Hva mener du om de nye HD-formatene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye god argumentering her

Som noen nevnte over kan jo DVD'ens død dessverre komme fortere enn folk flest vil hvis produsentene faktisk slutter å lage DVD-filmer. Det ville jo vært veldig beklagelig. Da kan det jo hende Peakmans spådom ikke holder stikk, selvom jeg ville tippet det samme. Høytstående kilder i Hollywood har faktisk kommet med uttalelser de siste årene om at filmindustrien slik vi kjenner den idag vil DØ UT pga piratkopiering osv - og at om noen år vil det ikke lenger bli produsert filmer med astronomiske budsjetter som idag :shock:

En annen ting, folk snakker om å laste ned DVD-filmer fra internett - men er ikke dette komprimerte divx-formater osv med mye dårligere kvalitet? Eller kan man laste ned en film i like god kvalitet som originalen, på mange GB? Her er jeg litt blank, men innbiller meg at folk flest tar til takke med divx osv, og det er jo temmelig dårlig i forhold til en original DVD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg sier det igjen. I 2012 er fortsatt DVD det ledende formatet for kjøp/leie av film i Norge.
    Hva med resten av verden?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    En annen ting, folk snakker om å laste ned DVD-filmer fra internett - men er ikke dette komprimerte divx-formater osv med mye dårligere kvalitet? Eller kan man laste ned en film i like god kvalitet som originalen, på mange GB? Her er jeg litt blank, men innbiller meg at folk flest tar til takke med divx osv, og det er jo temmelig dårlig i forhold til en original DVD.
    Tror faktisk flere og flere laster ned DVD filmer med tilnærmet full kvalitet. En kompis har iallfall helt sluttet å laste ned DiVX filmer. Spesielt etter at han fant ut at XBOX spiller DVD image filer direkte over nettverket hans. I fremtiden med ADSL 2+ og slik så vil man jo kunne laste ned hele DVD filmer på under 1 time. Raskere enn tiden man trenger på å kjøre til byen for å kjøpe den.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier det igjen. I 2012 er fortsatt DVD det ledende formatet for kjøp/leie av film i Norge.
    Hva med resten av verden?
    I japan vil jeg tror det fremtidige formatet selger mest. I USA er det vanskelig å si. I norge vil jeg tippe at salget av det fremtidige formatet ikke vil gå forbi før i 2013-15.

Hvis plutselig filmbransjen slutter å selge DVD så vil det selvfølgelig påvirke det, men her tror jeg pengene rår og så lenge folk kjøper DVD så vil DVD eksistere. Det var jo først når VHS salget stupte at bransjen begynte å kutte det ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I japan vil jeg tror det fremtidige formatet selger mest. I USA er det vanskelig å si. I norge vil jeg tippe at salget av det fremtidige formatet ikke vil gå forbi før i 2013-15.
    Er du sikker på at det blir et nytt, optisk lagringsmedium som kommer til å ta over for DVD fremfor video-on-demand lignende tjenester, og lagring av film på data?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg ikke være sikker på men alt tyder på at det er veldig populært å eie filmen. Jeg selv er en slik som syns det er mye bedre å eie en film enn å ha den på disk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det er jeg også..men så er vi kanskje mer entusiaster enn gjennomsnittet :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det er jeg også..men så er vi kanskje mer entusiaster enn gjennomsnittet :wink:
    Tror egentlig ikke det har med entusiaster å gjøe. Det finnes mange samlere som ikke har annet en DVD spiller og TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Du snakker om gamle damer.. Jeg har to som jeg har hjulpet litt, begge rundt 70 og begge laster ned dvd fra nettet, brenner og printer cover så det står etter.. Så de er i alle fall glad i DVD Jon
    Hvis det er piratkopiering du snakker om så har i grunn dette svært lite med programmet til GUI-Jon og co å gjøre.

Høytstående kilder i Hollywood har faktisk kommet med uttalelser de siste årene om at filmindustrien slik vi kjenner den idag vil DØ UT pga piratkopiering osv - og at om noen år vil det ikke lenger bli produsert filmer med astronomiske budsjetter som idag
    Det er vel det en kaller typisk propaganda. Privatkopiering har eksistert like lenge som musikk- og filmindustrien og selv i disse dager hvor kopiering blomstrer så gjør salget det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig. Dersom video-on-demand skulle fase ut dvd totalt så tror jeg piratkopiering plutselig ville blitt en reell trussel mot filmbransjen. I det øyeblikket dette skjer vil det jo ikke lenger være noen forskjell på det produktet du får når du piratkopierer og når du kjøper.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig ikke det har med entusiaster å gjøe. Det finnes mange samlere som ikke har annet en DVD spiller og TV.
    Filmentusiaster tenkte jeg på da, ikke teknologifriker

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker om DVD Image på en full ettlags dvd med tilnærmet lik kvalitet som originalene.. Når dual layer media blir billigere blir det nedlasting av fulle DVD'er uten noen komprimering.

Tidligere var jeg ute etter best mulige DVD'er (Superbit o.l.) og kjøpte nye eksemplarer av filmer o.l hver gang de forbedret litt på lyd og bilde. Men etter at jeg fikk om øynene for HDTV har DVD plater mistet litt av sjarmen, så da bruker jeg heller pengene mine på en bra bredbåndslinje og brennbare DVD'er. D-VHS er neste oppgradering, og da er det tilbake til å kjøpe filmene jeg vil se.

Scirocco: Jeg snakket om piratkopier ja, men de to eldre jeg snakker om kan ta backup av sine egne originalDVD'er også ved hjelp av DVD shrink o.l. Dessuten er det jo jons DeCSS som ligger bak at folk kopierer dvd samlinga si og laster den opp på nettet da..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er det jo jons DeCSS som ligger bak at folk kopierer dvd samlinga si og laster den opp på nettet da..
    Jeg har aldri noensinne sett en dvd ute på nettet som er lagt ut av "privatpersoner". Alt som er laget er gitt ut av piratgrupper - som har mye større tilgang på utstyr og ikke minst kunnskap en det som er gjennomsnittelig.

(hvorfor tror folk at DeCSS er GUI-Jons verk alene for øvirg)

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri noensinne sett en dvd ute på nettet som er lagt ut av "privatpersoner". Alt som er laget er gitt ut av piratgrupper - som har mye større tilgang på utstyr og ikke minst kunnskap en det som er gjennomsnittelig.

De nyere filmene er det piratgrupper som laster ut, men det er svært mange privatpersoner som laster opp filmene sinbe også.. Men nok om det...

Og bare for å nevne det så tror jeg ikke DVD Jon var alene om DeCSS, men han er tross alt ansiktet utad..

Hovedpoenget mitt var at man ikke skal dra alle under en kam. Og rope høyt min støtte til HDTV nå!

alex: Du må bare akseptere at DVD er ikke noe særlig..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder i massevis for meg med det rette utstyret 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De nyere filmene er det piratgrupper som laster ut, men det er svært mange privatpersoner som laster opp filmene sinbe også.. Men nok om det...

Og bare for å nevne det så tror jeg ikke DVD Jon var alene om DeCSS, men han er tross alt ansiktet utad..

Hovedpoenget mitt var at man ikke skal dra alle under en kam. Og rope høyt min støtte til HDTV nå!

Jeg har sagt dette mange ganger. Det kommer ikke an på hva vi mener. Det er først når de som ikke har dette som sin hovedinteresse(les: altså de allerfleste) er interessert i å kjøpe de at det blir en suksess. Jeg kan ikke se det skje på svært lang tid. Jeg har arbeidet på steder med svært mange ansatte og det godt under 1% som har en vesentlig interesse i hjemmekino og 0% som har ett ønske om noe annet enn DVD.

Jeg brukte selv en haug med penger på en HD-avspiller allerede i 98. De svært få filmene som var tilgjengelig kostet itillegg mellom 1500 og 3000 kr. Skulle ønske jeg ikke hadde brukt de pengene. :roll: Spilleren er solgt men har fortsatt filmene liggende, blant annet Cliffhanger, TopGun, Jurrasic Park.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •