Dumt å kjøpe flere DVD-filmer nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dumt å kjøpe flere DVD-filmer nå?

Med High Definition-filmer på full fart inn i heimen - er det ikke dumt å kjøpe lassevis med DVD-filmer nå? Du må uansett kjøpe dem på nytt om få år med mye bedre billed- og lyd-kvalitet? Det vil i alle fall gjelde nyere filmer og større klassikere. Jeg kjenner at jeg allerede har begynt å "holde igjen" litt. Jeg har opplevd å skifte ut store deler av laserdisc-samlinga mi en gang tidligere ... Hva mener forumet om dette?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo ta ganske lang tid før alle filmene som nå finnes på DVD er å finne på HD-format da. Ca 100 titler er annonsert i første omgang til lansering før jul, men det kan jo godt hende at disse blir utsatt nå som man driver og forhandler om samarbeid.

Dessuten er det mulig å skaffe seg mye billig DVD nå til dags, HD-titlene vil nok ligge noe høyere i pris i starten.

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unnskyld hvis jeg bryter inn i tråden din.. men hva med dvd-spiller?? er det dumt da?? vill hd-dvd-spiller koste mer i forhold til ytelse?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-avspillerne vil helt sikkert være ganske dyre i starten, slik DVD-spillerne var i sin tid.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg gidder ikke vente med f.eks å se Star Wars III til den kommer på blue-ray. Da er er det bedre å bruke 150kr nå enn å vente kanskje 4-5 år før jeg får det i HD kvalitet.

2. De nye spillerene vil kunne spille DVD slik at jeg trenger ikke bytte ut filmene. Blir nok kun å bytte ut de største action klassikerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    HD-avspillerne vil helt sikkert være ganske dyre i starten, slik DVD-spillerne var i sin tid.
    Jeg er ikke så sikker på at HD-avspillerne blir så veldig dyre i starten. Grunnen er at både brunvare-produsenter og filmselskaper vet meget godt at HD-varene må gjøres godt tilgjengelige til almenheten raskt om HD-DVD/Blue-Ray skal ha sjanse til å skape seg et marked.

Når det gjelder DVD-filmer, vil dere se at alle filmer dere noen gang har drømt om å ha på DVD spys ut på markedet nå. Ingen vil gå glipp av DVD-galoppen mens løpet ennå er i gang! Jeg tillater meg å nøle litt med å anskaffe meg alle filmene. Det vil bli surt den dagen de kommer ut i HD-kvalitet. Jeg har sett Total Recall HD-WMV. Forskjellen var enorm!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B-king
    Jeg har sett Total Recall HD-WMV. Forskjellen var enorm!
    Alle andre som har sett denne mener at kvaliteten på denne stinker og ikke er bedre enn vanlig DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er da WMV-materiale heller ikke for HD å regne.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Så er da WMV-materiale heller ikke for HD å regne.
    Du har ikke sett Island Fever 3 skjønner jeg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men noe sier meg at jeg allerede vet hva den handler om.. :P

Mastiff hadde en bra kommentar for noen dager siden. 8)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av B-king
    Jeg har sett Total Recall HD-WMV. Forskjellen var enorm!
    Alle andre som har sett denne mener at kvaliteten på denne stinker og ikke er bedre enn vanlig DVD.
    Forskjellen var ikke enorm.

Faktisk er en godt innspilt film på dvd av nyere dato (for eksempel Ringenes Herre) omtrent like bra (om ikke bedre).

Problemet med HD er vel at de fleste er fornøyd med dvd (plasma og lcd-brukere) HD er vel mest aktuelt for proj brukere. Spørs om ikke HD blir akkurat som sacd og dvd-a - mad andre ord for de spesielt intresserte.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi kan si det så enkelt som at om du er filminteressert og liker å se film, så venter du ikke med å kjøpe film. Er du derimot kun optatt av tekniske løsninger og lite interresert i film, er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg forslår at du begynner å kjøpe film når etterfølgeren til blu-ray er på plass.

edit: sorry. men jeg synes ofte fokuset blir helt feil. Du kjøper da utstyret for å se film, ikke motsatt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Problemet med HD er vel at de fleste er fornøyd med dvd (plasma og lcd-brukere) HD er vel mest aktuelt for proj brukere. Spørs om ikke HD blir akkurat som sacd og dvd-a - mad andre ord for de spesielt intresserte.

Nå er vel ikke "Total Recall"-utgivelsen i nærheten av å være representativ for HD-materiale heller da, så å gjøre seg opp en mening om nytteverdien av /behovet for HD på dette grunnlaget vil jeg karakterisere som høl i huet. Jeg tror de fleste som får demonstrert skikkelig HD (på kompatibel skjerm, enten det er projektor, LCD eller plasma) ikke ønsker å gå tilbake til vanlig SD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror etterhvert at filmprodusentene kommer til å tvinge oss over til ett eller annet HD format om noen år selv om massen ikke nødvendigvis ønsker (mao. ikke vet bedre) det. Dette gjøres enkelt ved å kun tilby filmer i HD format og ikke DVD :lol:

Så forresten HD sending på ett 30" LCD her om dagen. Det er det beste bildet jeg noen gang har sett på en skjerm. Kjipt å se på vanlig SD etter det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Nå er vel ikke "Total Recall"-utgivelsen i nærheten av å være representativ for HD-materiale heller da, så å gjøre seg opp en mening om nytteverdien av /behovet for HD på dette grunnlaget vil jeg karakterisere som høl i huet. Jeg tror de fleste som får demonstrert skikkelig HD (på kompatibel skjerm, enten det er projektor, LCD eller plasma) ikke ønsker å gå tilbake til vanlig SD.
    Enig med at Total Recall utgaven er laber. Har masse HD klipp som jeg kjører via htpc som er veldig mye bedre.

Personlig tror jeg HD for de fleste først blir intressant med stort bilde +50". Så får vi se hvor mange som får lov til å handle en stor tv av kona...

HD på en 30" er uintressant. Antagelig vil du bomme i en blindtest på normal titte avstand mellom dvd og HD. Men det ser fint ut, har kjørt HD på min 20" lcd og det ser helt rått ut på en halv meters avstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3 meters avstand på en 30" LCD kan jeg nesten garantere deg at du vil se forskjell på HD og DVD på en 720p skjerm.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse trådene begynner det å bli mange av etterhvert, og det ender alltid opp med de samme diskusjonene mellom de samme personene.

Men for å svare på topic, så er det bare tull å slutte å kjøpe DVD-filmer fordi man vil vente på et eller annet uvisst som ligger flere år frem i tid. Slik vil det alltid være! Det kommer alltid noe nytt og bedre, hvorfor kan man ikke for en gangs skyld bare slå seg til ro med det man har og nyte filmene istedenfor å la seg jage opp av rykter om noe nytt som kommer hele tiden?

edit: skrivefeil, fingertuppene henger ikke helt med idag..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Disse trådene begynner det å bli mange av etterhvert, og det ender alltid opp med de samme diskusjonene mellom de samme personene.

Men for å svare på topic, så er det bare tull å slutte å kjøpe DVD-filmer fordi man vil vente på et eller annet uvisst som ligger flere år frem i tid. Slik vil det alltid være! Det kommer alltid noe nytt og bedre, hvorfor kan man ikke for en gangs skyld bare slå seg til ro med det man har og nyte filmene istedenfor å la seg jage opp av rykter om noe nytt som kommer hele tiden?

Jepp helt enig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Jepp helt enig.
    Enig med det!

Vi får sjekke tråden om 5 år!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback