jeg går ut fra at et nytt opplag av filmen har kommet ut hvor de har byttet coveret.

Hvilke land er de 3 versjonene du har sett, Arendal, og hva er forskjellen på dem?

-Audun

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes også en skamklippet utgave av the rock som ble gitt ut i Uk med norsk tekst men ikke i Norge ( ikke spør meg hvorfor ).

I norge kom det først en Vanlig enkel utgave med dårlig bilde. DD
    Så kom det en 2 disk collectors edition. DD
    Nå er det kommet en 2 disk Directors cut. DD & DTS

Alle med norsk tekst, men jeg tror ikke den siste er tilgjengelig i UK, da den er uklippet.

Det er mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det finnes også en skamklippet utgave av the rock som ble gitt ut i Uk med norsk tekst men ikke i Norge ( ikke spør meg hvorfor ).

I norge kom det først en Vanlig enkel utgave med dårlig bilde. DD
    Så kom det en 2 disk collectors edition. DD
    Nå er det kommet en 2 disk Directors cut. DD & DTS

Alle med norsk tekst, men jeg tror ikke den siste er tilgjengelig i UK, da den er uklippet.

Det er mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker.
    Jeg kjøper ihvertfall ikkeno før jeg har klarhet i dette. Vil ikke ha noen "skamklippet" utgave.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror fremdeles "Director's Cut" er den samme som dobbeldisk SE-utgaven. UK SE-utgaven er uklipt (begge sammenligningene jeg linket til tidligere i tråden bekrefter det), derfor er det noen som feilaktig kaller den "Director's Cut".

Dobbeldisken uten DTS du refererer til i Norge tipper jeg har DTS, men de har glemt å nevne det på coveret og så rettet det opp senere. Har vært borti flere norske utgivelser med DTS uten at det er nevnt på noen måte på coveret, f.eks. enkeldiskutgaven (tror det var leieversjonen, men er ikke sikker) av Black Hawk Down.
    Med mindre du har hatt disken og verifisert at det ikke er DTS på den da.

Postet for sikkerhets skyld et spørsmål på Rewind forumet, der pleier de ha total oversikt over sånt.

-Audun

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forvirret!

Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg tror fremdeles "Director's Cut" er den samme som dobbeldisk SE-utgaven. UK SE-utgaven er uklipt (begge sammenligningene jeg linket til tidligere i tråden bekrefter det), derfor er det noen som feilaktig kaller den "Director's Cut".

Dobbeldisken uten DTS du refererer til i Norge tipper jeg har DTS, men de har glemt å nevne det på coveret og så rettet det opp senere. Har vært borti flere norske utgivelser med DTS uten at det er nevnt på noen måte på coveret, f.eks. enkeldiskutgaven (tror det var leieversjonen, men er ikke sikker) av Black Hawk Down.
    Med mindre du har hatt disken og verifisert at det ikke er DTS på den da.
    Sjekk førlgende lenker fra imdb.com:
    DVD details for The Rock
    Alternate versions for The Rock
    Beskrivelsene er åpenbart ufullstendige, men her er det f.eks. bare nevnt en tysk versjon av DVDen som den eneste med norsk teksting. Dette er en svært klippet versjon. Det er også slik at det er forskjell på norsk kinoversjon og norsk videoversjon.
    Det er likevel ikke nevnt noen "special editions" her, så jeg lever fremdeles i håpet om en uklippet versjon med norsk teksting. :roll:

Jeg har jo allerede "The Rock" på VHS. Jeg er nøye på at jeg får en mest mulig uklippet versjon hvis jeg skal kjøpe på DVD. Jeg synes uansett at det hele er blitt mer uoversiktlig enn noensinne.

*sukk* Kanskje jeg ikke får kjøpt "The Rock" på DVD i det hele tatt...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fortvil, Roffe!

I denne tråden på Rewind Forums bekreftes det at det ikke fins noen Director's Cut av The Rock.

Deres sammenligning er dermed fullstendig og du kan trygt kjøpe den engelske eller den norske CE-versjoen, evt. den amerikanske. Den eneste du trenger å styre unna er den gamle R2-versjonen som er klipt og har dårligere bilde.

Jeg bruker ALLTID Rewinds sammenligninger når jeg kjøper en film, og jeg har ennå ikke gått feil

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes også mange dvd utgivelser kan være veldig uoversiktelige, det er grunnen til jeg fortsatt ikke har kjøpt mange av mine favorittfilmer på dvd. og leieversjonen av black hawk down har dts ja.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    og leieversjonen av black hawk down har dts ja.
    Jeg vet. Fant det ikke ut før etter jeg hadde sett filmen og bladde litt i menyene.. :evil:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Ikke fortvil, Roffe!
    Gjør ikke det lenger. The Rock - Special Edition (2 Discs) (R2) er nå bestilt fra play.com.
    Takk for hjelpen!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    For å rippe opp i en gammel tråd.

Min The Rock sone 2 er en 2-sidig plate jeg må vende halveis i filmen.
    Ut fra det tenker jeg at den må være fra 1.utgivelsen som her påståes dårlig.
    Likevel må jeg få ta med at min 2-sidig The Rock har et glimmrende bilde.

Hvilken utgave har jeg?

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å rippe opp i en gammel tråd.

Min The Rock sone 2 er en 2-sidig plate jeg må vende halveis i filmen.
    Ut fra det tenker jeg at den må være fra 1.utgivelsen som her påståes dårlig.
    Likevel må jeg få ta med at min 2-sidig The Rock har et glimmrende bilde.

Hvilken utgave har j
    Den utgaven har jeg også. Veldig bra lyd og bilde. Merkelig opplegg med å snu disken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interressant!
    Har selv vært borti den utgaven hvor man må snu disken. Det er da meget godt bilde på denne. Er det en versjon med merkbart bedre bilde? Da må jeg i så fall kjøpe..

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interressant!
    Har selv vært borti den utgaven hvor man må snu disken. Det er da meget godt bilde på denne. Er det en versjon med merkbart bedre bilde? Da må jeg i så fall kjøpe..
    Er en stund siden jeg har sett på denne. Jeg får ta den fram i kveld o prøve den på htpc prosjektor oppsettet. Har enda ikke testet den der.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    Interressant!
    Jeg tror du vil komme like langt med utgavene som har DTS.
    Det å snu platen var et fenomen på veldig tidlige utgivelser.
    Altå, i stedet for dagens dual-layer plater, så er de singel layer på hver side.

Det jeg er overrasket over er den gode kvaliteten på en så tidlig utgivelse.
    Platen er så og si fri for ekstramaterialet, så her er meste plassen gått til bilde og lyd på selve filmen.
    Så hvis du bestiller en av de 2-disk utgavene hvor disk 1 kun har filmen, så vil jeg tro du er i besittelse av like god bildekvalitet.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de fleste superbit der er på dvdstrax, ikke xxx dog. De der giver bedst bilde hos mig må blive Once Upon A Time In Mexico og Vampires. De er bedst på hver sin måte. Har også Fifth Element, Bad Boys, Snatch, Hannibal og Black Hawk Down men har ikke set de ennå, venter på å få tid og se de samt få dvd spilleren gjort sonefri igjen.
    Bestiller xxx tror jeg....
    Husker ikke helt hvilken The Rock jeg har, må sjekke...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Fast and the Furious i Superbit og vanlig versjon og spesielt bilde er merkbart bedre igjennom hele filmen på superbit.

DTS lydsporet merker jeg ikke så mye forskjell på med unntak av de 5 første minuttene, fy flate til sinna Civic`er :lol:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •