Indiana Jones collection - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Si ifra hvem som vinner slåsskampen. Er veldig spent ! :lol:

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Fillern, jeg ringer til Paramount imorgen og spør. Rett og slett... Jeg har jo nummeret på jobb.

-Kjetil-
    Litt usikker på hva du skal spør om, men all informasjon om saken sier dette :
    Den norske (sone 2) utgaven er uklippet og har norsk tekst.
    Den engelske (sone 2 UK) utgaven er klippet, og har ikke norsk tekst.
    Sone 1 og 4 er uklippet og uten norsk tekst.

Det er atså bare den engelske utgaven av boksen som er klippet. Kun den !!!
    Vi har ikke på noe tidspunkt fått informasjon om at versjonen som utgis i Norge er ulik den i Storbritania. Paramounts utgivelser er som regel felles for hele Europa. Og ja, jeg kjenner til at denne filmen i sin tid ikke ble klipt her i landet.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klippe - klippe....

Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Vi har ikke på noe tidspunkt fått informasjon om at versjonen som utgis i Norge er ulik den i Storbritania. Paramounts utgivelser er som regel felles for hele Europa. Og ja, jeg kjenner til at denne filmen i sin tid ikke ble klipt her i landet.
    Merkelig at de ikke kan bekrefte dette et par dager før den selges i butikkene (regner med at de må ha fått disse for distribusjon for "lenge siden"). Som jeg nevnte er mine påstander tatt fra informasjon på nettet, og jeg har lest ganske mye om dette. Jeg kan bl.a. henvise til et par andre diskusjoner der den rimelig klare konklusjonen er at den norske versjonen er uklippet.
    dvdarkivet.no
    dvdforum.se

Hvor vidt noen skal få anledning til å prøve å banke meg om jeg tar feil, har jeg ikke tatt stilling til ennå. Men man bør nok være i nogenlunde samme vektklasse (95kg +), for jeg har ikke tenkt å bli banket opp frivillig. 8)
    Og en om gangen.

Men tilbake til saken. Jeg har selvfølgelig ikke noen autoritet til å uttale meg på vegne av Paramount, men vil gjerne bidra med den informasjonen jeg sitter på etter å ha lest en god del om saken på nettet.
    Så jeg er ikke 100% sikker - bare 99.5% :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Får jeg lov til å banke deg hvis det er feil? :wink: Jeg har en laserdisk der den er helt uklippet, så jeg skal sammenligne hvis jeg blir i tvil.
    Du er ikke lite frekk, Mastiff, når du skriver dette bare fem minutter etter at du selv har gitt en fullstendig feilaktig påstand her på forumet.

Les HER

Vi kan visst alle ta feil

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oban, da stiller vi i samme vektklasse! Og det stemte da jeg selv importerte laserdisker, men de har nok endre tolloven siden da.

Kjottolf, den var faktisk klipt på kino. Jeg så den selv der, og det med hjertet vart klipt bort her, mens det gikk uklipt i Tyskland (en kompis så den der på tur med guttekorpset).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det ingen banking, nei! Jeg har i mine svette små hender Indiana Jones-boksen, jeg tittet så vidt på toeren på pc-en, og hvis den er representativ har vi en ny referanse! Bildet var så sylskarpt at det nesten hoppet ut av pc-skjermen! Og man ser hjertet komme ut og banke noen slag i hånden på ypperstepresten. Altså er det ingen tvil, for det er den scenen som først klippes. Halleluja! Gleder meg til å se filmene!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det ingen banking, nei! Jeg har i mine svette små hender Indiana Jones-boksen, jeg tittet så vidt på toeren på pc-en, og hvis den er representativ har vi en ny referanse! Bildet var så sylskarpt at det nesten hoppet ut av pc-skjermen! Og man ser hjertet komme ut og banke noen slag i hånden på ypperstepresten. Altså er det ingen tvil, for det er den scenen som først klippes. Halleluja! Gleder meg til å se filmene!

Er det Norsk sone 2???

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Her blir det ingen banking, nei!
    Puhhh ! Og jeg som ikke har sovet i natt. :wink:

Nei, jeg var rimelig sikker på dette, så jeg hadde blitt meget overrasket om den var klippet.
    Og jeg har lest bare positivt om både bilde og lyd på Indy-boksen.
    Ellers er det noen som missliker at det er blitt "fikset" litt på tabber som var synlige på originalfilmen. F.eks er det snakk om at en refleksjon av en kobra som vises i en glassrute er fjernet digitalt. Det samme er repene som holder den rullende steinen i første filmen. Ikke noen stor sak for min del, men jeg skjønner dem som mener at filmene mister litt "sjel".
    Videre sies det at på sone 1-utgaven av ... Last Crusade, så er bildet ut av fokus et par ganger (ca. 88 min: Jones jr. og sr. kjører bil med Sallah og snakker om Marcus Brody). Regner med at dette også er slik på sone 2-versjonen.

Jeg får forhåpentligvis kjøpt min sone 2-boks i dag !

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bekreftes av Release også:
    http://www.release.no/content/news/82895687

Sitat:
    UKLIPPET
    Et godt salgsargument for de norske DVD-utgivelsene er at Indiana Jones og de fordømtes tempel for første gang er uklippet, mens den i England fortsatt må selges med klipp. Det gjelder scenben hvor Mola Ram tar ut hjertet av en mann.

John Roger

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det, så er det flere scener som er blitt klippet vekk i den engelske versjonen. Totalt 1 minutt og 6 sekunder.
    Korte beskrivelser av disse er (sakset fra mitt tidligere innlegg) :

"Scenes chopped involve the sight of the victim’s still-beating heart in the high priest’s hand, the flogging of Short Round, Willie’s terrified caged descent into the volcano and not forgetting Dr Jones’ drinking of blood, his own flogging and his bone-crunching fight with the overseer."

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oban:

Jeg har en restaurert versjon på VHS. En samleboks som ble gitt ut for noen år siden. Scenen du nevner kommer ut av fokus der også.
    De fordømtes tempel er forøvrig uklipt der også.

-Kjetil-

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oban, ja, men på den norske filmutgaven var det så vidt jeg husker bare det, pluss ett eller to sekunder når krokodillene river i stykker den ene fyren som ramler nedi elva. Og det var hjertescenen Filmtilsynet nevnte da de omtalte filmen i sin tid.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er denne hærlig lekre boxen i mine hender 8) . Gleder meg vilt til å få sett filmene, og bonus discen. Å du verden så lekker denne boxen er, nesten så jeg kan sitte timesvis å bare holde og kose med den :lol:

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har "problem" med at de limte "klistermerkene" på boksen løsner? (Baksiden+bunn)

Ser ut som det er brukt ett dårlig lim eller noe sånt :?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Klistremerket" på baksiden bør du jo fjerne, er jo ett litt bedre bilde av Indy under det

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    "Klistremerket" på baksiden bør du jo fjerne, er jo ett litt bedre bilde av Indy under det
    Aha! Kan vel være derfor limet ikke er så kraftig, slik at folk kan fjerne de norske lappene.

Jaja, blir nok å fjerne dem...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bak klistermerket...

Hvis noen lurer på hvordan det ser ut bak klistermerket, se her :

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig pressing av "Temple of Doom"?

Har mottatt boksen fra Elkjøp nå, og var ivrig etter å sjekke om jeg hadde klippet eller uklippet versjon av "Temple of Doom". Stappet den derfor inn i PC'en og.... oppdaget at DVD-ROMen ikke leser plata fra kapittel 14 og utover!!!! :evil:

Tok den ut av PC'en og kikket opp mot lyset. Det er ingen riper, men det er en slags skjoldeeffekt der (ser nesten ut som om en fuktskade, uten at jeg tror fukt har noe med saken å gjøre). Ingen av de andre DVDene i boksen har denne skjolden.
    Prøvde å spille av i stuespilleren (en Samsung M305), og der spiller den helt fint. Er likevel sur, siden jeg en gang i fremtiden vurderer å anskaffe HTPC. Det vil jo da være en stor sjanse for at samme problem kan oppstå.

Er det noen andre som har opplevd problemer med avspilling av "Temple of Doom" fra samleboksen på PC? Eller kontra: Er det noen som med suksess har spilt hele denne på PC?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg nylig hadde tilsvarende problemer med en CD fra play.com. Den ble returnert og ny kopi ankom med akkurat samme feil. Fikk da beskjed om at det kunne dreie seg om en "bad batch". Hvis dette er tilfelle er det jo liten vits i å bytte inn i en ny, siden det meste av det som er kommet til Elkjøp av denne tittelen sikkert kommer fra samme batch.

PS. Det ER den uklipte versjonen som er i samleboksen. Så noe er bra oppe i det hele...

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En CD/DVD plate består av flere lag med bla glassfiber disse lagene er lim sammen. Når disse lagene ikke henger bra eller godt nok sammen kan de løsne. Da får du den skjoldeffekten i platen. Det er dette som gjør at gammle plater kan slutte å virke.

Gå å bytt boksen.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •