Quicktime HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24

Tråd: Quicktime HD

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det nytter ikke med en middels pc for å spille av disse klippene ser jeg. Tviler på at Quicktime formatet er optimalisert for Intel platformen enda.
    Ikke med en middels skjerm heller...

Men rått er det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Om fremtiden er det vanskelig å spå....
    Jeg ser Per Johnnys argumenter, og historiske poeng...

Jeg mener fortsatt at dette vil skje svært raskt (Innen 4 år før mer enn 50% av salget er HD tror jeg ikke er urealistisk), argumentene er allerede på bordet... her får vi bare være enig om å være uenig.

Tilbake til det jeg egentlig postet:
    Traileren til "Batman Begins" i Quicktime 1080P sett på en Apple Cinema Display 23" med høy lyd er en helt fantastisk opplevelse!
    Håper du har rett. Jeg har levd såpass lenge at jeg er skeptisk, pluss at jeg arbeider på en arbeidsplass der det er flere tusen ansatte, og hvis man snakker om hjemmekino og dvd så er ikke det akkurat spesielt 'hot'. Det får meg bare til å reflektere at mine interesser og prioriteringer er ganske avvikende iforhold til gjennomsnittet. Selv de som er litt interessert skjønner ikke forskjell på 4:3, 16:9, letterbox og anamorphic engang.

Mener du 4 år fra nå, eller 4 år etter at det er kommet på markedet. Hvis vi regner 4 år fra software kommer på markedet i noenlunde aggressiv spredning, så er ikke det utenkelig, men da er vi fort i 2011.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som om HD er på vei inn "bakdøren", altså via PC og den typen ting. Dette har absolutt potensiale... Jeg tror at Blue-ray og HD-DVD kommer til forbli kostbart enda en god stund. Gjennom PC'en trenger dette ikke å være n begrensning.

Jeg gleder meg til den dagen det blir mulig å kjøpe og hente ned en HD-film fra nettet. Det hadde vært en god løsning, siden en da slipper den dyre distribusjonen. Enesten hindringen for en slik løsning er vel frykten for piratkopiering av materialet! Jeg ser en mulighet for at en slik løsning kan komme fra Apple gjennom Itunes/Quicktime i løpet av overkommelig tid, altså en online videobutikk, på samme måte som gjøres med musikk gjennom Itunes.

Hva tror dere om dette og utviklingen fremover? Jeg er i hvert fall klar til å investere i en dedikert HTPC det øyeblikket HD blir tilgjengelig på denne måten.

Edit: Har sett litt på Quicktime 7 preview for Windows nå. Har ikke noen mulighet for å kjøre 720p uten seriøs hakking. Krever følgende står det:

QuickTime 7 for Windows Public Preview:
    Dual 2.8 GHz Intel Xeon or faster processor
    At least 1 GB of RAM
    64 MB or greater video card

Men det jeg fikk sett så meget bra ut.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple har nå begynt å legge ut flere nye filmtrailere i quicktime HD-format på www.apple.com/trailers
    Nå er også 1080p-versjonene tilgjengelige for Windows-brukere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •