Hvor mange dvd'er har du? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 167
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med Njål. Den store allmennheten må da være selve definisjonen på skrot. Og hvilken rolle spiller det om det er filmer eller serier, egentlig? Skal vi som setter pris på mer grundig presentasjon av karakterene finne oss i et slags mindreverdighetsstempel?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærmer seg vel rundt 200 stk og stigende.... alle orginale.. syns det er en pen start med tanke på alderen min :wink: ( må vel legge til at det har vært en del støtte også med alt da.. så må vel si mine kjære foreldre har hulpet meg noen smuler her og der.... og det er jeg takknemmelig for .. )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    ca 800 og stigende :lol:

Utrolige mengder enkelte har klart å få inn i samlingen, en god samling filmer er som en god samling bøker...Leser demm kanskje bare 1 gang, men kjekt å ha i hyllen.

Største samling her ligger over 2200stk ser jeg, med en snittpris på kr 150 blir totalen kr 330.000,- hvilken oppgradering på anlegget dette ville bidratt med! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    ca 800 og stigende :lol:

Utrolige mengder enkelte har klart å få inn i samlingen, en god samling filmer er som en god samling bøker...Leser demm kanskje bare 1 gang, men kjekt å ha i hyllen.

Største samling her ligger over 2200stk ser jeg, med en snittpris på kr 150 blir totalen kr 330.000,- hvilken oppgradering på anlegget dette ville bidratt med! :wink:
    Men å andra sidan, vad är en hjemmekino utan filmer?
    Själv kan jag inte förstå hur man kan köpa en fantastisk anläggning och sedan ha 30-40 filmer i hyllan?
    Sedan är det för mig otroligt roligt att samla film och veta att det alltid finns filmer hemma att se.

Jag har en bit över 900 st, många av dem dyra samlar utgåvor.
    Men jag ångrar det inte...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    en god samling filmer er som en god samling bøker...Leser demm kanskje bare 1 gang, men kjekt å ha i hyllen.
    Jeg tror jeg har sett alle filmene mine minst to ganger.
    Av en eller annen grunn, synes jeg at filmen er bedre andre gangen den ses

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Teenage Mutant Ninja Turtles? Hvem har noe sånt i samlingen sin?
    Ingen samling er komplett uten Mutant Ninja Turtles , jeg har 676 DVDer iht profiler, VHS teller antagelig ikke men har ca 500

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Rett i underkant av 1450 ifølge Profiler.
    Der er det nødt for å værra mye skrot :wink:
    Nei, det behøver det ikke være. 20 filmer for hvert år fra 1930 til 2004 blir 1500. Fra 1997 har jeg 18 filmer. Tror nok jeg lett kunne sette opp en liste på ytterligere 12 filmer fra '97 som er verd å ha hvis prisen er rett (under 100 kroner). 30 filmer fra hvert år tror jeg er et "riktig" tall.

Selv har jeg ca 500 filmer. Jeg teller hverken discer eller utgivelser, men filmer. Gudfaren-trilogien regner jeg som tre, selv om den består av fem skiver i en boks. I tillegg har jeg ca 40 tv-sesonger. TV-serier er definitivt den avdelingen som jeg vil prioritere fremover.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og eg som synes eg har mange filmar(kjem jo ikkje over alle), men samlinga mi tell berre ca. 200.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel B
    20 filmer for hvert år fra 1930 til 2004 blir 1500. Fra 1997 har jeg 18 filmer. Tror nok jeg lett kunne sette opp en liste på ytterligere 12 filmer fra '97 som er verd å ha hvis prisen er rett (under 100 kroner). 30 filmer fra hvert år tror jeg er et "riktig" tall.
    Mulig det er 30 filmer det er verdt å få med seg de siste årene, men at det er 30 filmer per år det er verdt å ha i samlingen fra 1930-1980 for eksempel, DET...men det er min mening da. Det kommer selvsagt an på hvordan man ser det, og hva som er viktigst av kvalitet og kvantitet. Selv har jeg et sted mellom 5 og 10 filmer per årstall fra 20-tallet og frem til 90-tallet, hvor det begynner å dra seg til. Det hører dog med til historien at her er det fint lite annet enn Hollywood..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca 120 ligger i mapper (Kresen)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    telte akkurat over hvor mange dvder jeg har nå. havnet på 649 stk. så det begynner å bli litt.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en tråd jeg kan skrive meg på i.
    Jeg har ca 1500-1600 DVD filmer, noe i overkant av 1300 registerte i DVD Profiler, men den tar ikke hensyn til at mange av disse er bokser. F.eks Karate kid, gudfaren, aliens osv.
    Har en okei bunke som ikke er lagt inn enda, så jeg havner mellom 1500 og 1600 totalt nå.
    Begynte å samle DVD sånn skikkelig i 2001.
    Kjøpte min første i 2000, men hadde bare 10-12 filmer i 2001 da jeg begynte å samle skikkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner vel å nærmemeg 700 filmer.. ( ikke dvd'er, men filmer!!! ) har vel ca 3-400 dvd'er, noe som ikke er dårlig for å være 15 år..

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 101stk. mest gangster- og bruce willis type filmer.
    Er godt å komme hjem til en god DVD-samling etter mange timer på jobb. Man jekker en kald en, finner dagens film i hylla, trykker play og legger beina solid på bordet. GOD KVELD FOLKENS!!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 77 dvder da er bokser og lignendes regnet som 1 dvd

Newcomer Cryman sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 912 stykk dvd. samlingen øker stadig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 250 filmer på dvd, og 170 på laserdisc. Kjøper bare gode filmer, ikke møkkafilmer som tar plass. Kvitter meg med filmer som jeg ikke liker, eller som jeg aldri tror jeg kommer til å se igjen. Skjønner ikke at enkelte har flere tusen filmer. Tror ikke det er mer enn 7-800 gode filmer, som man bør ha.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la ta snittet her på 500filmer. gang det med 200kr og man kommer opp med 100.000kr i filmer. ja no angrer dere tenker e?
    har solgt flesteparten av mine, bare klassikerene står igjen... hvor ofte blir de sett? en film i måneden?
    filmer skal leies, å eie er bare en byrde....for meg iallefall.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel 130 filmer og samlingen vokser. MYE er kjøpt på tilbud og gjennom play, så jeg tipper at det er en gjennomsnittspris på en drøy 100-lapp. Det vil si at jeg vel har brukt rundt 13000 på filmer. Har sett mange av dem mange ganger, og barnas filmer går jo faktisk ganske ofte, så jeg synes ikke det er noe dårlig økonomi i dette. Jeg bruker også ganske ofte to kvelder på å se en film, siden jeg ofte gjør det etter at kona har lagt seg, og da lønner det seg ikke å leie uansett.

Jeg sammenligner heller dette pengeforbruket med å gå på kino. 2x80 kroner i billetter, pluss 100 kroner til barnevakt, samt "grums" som bensin, flaskevann etc, og man er fort tett oppunder 300 kroner per film. Da synes jeg det er verdt det å betale 100-150 kroner for å eie en film. Byttelåning av filmer med venner begynner sakte men sikkert å ta av, så det er slett ikke sikkert at det er så mye dårligere økonomi i å eie i forhold til å leie heller...
    Og sist men ikke minst: Hvis man kjeder seg en kveld, har en pils innabords og snøføyka står rundt veggene, så er det kjekt å kunne velge fra eget filmbibliotek når man ikke kan kjøre til videosjappa.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    la ta snittet her på 500filmer. gang det med 200kr og man kommer opp med 100.000kr i filmer. ja no angrer dere tenker e?
    har solgt flesteparten av mine, bare klassikerene står igjen... hvor ofte blir de sett? en film i måneden?
    filmer skal leies, å eie er bare en byrde....for meg iallefall.
    Jeg har vel nå nærmere 700 DVDer og 500 VHS filmer og jeg angrer overhode ikke. Har et anlegg som jeg er kjempefornøyd med og uten film i hylla hadde det for meg vært meningsløst. Gjennomsnitts prisen er nok nærmere kr 100,- enn kr 200,-

Å pese for å leie en slitt film gidder jeg ikke, i min DVD spiller kommer kun mine egne filmer.

Konklusjon ?? Smaken er som baken................

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •