Alien Vs. Predator - dårlig panorering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alien Vs. Predator - dårlig panorering?

Jeg har aldri sett en så hakkete panorering som der pyramiden blir oppdaget (med ferdig bakgrunnsbelysning...) og kamerat kretser langsomt rundt Bishop. Har noen andre med PAL-versjonen av filmen reagert på den panoreringen?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ikke merke til det første(og hittil eneste) gang jeg så den. Men jeg kan prøve å ta en titt igjen og se om jeg ser det samme her.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på isen i bakgrunnen, ikke på hodet hans. Hodet ser ganske jevnt ut, men isen oppe i bakgrunnen rykker hos meg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bare sett den en gang, men merket ikke noe til dette hos meg. (HK DVD25)
    --
    Thorbjørn

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så nøye da? :roll:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøye? JAAA!!!!!!

Ting som irriterer og tar oppmerksomheten bort fra filmen skal unngås for enhver pris.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på panoreringen som begynner ca. 25:48, så kan jeg se at den er litt ujevn hvis jeg legger godviljen til, men jeg la ikke merke til den som negativ da jeg så filmen sist.

Men jeg konsentrerte meg nok da om ansiktet til Bishop.

Dette varierer nok litt i forhold til utstyret man har også.

Et sted jeg har sett regelrett hakking, er når man 'flyr' forbi de enorme statuene i den første Ringenes Herre delen. Men det skal visst være sånn, ifølge en flatskjermtest jeg leste i Lyd&Bilde. Ifølge dem gir det en mer ekte 'filmfølelse', da det kommer av de naturlige begrensningene i filmformatet(24 bilder pr. sek.) - - eller noe sånt. De kom med den bemerkningen fordi skjermen de testet hadde et 'natural motion' kretsløp som stort sett fjernet denne hakkingen der de mente at den burde 'latt den være i fred'.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at den er hakkete, mens når Gandalf kommer til Lommekroken og kameraet sveiper over hele dalen, skal det gå jevnt.

Jeg har sett mye på isen i bakgrunnen fordi jeg har hatt en runde med å kjempe mot tearing. Derfor ble jeg oppmerksom på bakgrunnen. Det kan være noe med datagrafikken.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett HTPC'n din som er for dårlig, Mastiff! :wink: :lol:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler det da ikke om å nyte filmen og ikke henge seg opp i vertical banding, regnbuer eller ujevn panorering osv? Selvsagt vil man ha det best mulig, men det blir aldri bra nok uansett. Alt kan bli bedre. Underveis til nirvana må man nyte filmene man har! Vet at du har skikkelig utstyr Mastiff og at du er kravstor på sortnivå og kvalitet, men film er til for å nytes! Størrelse på lerret og lyd er selvsagt viktig og fremhever bare filmen ytterligere. En dårlig film blir ikke nevneverdig bedre med 200" lerret eller DTS lyd i 6.1 kanaler. Skuespillerne blir ikke bedre av større lerret eller bedre lyd. Selvsagt ser man ikke en katastrofefilm på en sort/hvitt 14". Man får liksom ikke med seg effektene på en troverdig måte. Jeg mener at når tross alt de fleste av oss tross alt sitter på helt greit utstyr, noen bedre enn andre, må vi nyte film mer. I stedet henger vi oss opp i ting. Når man begynner å irritere seg over panorering eller regnbuer eller andre ting så begynner man å se mer etter feil enn selve filmen. En god film blir ikke dårligere for meg selv om jeg har projektor (låner) som har 2X fargehjul. Jeg kan leve med det. Selvsagt kan jeg kaste ut "kjerringa", selge bilen/leiligheten og kjøpe en råere projektor, men jeg kan leve med litt regnbuer og kose meg med film. Selv har jeg brukt omtrent det samme på film som på annlegget. Kunne selvsagt brukt alt på annlegget og heller leid hver gang, men da er liksom litt av poenget borte. Vet at denne tråden blir litt off topic, den hjelper heller ikke Mastiff med sitt problem, men av og til synes man bør glemme å henge seg opp i slike detaljer. Er bare min mening! Dere trenger absolutt ikke mene det samme som meg, men tenk litt over der jeg har skrevet!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vanligvis setter jeg filmen langt foran noe annet. F.eks. har Ringenes herre ikke særlig skarpt bilde, men jeg nyter serien for det. Men enkelte ganger henger jeg meg opp i ting som ser ekstra ille ut, og akkurat denne panoreringen var stygg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merka det du sier der, men jeg vet at alien VS predator har en ganske dårlig film kvalitet :wink: Først leide jeg den, syntes den var så bra med bra bilde og lyd så da mått jeg bare kjøpe den, Men når jeg fikk den på kjøpe film var ikke bilde i nerheten så bra :roll:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet med panorering som dere tar opp her har ikke jeg på min utgave av filmen! :wink:

Det både når jeg har kjørt den på DVD-spilleren min og på PS2 spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    En dårlig film blir ikke nevneverdig bedre med 200" lerret eller DTS lyd i 6.1 kanaler.
    Ehh, jo !!! God lyd og gromt bilde kan redde mye av filmen, spør du meg. Etter at jeg fikk lerret og hjemmekinoanlegg så kan jeg ikke lenger glede meg over en film på 20" og i mono. Det blir liksom ikke det samme.

Går jeg på kino og bildet er dårlig og lyden likedan, så ødelegger dette mye av gleden selv om handlingen er bra. Lyd og bilde er halve opplevelsen ! Er det ikke derfor vi leser og skriver her på forumet ? :shock:

PS Men jeg er helt enig med deg. Mange irriterer seg bare for å irritere seg. Man bør bruke mer tid på å nyte filmen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller en film uten handling, men med masse bra effekter, god lyd og godt bilde (som Independence Day) enn en seriøs film (Ghandi, alt av Lars Von "Idioten" Trier). Det er helt klart!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg ser heller en film uten handling, men med masse bra effekter, god lyd og godt bilde (som Independence Day) enn en seriøs film (Ghandi, alt av Lars Von "Idioten" Trier). Det er helt klart!
    Full støtte fra meg på dette !! Filmn skal underholde meg, ikke deprimere meg. Det er nok jævelskap i verden fra før, om jeg ikke skal bruke 2 timer foran lerretet og deppe litt ekstra ! 8)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.....er dere blitt så hjernevasket av Hollywood at dere MÅ ha store eksplosjoner, effekter osv framfor gode skuespillere og et godt manus? Ta f.eks Gudfaren. Nr. 1 på www.imdb.com og like bra på en 7" som på en 200" (så lenge man får med seg hva som skjer). Ingen store eksplosjoner der eller et sinnsykt budsjett. Dessuten er filmen fra 1972. Må jo være en grunn til at så mange forskjellige folk fra hele verden har gitt den høy rating? Man kan da underholdes over filmer som ikke bare er store eksplosjoner og effekter? Ta f.eks "Memento". Der har du et godt manus, gode skuespilllere og du blir med inn i filmen på en annen måte. Man må følge med, tenke litt, ikke bare sitte og gomle popcorn og kaste i seg 2 liter cola...

Selvsagt liker jeg også store blockbustere med store eksplosjoner, effekter osv, men det er ikke alltid nok! Ta f.eks Day after tomorror. Makan til dårlig manus skal du lete lenge etter. Det eneste den filmen selger på er effektene. Resten er crap. Effektene er selvsagt bra lagd, men det hjelper så lite når resten ikke holder mål. Hvis ikke manuset er bra, skuespillerne troverdige, så ødelegger det filmen for min del.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger misunner jeg kompisene mine som gir en god f i lyd og bilde, men likevel kan nyte filmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Jaja.....er dere blitt så hjernevasket av Hollywood at dere MÅ ha store eksplosjoner, effekter osv framfor gode skuespillere og et godt manus? Ta f.eks Gudfaren. Nr. 1 på www.imdb.com og like bra på en 7" som på en 200" (så lenge man får med seg hva som skjer). Ingen store eksplosjoner der eller et sinnsykt budsjett
    Jeg følger deg, men tenk på følgende: Er musikk like bra om du spiller det på en mono kassettspiller fra 1973 eller på et High End anlegg (eller iallefall et relativt bra anlegg) ? Spør du meg er svaret definitivt nei. Jeg nyter musikk mye bedre dersom lyden er bra og jeg kan faktisk høre de enkelte musikkinstrumentene. Er alt sauset sammen til en intetsigende suppe betyr dette mye for meg. Når det er sagt så blir ikke Britney Spears bra på et godt anlegg. Det er umulig å gjøre gull av gråstein :wink:

Poenget mitt er: Gode effekter kan kompensere for dårlig innhold og handling, men ikke fullstendig. Den eneste grunnen for å kjøpe ræva dårlige filmer med god lyd, er å teste anlegget.

Og til sist: Hva i helsike er galt med popcorn ? :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: må jeg påpeke at jeg ikke ser noe hakkete panorering, men det er på sone1 -utgaven.

Deretter: Helt enig med deg prototype, men jeg tror til en stor del hjemmekinoentusiastene er en egen rase der det viktigste ofte blir at anlegget får rase fra seg, og fokuset er på den tekniske kvaliteten.

Tror det er derfor det blir litt vel mye fokus på filmer med mye lyd og effekter (jfr. diskusjon der collateral blir anbefalt en tur i søppelbøtten til fordel for en sesjon xXx (vin diesel)) her på forumet. Synes forsåvidt det er helt greit, to each his own (ellerhvadetnåvar).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •