Sopranos sesong 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sopranos sesong 5

Er det noen som vet noe om når denne kommer på dvd??? Gleder meg som en liten unge...trodde den skulle komme ut i februar, men så var det noen som sa at den var utsatt...til hvor lenge???
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal visst slippes 20.juni ifølge Play.

http://www.play.com/play247.asp?page...g=72&pa=sr

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slippes 27. juli på DVD i Norge. Den på Play er vel den britiske utgaven, som ikke har norsk tekst.

Så sesong 5 på TV. Ganske bra den. Endel veldig gode episoder, men også noen som er litt mindre bra. Det er blant annet en der Tony drømmer nesten hele episoden...veldig kjipe greier.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sesong 6 er uansett den siste, og den går vel på TV i statene nå tror jeg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Den slippes 27. juli på DVD i Norge. Den på Play er vel den britiske utgaven, som ikke har norsk tekst.

Så sesong 5 på TV. Ganske bra den. Endel veldig gode episoder, men også noen som er litt mindre bra. Det er blant annet en der Tony drømmer nesten hele episoden...veldig kjipe greier.
    "The Test Dream" er jo genial, hvis man klarer å lese mellom linjene. Jeg elsker slike drømme-episoder. Buffy the vampire slayer - 4x22 - Primeval er også en genial episode. Vanligvis pleier disse episodene bli mye bedre med en audio commentary, siden regissørene/cast'et peker på ting som man vanligvis ikke ser ved første øyekast; noe som øker nivået på episoden enda mer.

..

At folk kan se The Sopranos med norsk tekst er helt ufattelig. Jeg vet jeg har sagt det før; at serier og filmer ikke bør ses med norsk subtitles, men med The Sopranos så er det jo enda viktigere. Det er så mange finurlige språklige finesser i den serien at man mister halve meningen hvis man ikke har engelske subtitles. Alliterasjonen, de italienske låne-ordene, sleng-kommentarene. Det er så mye av Sopranos-språket som ikke lar seg oversette, hvis noen hadde gitt meg sesong 5 av The Sopranos idag med norsk tale, så hadde jeg ikke tatt imot.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sesong 6 er uansett den siste, og den går vel på TV i statene nå tror jeg.
    Nei den startet de å filme i begynnelsen av 2005, så jeg tror ikke de viser den i statene. Jeg har ikke sett episodene på torrent-sider, så jeg er faktisk 110% sikker på at de ikke har startet å vise serien enda.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..de er i alle fall ferdige med produksjonen.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du trenger å vite om Sopranos og litt til finner du her.
    http://www.hbo.com/sopranos/

Du kan også laste ned en veldig kuul screen saver som skifter bilder hele tiden. Finnes også for Terminator

Skal du ha Sopranos effekter kan du kjøpe de her:
    http://www.emerchandise.com/browse/SOPRANOS/s.wF0JOL6Z

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra imdb: http://www.imdb.com/title/tt0141842/board/flat/17406007

Sitat Opprinnelig postet av Provalone
    I did not care for the dream sequences, they lasted too long and were boring.
    Sitat Opprinnelig postet av Ralphended
    It never ceases to amaze me how someone can say something like this about the series. The dreams are one of the most important elements to the narrative. They often serve as metaphysical roadmaps thru [sic] Tony's (and others') psyches. If you really delve into the dreams, you gain a fuller understanding of the characters, and gain more insight into the complexity of the show's subtext.

So many people (I don't necessarilly mean Provalone) just "don't get it" about this show. It's NOT a ganster show, it's NOT really about the mob, and whacking etc...it's so much more.
    David Chase - Creator of The Sopranos:
    "Some people complain when there aren't enough whackings on the show". [Those people] "have no idea what the show's about."

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    relase datoer for 5ern er

USA sone 1, 7. juni
    UK sone 2, 20. juni
    Norge sone 2, 27. juli

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gandolfini (han som spiller Tony, for de uinnvidde) uttalte for en stund siden at han håpte de drepte Tony Sopranos snart, for han begynte å bli lei av rollen. Det er godt mulig at sesong 6 blir den siste, men jeg tror ikke det er avklart enda. De vil sikkert holde dette så tett som mulig før serien vises på TV.

Personlig synes jeg teksten er grei å ha. Jeg leser dem nesten aldri, men de fungerer som støtte dersom du faller litt ut. Av og til kan det være vanskelig å få med seg alt, spesielt i filmer/serier som bruker mange ord og uttrykk som du ikke hører hver dag. Dette gjelder for eksempel en film som Pulp Fiction eller en serie som Sopranos. Jeg fortrekker også tekst fordi jeg da slipper jeg å få problemer med andre som trenger den!

Jeg er ikke enig med det som står over om drømme episoden. Det blir for surrealistisk for meg. Det skal ikke være nødvendig å spille av episoden med kommentarer for at den skal gi mening...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Gandolfini har ihvertfall uttalt at sesong 6 er den definitivt siste han spiller inn.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke hvor jeg har lest det, men sesong 6 er den siste, og den vil bestå av 10 episoder. Sopranos skulle visst utspille seg over 75 episode totalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •