Pulp Fiction - ny-utgivelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pulp Fiction - ny-utgivelse

Hei.

Så i VG i går at Pulp fiction endelig er kommet i ny utgave med DTS-lydspor. Er det noen heldiggriser som har fått sjekket ut denne alt, og er forbedringene/forandringene verdt pengene??

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne det er snakk om? Den har vært ute en stund nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: Javisst var det den, ja ops: . Ser at tom. VG er kjappere enn meg med å få med hva som skjer på denne fronten, eler i allefall når... (Den var jo som om ikke det var nok, også på tilbud hos Elkjøp denne uka...)

Uansett, var den nye utgaven vesentlig bedre enn den gamle???

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye, norske 2-disc-utgaven har faktisk ikke release før 16/03, men jeg fikk snappet den opp på spiderman til 99kr for en ukes tid siden, der de hadde satt den ut for tidlig. Den er meget bedre enn den gamle norske utgaven, med en ekstra disk fullstappet med mye nytt ekstramateriale og ikke minst DTS-lyd i tillegg til Dolby Digital. Bildeoverføringen er det ikke gjort noe med, men den er fortsatt av god kvalitet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fin info - kjøper den altså snarest :lol:

(Hm, release 16/3 - VG var faktisk i forkant :wink: )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det var jeg også. Anmeldelsen min sto på trykk i Drammens Tidende igår :wink:

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne har vært ute i maaange måneder på sone2 uk, kjøpte den for et par måneder siden, bra kvalitet på både lyd og bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, dts-lyd eller ei, det er ikke pga. lydsporet du kjøper denne filmen.

det bør i hvert fall ikke være det. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei men det er selvsagt en glede å kunne nyte filmen i så bra teknisk kvalitet som bare mulig Eller foretrekker du å se den på VHS kanskje?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nei men det er selvsagt en glede å kunne nyte filmen i så bra teknisk kvalitet som bare mulig Eller foretrekker du å se den på VHS kanskje?
    Billedkvaliteten er vel den samme som den enkle utgaven som kom for en del år tilbake da. Eneste nye er jo DTS og masse ekstramateriell. Greit med DTS, men Pulp Fiction er vel ikke en "lydreferansefilm" uansett. (ikke missforstå her, jeg elsker denne filmen) Men DTS på denne filmen er vel like dumt som å ha et remikset DTS lydspor på Rambo filmene som i utgangspunktet er en mono/stereomix. Det "trøkker" ikke mere på Rambofilmene fordi det er DTS, og det "trøkker" ikke mere på Pulp Fiction heller, iom at det IKKE er en såkalt "Lydfilm" (om noen skjønner og gidder lese det jeg skriver)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde lest innlegget mitt over så er jeg utmerket godt klar over at det kun er lyden som er oppgradert av det tekniske på denne utgivelsen. Og selvom det ikke akkurat er the matrix vi snakker om her, så er det vel greit å ha best mulig lyd? Eller skal vi klage over å få presentert det glimrende soundtracket og de mange fantastiske dialogene i denne filmen i merkbart bedre kvalitet enn før? Krystallklart, crispy og presist med den rette dynamikken der det trengs. Er det noen som griner på nesa over det? Hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Billedkvaliteten er vel den samme som den enkle utgaven som kom for en del år tilbake da. Eneste nye er jo DTS og masse ekstramateriell. Greit med DTS, men Pulp Fiction er vel ikke en "lydreferansefilm" uansett. (ikke missforstå her, jeg elsker denne filmen) Men DTS på denne filmen er vel like dumt som å ha et remikset DTS lydspor på Rambo filmene som i utgangspunktet er en mono/stereomix. Det "trøkker" ikke mere på Rambofilmene fordi det er DTS, og det "trøkker" ikke mere på Pulp Fiction heller, iom at det IKKE er en såkalt "Lydfilm" (om noen skjønner og gidder lese det jeg skriver)
    Her bommer du feil. Som f.eks. Rambo(First Blood) kom med 6 kanalars lyd orginalt for 70mm-visning. Analoge mastere er de beste ugtganspunkt for en god digital-miks. Pulp-fiction inneholder mye musikk som gjør seg meget godt i best mulig lyd. God lydkvalitet er ikke ett spm. om mengde, men best gjengivelse av det som er den orginale lyden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noen som har skjønt det. Kunne ikke sagt det bedre selv :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det var jeg også. Anmeldelsen min sto på trykk i Drammens Tidende igår :wink:
    Da var det sikkert den jeg leste, ja. (Lørdag er den stor avis-dagen, og formatmessig er det ikke mulig å skille DT/BB og VG... ops: )

Utmerket anmeldelse, forresten.. 8)

Når det gjelder lydgjengivelse, er jeg enig med de som mener at en vesentlig oppgradering av lyden er verdt å ta med, særlig når filmen fra fra før ligger langt oppe på ti-på-topp-listen fra før....

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold dere unna UK-versjonen av denne! Scenen der hvor Travolta setter heroinsprøyta på seg selv er klipt/endret.

Den har forøvrig vært ute i nesten 3 år på sone 1. Heia Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •