Defekt DVEplate. Har ikke kvitering. Hva skal jeg gjøre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt DVEplate. Har ikke kvitering. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har akkurat kjøpt DVE og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får den til å funkere på HTPC`en. Den fungerer på den stasjonære spilleren i stua (den skal ikke kobles til projektor) ,men ikke på HTPC.

Jeg har sjekket med flere andre DVDer som jeg har liggende og DVDrommen (NEC3520) leser alt, selvom platen er meget ripete.

DVE er helt ny og fri for riper. Det ble noen SMÅ riper når jeg renset den med genseren ,men de ser man kun hvis man lyser på den med en spesiell vinkel

Noen råd? Er dette en kopisperre? Kommer inn på platen i utforsker (bruker WinXP SP2) ,men får ikke åpnet noe som helst på platen..
    Fungerer heller ikke i DVDshrink (tenkte jeg kanskje kunne kopiere den til hardisken for å evt. kjøre den fra disk)

Hvis jeg ville visst at denne ikke fungerte i HTPC ville jeg aldri kjøpt den!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette programmet her:
    http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Siden jeg installerte det er det ikke en plate, eller sperre for den saks skyld, pc-en min ikke lar meg spille.

Med det programmet har du full kontroll. Setter soner, stoppe macrovision, få filmer til å starte uten å vise Warnings, osv...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte desverre ikke... Jeg begynner å mistenke NEC3520 ,men den har lest alt jeg har matet i den så jeg tviler jo litt på at den skal gå i stykker.. Men jeg skal teste med en gammel DVDrom jeg har liggende her.

EDIT: Nå har jeg testet med 2stk DVDrommer og med AnyDVD. Den vil absolutt ikke lese DVE. Hvor kan jeg levere inn DVD`en? Jeg ønsker ikke å ha DVE hvis jeg ikke kan konfigurere HTPC`en siden jeg kun bruker en PC til å mate projektor.

Problemet blir jo at den fungere på en Standalone.. Da er den jo ikke helt ødelagt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet litt mer og platen er defekt. Den blir ikke lest riktig i noen som helst av avspillerne jeg har prøvd. Den hakket etter 7minutter på Standalone spilleren..

Jeg har ikke kvitering siden jeg kjøpte den av en person (forseglet). Hva kan jeg gjøre? (utenom å kontakte han som jeg kjøpte den av)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å sende en mail til produsentet og forklare hele greien for de.
    http://www.videoessentials.com/contactus.php

Jeg har selv vært ute for noe lignende med et PS2 spill som ikke var noen riper i, men likevel virket det ikke.
    Tilbød, (Rockstar den gang), å sende dem kun selve platen og at de kunne sende meg ny.
    De hadde ingen problemer med å tro meg, skrev at jeg ikke trengte å sende dem den defekte platen, og jeg fikk ny plate i posten.
    Den virket som bare det.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel ikke noe problem hvis man forklarer problemet på en ordentlig måte, til en forhandler som fører produktet.
    Det er veldig mange sjapper som selger DVE, så det skal ikke by på store problemer for hverken deg eller forhandleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •