Total Recall: WMV-HD utgave (bilder med sammenligning)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Total Recall: WMV-HD utgave (bilder med sammenligning)

Har gjort en rask sammenligning av et par scener på denne utgivelsen nå, og det er så absolutt merkbar forskjell på DVD- og WMV-HD-utgavene. DVD-bildet er egentlig ikke noe særlig å snakke om, fullt av rusk og rask og generelt middels detaljnivå. WMV-HD-utgaven ser ut til å være preget av samme støyproblem (støv og skitt), men skarpheten er naturlig nok noe bedre.

På den negative siden så ser det ut til at WMV-utgaven må avspilles med medfølgende software (som kjøres direkte fra DVD-platen). Default lydspor ser ut til å være satt til tysk :? (ihvertfall på promoutgaven jeg sitter med).

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått sett igjennom DVD-utgaven og bildet er faktisk riktig så bra det. PC'n som benyttes som DVD-spiller er dessverre ikke rask nok til at jeg kan gjøre en skikkelig dom på WMV-utgaven (hakker noe fælt), men har tatt noen screenshots som kanskje indikerer forskjellen:

LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan godt se forskjell. Helt klart klarere bilder og bedre farger på HD.

Men, det er først når man viser hd matriale på en god stor skjerm som har en oppløsning på 1280x720 eller bedre at man virkelig ser foskjell på hd og dvd.

Hvor kjøpte du denne HD utgaven av Total Recall? og hva koster den?
    Det er vel den eneste som er utgitt i norge enda?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er sant, forskjellene er betydelig større når bildet blåses opp, men bildet er ikke på langt nær like bra som ekte HD, det skal være sagt. Det har vel mye sammenheng med at filmen er såpass gammel og at originalmaterialet ikke er helt optimalt.

Denne HD-utgaven legges ut for salg i alle norske DVD-butikker nå på onsdag, prisen er jeg ikke sikker på, men den legger seg nok ikke mye over "normal" DVD-pris. Utgaven er en 3-disk. (har ikke kjøpt den selv, fikk den noe før lanseringsdato da jeg driver med DVD-omtaler)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde å titte litt på denne utgivelsen i går. Mye hakking i bildet og ikke noe Dolby Digital lyd. I menyen er det enten tysk eller engelsk 5.1 men det blir kun stereo. Det verste er at det hakker for mye slik at det blir uholdbart å se filmen. Bildet er av en grunn mindre enn hele lerettet, noen som vet hvorfor.....

PC'en jeg bruker en en Celeron 2,2 trimmet til 2,65. Er dette for slapt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at HTPC'en i stua er for slapp ja.... På min kontor pc som er en P4 3.6 gikk filmen glatt..... Virker som det er krevende med WMV HD filmer for PC'en..... Fikk ikke sjekka lydsporet her da, har ikke DD på kontoret.... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •