Leie film på nettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer klingal sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leie film på nettet?

Bare lurte på om noen har noen erfaringer på emne?

Hvilke da som er best på pris/levering/kundeservice...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte på film24.no og gikk etterhvert over til brafilm.com
    Prisen er jo grei hvis du ser mye film. Ulempen er jo at man ikke alltid får sitt førstevalg og at diskene noen ganger er veldig ripete.
    Jeg synes brafilm er best på å gi deg førstevalgene..

Newcomer sbrua sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testa filmleie.no og de er veldig kjappe til å sende nye filmer. ikke dårlig på favoritt lista heller. koster 590,- for tre filmer hjem samtidig, i kvartalet.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker film24.no. Lever raskt, men etter en stund ender du opp med å se en hel haug med søppelfilmer, begrenset utvalg med andre ord.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Brafilm. De er virkelig elendige på å sende ut ny film. Tar alt for lang tid. Hvis du klager skylder de på Posten, men jeg bor slik at jeg vet at det ikke er Posten. -Så jeg prøvde å forklare det for dem, men det virker mere som om det er en arbeidstreningsbedrift med tanke på sørvis og kundetilfredshet. Derimot, ikke så gale på å sende ut nyheter. Kvaliteten på filmene har vært OK.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også brafilm.com. Bare positive erfaringer. Filmene kommer fort som f....
    Slo til på et tilbud der man kunne leie så mange filmer man ville (dog bare en film om gangen) i 1 mnd for 49,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt brafilm.com i ca 1 måned.
    Til og begynne med kom filmene veldig raskt.
    Hvis jeg sendte noen filmer på mandag så lå de nye i postkassa torsdag.

De siste 2 sendingene har gått mye tregere.
    Har ikke fått nye filmer før på lørdag.

Har de for mye og gjøre, eller spekulerer de i og være trege når man er ferdig med prøvetilbudet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender man filmer på mandag har jo brafilm disse på tirsdag, men sender aldri før onsdag. Da har man nye filmer torsdag. Har hent at de har brukt lenger tid men da er jeg rask til å klage Mulig posten somler innimellom men jeg får alltid filmene dagen etter de er sendt fra brafilm, så kan ikke skjønne at det skal gå tregere den andre veien..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    Sender man filmer på mandag har jo brafilm disse på tirsdag, men sender aldri før onsdag. Da har man nye filmer torsdag. Har hent at de har brukt lenger tid men da er jeg rask til å klage Mulig posten somler innimellom men jeg får alltid filmene dagen etter de er sendt fra brafilm, så kan ikke skjønne at det skal gå tregere den andre veien..
    Dette høres ubeskrivelig drit ut.... dvs. at man kan se film på søndagen, og så må man vente i 4 dager før man kan se film igjen, og dette er ikke engang garantert å være en nyhet du har ventet på? Nei takke meg til kjøp, eller den lokale videokiosken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at tråden er gammel, men må bare få ut litt frustrasjon. Brafilm fungerer overhodet ikke - i begynnelsen av ab.perioden går det greit, etterhvert blir det bare bingo - bor i Asker, allikevel er siste erfaring at etter at jeg leverer inn 2 filmer på postkontoret sender de ut den siste først mandagen etter - altså 9 dager! Kunderservice har ingen forståelse for problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Brafilm fungerer overhodet ikke ....... Kunderservice har ingen forståelse for problemet.
    Heldig, du, som tydeligvis ihvertfall får svar fra "kundeservice".... det er mer enn jeg har klart å få til.

Jeg startet med film24, og var egentlig greit fornøyd med dem - med unntaket av at man aldri fikk noen av de virkelige heite nyhetene. Akkurat den biten har faktisk vært bedre hos brafilm, men hurtigheten i utsendelse av filmer..... oy ve!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med kritikken av Brafilm.com her. Jeg slo til på denne lei 4 filmer på 14 dager gratis kampanjen de har kjørt i det siste. To filmer ble i følge Brafilm.com sendt ut den 5 Januar (som var 3 dager etter at jeg registrerte meg), men jeg hadde de ikke postkassen før onsdag den 18 januar! Det er jo helt horribelt. Sendte de en mail 11. januar som de ikke har tatt seg bryet med å svare på. Derfor sa jeg opp hele greia lørdag 14 januar. Fikk da beskjed om å levere tilbake filmene jeg hadde (som jeg ikke hadde fått), innen den 17 jan. Den 18 får jeg altså filmene ...hehe. Hadde det ikke vært for elendig kundesupport, og utrolig lang leveringstid kunne de faktisk fått meg som kunde. Men nå går jeg heller motsatt vei, jeg fraråder andre å bli medlem...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte brafilm.no en stund, men etter hva som kommer frem i denne tråden så glemmer jeg den leverandøren.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg benytter også Brafilm og har ikke opplevd noen av de problemene dere beskriver. Litt ventetid på nyheter hvis en ikke er tidlig ute, men selve postgangen fungerer veldig bra, men jeg holder jo også til i Oslo. Det blir kanskje litt feil å skylde på Brafilm hvis det er postgangen til dit en bor som er problemet?

For øvrig virker banneravtalen slik at alle som klikker seg inn fra AVforum gir forumet en provisjon, og hvis dere ønsker støtte forumet er det bare å prøve et testabbonnement! Ikke for å være selgete asså, men "vi treng pæeng for å drive detta opplegget"!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet både film24 og brafilm.

Brafilm fungerte kjempebra i prøveperioden, men så gikk det lengre og lengre tid mellom filmene, tok opptil ei uke mellom filmene.
    Nå skal det sies at jeg rippa dem inn på disk og sendte alle sammen i retur samme dag som dem kom, så kanskje dem ante lunta
    synes servicen demmes var bra, da et par filmer forsvant i posten sendte dem nye med det samme jeg sa fra.

film24 var et reint h e lvete, fungerte bra helt til et par filmer ble borte i posten, fikk ikke kontakt med kundeservice tross gjentatte mailer, og noe telefonnummer for kontakt hadde dem ikke, vet ikke om dem har det nå,
    sjekket alle mulige registre etter tlfnr, tilogmed nr i brreg var det ingen som svarte på. Siden abbet mitt gikk ut da etter 3 uker lot jeg være å fornye, og hørte ikke noe fra dem, så jeg regnet saken som avsluttet.

Så skjedde det ikke noe før et år etter, en dag jeg var i nettbanken ser jeg plutselig at film24 hadde trekt VISA kortet mitt for mndsavgift, dette hadde dem gjort da i ca 6mnd, så det var ca 1500kr som de hadde forsvunnet med uten mitt samtykke, prøvde å kontakte dem igjen, men til ingen nytte.
    Tok kontakt med banken og fikk visakortet stengt, så gikk det noen mnder, og jeg fikk inkasso på det, ringte inkassofirmaet og forklarte saken.
    Dem skulle stoppe saken og sende forespørsel til film24.
    dem sendte flere forespørsler til film24, men ingen svarte inkassobyrået engang! Så da sletta de saken og fortalte at dem ikke kom til å ha noe med film24 mere å gjøre for makan til useriøse folk hadde dem ikke vært borti.

Så kort fortalt, styr unna ALLE firma som ikke oppgir telefon som kontaktmulighet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg benytter også Brafilm og har ikke opplevd noen av de problemene dere beskriver. Litt ventetid på nyheter hvis en ikke er tidlig ute, men selve postgangen fungerer veldig bra, men jeg holder jo også til i Oslo. Det blir kanskje litt feil å skylde på Brafilm hvis det er postgangen til dit en bor som er problemet?
    Postgangen fungerer jo veldig bra på utsendelse fra Brafilm (jeg bor i Asker og har fått filmene dagen etter med ett unntak). Andre veien er det bingo, og veldig ofte går det fire til fem dager etter at jeg leverer filmene inn på postkontoret til Brafilm har registrert de. Min hypotese er at de ikke har tilstrekkelig kapasitet til å håndtere logistikken eller at de rett og slett mangler filmer. Det å skylde på postgangen er dessuten en svært dårlig strategi fordi det reduserer kvaliteten på og verdien av utleietjenesten. Jeg ønsker forutsigbarhet slik at jeg kan planlegge når jeg skal se hva, om det er Posten eller Brafilm som somler har jo liten betydning.

Det kan derfor være en mulig forretningside å (a) inngå en spesialavtale med Posten for å kunne levere med tidsgaranti eller (b) inngå avtaler med andre distributører og heller doble prisen. Hva med en superpakke som man kan stole på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Postgangen fungerer jo veldig bra på utsendelse fra Brafilm (jeg bor i Asker og har fått filmene dagen etter med ett unntak). Andre veien er det bingo, og veldig ofte går det fire til fem dager etter at jeg leverer filmene inn på postkontoret til Brafilm har registrert de. Min hypotese er at de ikke har tilstrekkelig kapasitet til å håndtere logistikken eller at de rett og slett mangler filmer.
    Jeg har heller ingen problemer med postgangen i det hele tatt, filmer - når de først sendes fra brafilm - ankommer i løpet av en dag. I tillegg registreres normalt selve returen inn kjapt hos brafilm.

Men, så starter moroa. Det går ofte tre-fire dager før nye filmer plukkes ut (og jeg har fulgt med nøye på websidene deres en stund nå), og som regel kan man se at filmen vi skal mottas "velges ut", men likevel ikke sendes før dagen etter.

Jeg har en lang rekke med mailer som vi har sendt brafilm. Ikke ved ett eneste tilfelle har vi fått svar, så ved siste forfallstidspunktet reduserte jeg rett og slett betalingen til det halve, og sendte en mail om hvorfor. Så får vi se om idioten(e) reagerer denne gangen.

Inntil noe annet bevises, velger jeg ihvertfall å tro at brafilm ikke har noen kundsenterfunksjon, og at hele firmaet består av en deltidsansatt person - som stort sett har kaffepauser.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte å prøve film24 for en stund siden. Kom fram til at det ikke var noe for meg siden det virket litt usikkert, men ble litt nysgjerrig på denne tråden. Glad jeg slapp å gjøre samme erfaring som dere.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har abbonert hos film24(dvs dama har) ingen problem der kjempe kjappe til å sende ut nye filmer har opplevd å sende film torsdag eller fredag og fått film igjen på lørdag!

men så byttet vi til brafilm pga av at de har mye større utvalg i serier. betaler for å ha tre filmer hjemme men har foreløpig ikke hatt mere enn to! og når vi sender inn film tar det mange dager før de sender igjen. hender gjerne at det tar 6dager fra de har motatt film til de sender ut ny, pluss at vi sendte inn to, men de sendte kun 1 tilbake!

nei, skikkelig skuffa over brafilm. hvis de ikke skjerper seg umiddelbart blir det å gå over til noen andre!
    gjerne film24 igjen, men ble litt bekymret når jeg leste det Geokrig skrev!

btw: har ikke fått en eneste serie enda fra brafilm! :?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Jeg har høstet samme erfaring med brafilm. I begynnelsen kom filmene raskt men så tok det lengre og lengre tid. For de siste sendingene tok det ca en uke fra jeg sendte filmer til jeg mottok nye.

Har i den siste måneden testa film24. Ikke så bra utvalg men det er i alle fall kjappe med å sende ut nye filmer. Har som regel nye filmer i postkassa 3 dager etter at jeg returnerer de jeg har sett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •