Hva mener du om de nye HD-formatene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva mener du om de nye HD-formatene?

Etter mange heftige diskusjoner og knallhard argumentering på forumet de siste ukene, er det på tide med en aldri så liten, uhøytidelig avstemning.

Og det tenkes da altså på Blue-Ray og HD-DVD for de uinnvidde :wink:

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste vet ikke hva HD er for noe engang, tror ikke det vil bli noe rift om HD materiale før det bli normale TV sendinger i HD.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    følte svarene var litt enten eller. jeg tror det kommer til å funke. men ikke bli like stor suksess som dvd. men heller ikke like entusiast produkt som d-vhs.

blue ray vil jo antagelig vis komme i neste ps og hd-dvd og blueray kommer og til å bli brukt på data!
    så jeg tror det kommer til å gå sånn passe greit jeg!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD/Blu-ray/HDTV blir nok ikke noen umiddelbar suksess her i landet, men jeg tror mange vil få øynene opp for det når de først får demonstrert skikkelig HD. For meg virker det som om mange dømmer HD-materiale nord og ned uten å ha noen holdbare referanser til hva de snakker om, enten fordi de ikke har sett ekte HD selv eller bare har blitt demonstrert en middelmådig mellomting (f.eks. dårlige eksempler på WMVHD).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD var heller ingen umiddelbar suksess. Det ble ikke 'vanlig' å eie en DVD-spiller før tre-fire-fem år etter lanseringen. Jeg forventer omtrent det samme med de nye formatene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble DVD lansert i norge? 1997? Jeg vil påstå at det var så å si allemannseie før 2002

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mangler ganske mange alternativer her.. Desuten er det jo egentlig ikke så veldig interessant å vite hva folk tror. Det er hollywood alene som bestemmer det her. Og hadde det ikke vært for at brukersperren som ligger lagret på dvd har begynt å gått ut på dato ville vi aldri sittet å diskutert en arvtaker til dvd heller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det mangler ganske mange alternativer her.. Desuten er det jo egentlig ikke så veldig interessant å vite hva folk tror. Det er hollywood alene som bestemmer det her. Og hadde det ikke vært for at brukersperren som ligger lagret på dvd har begynt å gått ut på dato ville vi aldri sittet å diskutert en arvtaker til dvd heller.
    Det var vel kanskje LITT å ta i, men jeg ser poenget. Uansett kommer vel ikke de nye brukersperrene til å bli fredet for DVD-Jon og hans likesinnede skulle jeg tro :wink:

Angående svaralternativer så synes jeg at jeg var generøs med 3 stk, man må jo prøve å skille det litt - enten havner man i den ene gropa, eller den andre - til syvende og sist 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alternativene er veldig farget av din egen mening om at DVD holder til neste årtusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Uansett kommer vel ikke de nye brukersperrene til å bli fredet for DVD-Jon og hans likesinnede skulle jeg tro
    Det hjelper ikke mye for bestemor på 80 at det kommer noen å hacker brukersperren på filmer. Hun vet uansett ikke hvordan hun får tak i dem og har heller ikke et ønske i det. GUI-Jon er i så måte en svært liten trussel mot underholdningsbransjen.

Angående svaralternativer så tror jeg selv HD-formatet ikke umiddelbart vil bli noen suksess. Jeg tror at dvd i løpet av en fem års periode i stedet vil bli sakte faset ut i forhold til HD, slik at forbrukerne vil bli tvunget over på et nytt format. Hvilket alternat skal jeg svare da..?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harley Davidson er kult det da!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    buell...!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg testet en XB9-R. Skikkelig leketøy av en etthjulssykkel.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldiggris. men hadde det hvært jeg som testa hadde det vel bare hvert ett vræl og så rett til skogs!

"etthjulssykkel"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den ville både på bak og fremhjulet den. Ikke var den vond å be heller. Men det førte til at jeg mistet prøveskiltet. Så jeg må si at HD innfridde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    DVD var heller ingen umiddelbar suksess. Det ble ikke 'vanlig' å eie en DVD-spiller før tre-fire-fem år etter lanseringen. Jeg forventer omtrent det samme med de nye formatene.
    Helt enig. Tror folk er litt naive i forhold til industrien. Ønsker de oss over på HD så blir det det. Etter noen år er det bare å slutte å lage vanlige DVDer slik som med VHS så vips så er alle nødt å kjøpe HD DVD spillere.

Men tror kanskje de får litt konkurranse fra video-on-demand.

Tipper en HD DVD spiller koster ett par tusen om 3-4 år, og en tusenlapp om 4-5 år.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Angående svaralternativer så tror jeg selv HD-formatet ikke umiddelbart vil bli noen suksess. Jeg tror at dvd i løpet av en fem års periode i stedet vil bli sakte faset ut i forhold til HD, slik at forbrukerne vil bli tvunget over på et nytt format. Hvilket alternat skal jeg svare da..?
    Eksakt det samme som jeg har ment lenge. Nedlasting av DVD via nettet brer om seg med rekordfart. Med raskere linjer, som min, kan folk laste ned en DVD på et par timer. Underholdningsbransjen vil nok presse godt på etterhvert for å få folk over på et medium med mye kraftigere kopibeskyttelse og vesentlig større datamengde.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge holdt VHS da? Den gode gamle sliteren ble vel introdusert en gang på 70-tallet om jeg ikke tar helt feil. Er fortsatt mulig å få kjøpt film på VHS, dog i et begrenset antall. Faktisk også mulig å kjøpe en videospiller i dag også. Det formatet var jo selv ikke da det ble lansert, best på den tiden! Det ble jo en suksess uten like. Hvem kan vel ikke tenke tilbake på den gode gamle videosjappa-dagene? Husker jeg selv var innom sjappa HVER dag for å se om noe nytt var kommet. Store cover og kassetter gjorde inntrykk. Spole tilbake filmen var noe herk, men vi klagde aldri på kvaliteten. Den gangen var det bra nok. Det var tross alt FILMEN som var hovedpoenget. Selvsagt har jeg en bedre OPPLEVELSE av film nå på DVD pga. kvaliteten og lyden, men det hjelper så lite dersom filmen rett og slett suger...Mange er så opptatt av lyd og bilde at de helt glemmer filmen de ser på! For min del vil jeg kjøpe DVD så lenge det varer. Kommer garantert ikke til å hoppe på HD karusellen bare fordi det er nytt osv. Når spillerne kommer ned i 2-3000 kr og HD-DVD eller hva det nå blir koster 150 kr, DA hiver jeg meg på.

Dessuten tror jeg faktisk det vil bli mer og mer vanlig med video on demand etterhvert. Det blir sikkert "harry" å brife med stor filmsamling som tross alt bare er plasskrevende. Det store innen ti år spår jeg blir filmbestilling. Analog kabel forsvinner, alt av TV signaler blir digitale. Raskere bredbånd samt kabel blir bra nok til å bestille film i HD kvalitet på PC eller over kabelTV. (Digitalt). Ser jo heller ikke poenget med å ha en stor filmsamling hvis jeg heller kan bruke fjernkontrollen og søke på alle verdens filmer og betale kanskje 20-30 kr for rettighet til å se den innen 24t. Vil jeg se den en annen gang betaler jeg heller samme prisen da. Sjelden jeg ser filmene mine mer enn 3-4 ganger uansett, så 4X30 kr er 120 kr og det er under snittprisen på DVD pr. dags dato. Folk er late. De gidder ikke kjøpe filmen, ha den i hylla, legge den i spilleren. De vil slafe på sofaen, trykke på noen knapper, og se film. Selv synes det er litt stas å samle på filmer, men vil nok innrømme at jeg vil bruke en video on demand tjeneste hvis kvaliteten er god nok. Canal Digital har jo hatt "KIOSK" allerede et par år nå, men ikke i god nok kvalitet.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scirocco:

Du snakker om gamle damer.. Jeg har to som jeg har hjulpet litt, begge rundt 70 og begge laster ned dvd fra nettet, brenner og printer cover så det står etter.. Så de er i alle fall glad i DVD Jon....

Ta ikke alle under en kam

Forøvrig er HD fremtiden, og jeg kan ikke forstå annet enn at det blir en formidabel suksess.. Er klar til å kaste alle DVD'ene mine jeg.. Ser jo ut som ei tåke i forhold til HD

Kenneth

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier det igjen. I 2012 er fortsatt DVD det ledende formatet for kjøp/leie av film i Norge.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •