Hvilken DVD til test av bildekvalitet på lcd-tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken DVD til test av bildekvalitet på lcd-tv?

Hei!

Har nettopp kjøpt ny lcd tv og dvd spiller. Har også kjøpt QED PC-V komponent kabel som skulle være bra til mitt utstyr. Hvilken film vil dere anbefale for å teste ut hvor bra bilde jeg kan få på min lcd tv? Lyd er ikke vesentlig da jeg ikke har kommet i gang med høyttalere enda...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På LCD så er nok underwold den beste filmen for å teste hvor "bra" bildet er.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis man helst ikke vil kjøpe lcd... :twisted: Ærlig talt, hvis du ennå har returrett på den, ville jeg heller brukt pengene på en prosjektør, man får faktisk forbausende godt bilde for samme pris som en lcd/plasma-tv koster.

Men vil du prøve den, er jo Digital Video Essentials, blant annet "Montage of Images" grei å ha. Underworld vil bare være grå på alt annet enn CRT.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Den generelle bildekvaliteten på dagens LCD-skjermer lider stort sett mest på de mørkere scener, og den skjermen som takler dette best er da "best of the crop". Peakmans forslag er bra, men generelt vil nok en LCD på Underworld ikke akuratt imponere, og generelt er det min mening at bildevisere med kontrast på 2000:1 eller lavere ikke er spesielt godt egnet til filmvisning. Til normalt TV-bruk kan imidlertid 1000:1, som det det nivået de beste LCD-skjermene ligger på i dag, fungere ypperlig.

Du kan jo også vurdere å vente noen mnd'er til Samsungs (og sikkert Philips m.fl.) kommer med sine nye skjermer, der kontrastnivået ligger på 5000:1 eller bedre på LCD! De skal visstnok heller ikke koste stort mer enn dagens skjermer, snarere tvert imot...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert prosjektør og kommet fram til at for min del er det enklere med lcd tv. Hvor får man kjøpt Digital Video Essetials, vanlig nettbutikk? Finnes det noen dvder som man vet har bedre bilde en andre?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at de har DVE (som den kalles) her på AVShop. Ikke sant, Lygren? Og ja, det er mange dvd-er som har bedre bilde, det beste er kanskje å se på DVD & Hjemmekino eller dette forumet, det blir ofte diskutert bildekvaliteten på filmer. Jeg liker å bruke Underworld, men det er på en CRT-prosjektør. Begynnelsen på Atter en konge har nydelige hudtoner og naturfarger (fisketuren til Smeagol og Deagol). I Robot ser veldig bra ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •