Min hittil mest frustrerende DVD-opplevelse...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min hittil mest frustrerende DVD-opplevelse...

-Fy søren så sint jeg var ista(for å si det pent)!

Filmen det er snakk om er Sky Captain And The World Of Tomorrow.

Det vil si - filmen er vel så som så - ganske grei underholdning, bra lyd og bilde, blah blah.

Problemet var DVD utgivelsen!

OK:

-Har jeg vært borti DVD utgivelser med menyer som viser omtrent halve filmen hver gang du skal foreta et valg? Ja.

-Har jeg vært borti DVD utgivelser med reklame før filmen? Ja.

-Har jeg vært borti DVD utgivelser hvor DVDen ikke husker hvor på plata du var etter at du har gått tilbake til menyen og skal tilbake til filmen, slik at du må spole deg frem til der du var manuellt? Ja.

Har jeg vært borti DVD utgivelser som har ALT dette samtidig, og som i tillegg har MASSE reklame, og hvor det ikke går an å få noe annet enn Dansk tekst???

NEI!!! :evil:

Fy flate:

Først starter jeg filmen. Velger Norsk. Får så opp kopiparagrafen, som jeg ikke kan spole forbi. Så langt er alt ved det normale. Så må jeg spole forbi masse reklame for filmer eller TV serier eller et eller annet. Kan heldigvis trykke på Menu for å hoppe over dette. Så kommer jeg til menyen. Denne tar sikkert et halvt minutt med klipp fra filmen før den endelig 'lander' der hvor jeg kan foreta valg. Så går jeg inn på Options for å velge DTS, og se om jeg kan slå av tekst(helst) eller eventuellt velge Norsk tekst.

For å komme inn på Options, får jeg nok en ti sekunders filmsekvens fra den filmen jeg liksom er i ferd med å prøve å se, før jeg endelig kan foreta valg.

Velger Norsk tekst, siden det å fjerne tekst selvsagt ikke er en option............... Og så DTS.

Setter igang filmen, endelig.

Men neida - her skal det sendes reklame ja. I opptil flere bolker, no less.
    Får etterhvert hoppet over disse.

ENDELIG begynner selve filmen mann!

Men hva i #€%"# ser jeg!??

Joda - Dansk tekst!!

Greit nok, Dansk er ikke så forskjellig fra Norsk skriftlig, men det var faktisk utrolig irriterende, særlig siden teksten tydeligvis er laget for folk med 14" TV og med dårlig syn, slik at "halve skjermen" dekkes.

Så var det å gå tilbake til menyen da...

Trykker Menu - - så går det ti sekunder igjen med filmklipp fra denne filmen, som jeg altså ennå ikke har sett, før jeg kan velge....

Velger Norsk IGJEN... Og velger å starte filmen igjen.

-Husker den #€%# filmen hvor jeg er? Nei.

-Må jeg spole forbi reklamen og all driten om igjen? Ja.

Får jeg Norsk tekst når jeg endelig kommer til filmen? Nei!!!!!!"!"!

Jeg vurderte rett å slett å droppe hele greia. Jeg har etterhvert funnet ut at UANSETT hvilket tekstspråk jeg velger på denne DVDen, så blir det Dansk.

Så til slutt måtte jeg bare ta til takke med det da, og prøve å konsentrere meg om den øvre delen av bildet, og lyden, for ikke å bli irritert hele tiden.

Joa - filmen var ganske bra den - men jeg tviler på at jeg gidder å gå igjennom alt det der en gang til.

Hva i huleste er det de driver med egentelig, de som lager disse Norske versjonene av DVDer?? Er det rart folk laster ned film sier jeg bare.

-Lag kjappe, lettmanøvrerbare menyer, la folk velge å se uten tekst, lag DVDer som 'husker' hvor i filmen du var og hvilke innstillinger du foretok, og dropp reklamen, så kanskje folk gidder å se DVD i fremtiden også.

Takk for oppmerksomheten(ikke at noen gadd å lese helt ned hit, men).

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette plager deg så mye, ta og shrink driten. Velg DTS og norsk tekst og du slipper alle menyer og reklame ++.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan da ikke huske at det var så jævlig når jeg så den. det må jo ha vært en feil på plata eller så er det no kødd med spillern din. min huska hvor jeg var den, ikke no problem med tekst heller. men har du ikke subtitles knapp på fjernkontrollen da?? trenger da ikke å gå helt tilbake til menyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok også at det er spilleren som skal huske hvor du var sist.
    Og dette med tekst skal man kunne bytte uten å gå inn i menyen. Det gjelder lydsporet også.
    For min del hopper jeg over menyene hvis det er mulighet for det, og velger tekst og lyd med fjernkontrollen.

Men at blodtrykket ditt ble høyere enn det du har godt av tviler jeg ikke på. Hvem i filmbransjen er det som har fått den gode ideen at det skal ta en halvtime å starte en film?

ProtoType er også inne på noe. Jeg har faktisk gjort det med et par "katastrofe-meny"-filmer.
    Du kan selvfølgelig ikke gjøre det hvis du ikke eier filmen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det i heletatt er rart at det er reklame på en film du har kjøpt jeg. greit nok at det er trailere for andre filmer, men når dem begynner med vanlig tv reklame på en film du har kanksje betalt 200 for, så synes jeg det er litt drøyt..

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ingen problemer med menyene på denne filmen, og velger lydspor, og subtitles direkte med fjernkontrollen.
    Når det gjelder hukommelse på hvor langt filmen kommer så er dette DVD spilleren sin oppgave.
    En god løsning er å bruke DVD shrink som nevnes over her, og velge bort allt det man IKKE vil ha på Backupen. Jeg bruker i tillegg Any DVD, som ligger som en driver i bakgrunnen på PCen min, og fjerner allt det som jeg ikke vil ha med på backupen, helt automatisk. (også sonene, slik at den blir sonefri) !
    Jeg er forøvrig helt enig i at produktreklame på en film man kjøper selv ikke kan forsvares på noen som helst måte ! Det er rett og slett uetisk :evil:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - jeg må innrømme at jeg føler meg ganske dum nå...

Det vil si - det var slik som jeg beskrev mens jeg så filmen, så et eller annet galt var det. Men jeg har ikke hatt slike problemer før med denne spilleren(Denon DVD-2900).

Men da jeg kjente på spilleren utpå kvelden, var den veldig varm. Nesten ubehagelig å ta på. Så det kan være der det ligger. Men det er et problem, for jeg får ikke plassert den noe mer 'luftig' i det racket jeg har nå.

Det som gjør at jeg føler meg litt dum nå, er at jeg faktisk utrolig nok ikke visste at det var egne knapper for Subtitles og lydformat på fjernkontrollen!!

Så da gjenstår egentelig bare reklamen som irritasjonsmoment, hvilket er ille nok.

Det vil si - når jeg ser en film for første gang, vil jeg gjerne at opplevelsen skal være så 'fersk' som mulig, derfor liker jeg heller ikke menyer som viser en del av filmen før man kan foreta et valg.

Men men - da har jeg lært noe i dag også(angående lyd/tekst)... ops:

[edit]Nei, forresten - det må nesten være en produksjonsfeil på DVDen. Jeg prøvde igjen nå, med helt kald spiller, og samme problemet med at hverken tekst eller lydformat blir husket, er der nå også. Men det gikk an å bruke Subtitles og Sound knappene på fjernkontrollen for å fikse det, da.[/edit]

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du skal få sjekka spillern din..

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne filmen i går og ble så irritert over all denne elendige reklamen
    at jeg har skrevet en mail til Scanbox der jeg ber om å få returnert filmen og refundert det jeg betalte.
    Jeg betaler ikke fullpris for en delvis reklamefinansiert DVD utgivelse :!: :evil:
    Dette med å legge reklame på DVD utgivelser er etter min mening en uting.
    Det må eventuelt lages to versjoner.
    En dyrere uten reklame, og en billigere med.
    Så kan kjøperene selv velge hva de vil ha :!:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også irritert meg over dvd plater med meget /alt for forsegjorte menyer, som blir heller kjedelige andre og tredje gang man blar i gjennom, må vente og kaster bort mye unødvendig tid.

Den eneste fordelen jeg ser med dette, at filmen drøyer og drøyer i menyene og reklamer og slikt er dersom man benytter en CRT projektor så får den litt tid til å få varmet seg opp i noen minutter før selve filmen begynner, så konvergen og bilde kvalitet blir best mulig. :wink:

Er egenlig enig med Terra-walker om det med pris setting med og uten reklame, hvorfor skal man se reklame i dyre dommer, ville heller ha fyllt opp dvd mediet med data for best mulig bilde og lyd kvalitet, og ikke kastet vekk båndbredde på uvesentlige data og film sekvenser.

Kunne kanskje vært greit å sluppet den lille pausen som det av og til blir med lagbytte på plata også, hvis filmen ikke er så lang, og hele plate fikk plass på de første 4,7 GB.

Det at ikke dvd spilleren husker hvor man avsluttet avspillingen sist kan kanskje komme av at det er en instilling i spilleren for dette , og at ikke denne er enablet. kjenner ikke helt til oppsetsmulighetene til Denon DVD-2900 spilleren desverre.

Dårlig kontakt i stopp knappen fjernkontrollen har jeg vært ute for kan være en annen feilkilde, ettersom mange spillere husker hvor filmavspillingen var med ett trykk på stopp, men nullstiller seg med to trykk.

Pleier også å velge lydspor og text med knappene for dette på fjernkontrollen og ikke inne i menyene, men enkelte plater jeg har vært borte i, har ikke mulighetene for dette under avspilling, og man må inn i oppsetts menyene for å stille inn der. Så vidt jeg vet er det hovedsakelig oppsettet når dvd plata ble laget som avgjør hva slags fungsjoner man har via knappene på fjernkontrollen, men enkelte dvd spillere har litt andre løsninger på dette i tilegg, så det er ikke noen helt eksakt fremgangsmåte på dette, som gjelder i alle tilfeller.

Når det gjelder Sky Captain, så synes jeg den er en bra film med en ganske så spesiell atmosfære, med ganske så stilige effekter og tegneserie aktig vinklinger. Det gjelder også å skyve ting man lærte om i fysikk timene til side, fordi det er en del usansynleige teknologiske ting i filmen, som jeg tror litt logisk og analyttisk tenkende personer vil irritere seg grenseløst over, hva ville denne filmen vært uten data animasjoner spør jeg bare. :wink:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare legge til at det ikke på alle DVD'er går an å switche mellom de forskjellige lydspor og undertekster direkte med "audio" eller "subtitle" knappen på fjernkontrollen. Hvertfall er det slik på mine 2 DVD-spillere.
    Et eksempel på en slik film kan være "Istid" (norsk utgave).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttige opplysninger det her. Noen som har prøvd sone 1 utgaven av denne DVDen ? Selv om den ikke har DTS og ikke norsk tekst (ifølge playusa.com) så frister denne mer enn den nordiske utgaven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterte meg nesten blind på at det ikke gikk an å slå av teksten på denne filmen. Kan jo likegodt sitte der og stikke nåler i øynene. Brukte HTPC med Theatertek 2.

Ikke var det spesielt bra film heller, men teksten ødela kanskje opplevelsen såpass at jeg ikke fikk til å se den skikkelig. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra-walker
    Så denne filmen i går og ble så irritert over all denne elendige reklamen
    at jeg har skrevet en mail til Scanbox der jeg ber om å få returnert filmen og refundert det jeg betalte.
    Jeg betaler ikke fullpris for en delvis reklamefinansiert DVD utgivelse :!: :evil:
    Dette med å legge reklame på DVD utgivelser er etter min mening en uting.
    Det må eventuelt lages to versjoner.
    En dyrere uten reklame, og en billigere med.
    Så kan kjøperene selv velge hva de vil ha :!:
    fortell oss hva svaret blir på denne, jeg klikker også hver gang jeg ser reklame på kjøpefilm!! :evil:

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det jeg skrev:

Hei!
    Kjøpte og så denne filmen nå på Lørdag.
    Denne filmen inneholder reklame både før og etter hovedmeny.
    Det er ikke opplyst på coveret om at filmen inneholder reklame.
    Dette er uholdbart, da jeg ikke ønsker å betale full pris for en DVD
    filmutgivelse som allerede er delvis reklamefinansiert.
    Da filmen nå er åpnet kan jeg ikke bytte den der den ble kjøpt,
    og jeg ønsker derfor at du kan fortelle meg hvordan jeg skal få returnert den,
    og få refundert det jeg betalte for den.
    Eventuelt skaffe meg en tilsvarende versjon av filmen,
    men da uten reklame.

Mvh ...

Her er svaret fra
    Salgs- og markedsjef og DVD-ansvarlig hos Scanbox Entertainment Norway:

Hei, hvis du trykker skip når reklamen starter slipper du å se reklamen.

Jeg har dessverre ikke tilgang på en versjon uten reklame, og du har fått produktet du betalte for så vi kan nok ikke refundere beløpet.

mvh ...

:evil: :evil: :evil:

Og filmselskapene lurer på hvorfor mange laster ned filmer fra nettet, dette hjelper sikkert :!: :shock:

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke at jeg vil begynne å laste ned filmer ulovlig fra nettet.
    Men kommer ikke til å kjøpe en eneste film fra Scanbox heretter.
    Hvis det er filmer jeg vil ha kjøper jeg heller andre utgivelser hos feks. Play.
    Det må bli slutt på at filmselskapene skal suge ut penger på alle mulige og umulige måter,
    og samtidig fullstendig gi blaffen i sine kunder :!:
    Tror en del av filmindustrien er i ferd med å grave sin egen grav med sine arrogante holdninger :!:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scanbox har jo gitt ut møkkaplater fra dag én, husker jeg allerede i 2001, etter å ha eid en DVD-spiller i mindre enn et halvt år, begynte å merke at utgivelsen fra akkurat den leverandøren var dårligere enn så godt som alt annet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i prinsippet enig med dere, gutter, men for all del; er ikke irritasjonen over dette problemet litt i største laget?? Er fullt mulig å nyte en god film, selv om det selvfølgelig er irriterende å skippe over all reklamen.......

Fortsetter dere å irritere dere like mye over slike småting videre, lurer hjerteinfarktet og magesåret rett rundt hjørnet.......... :wink:

Edit: BTW syns jeg at "Sky Captain....." var en ganske bra og underholdende film......

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også at Scanbox har gitt ut masse rart. Det mest irriterende er det at man ofte ikke kan velge bort teksting i det hele tatt. Det nest mest irriterende er reklame foran filmen.

Uansett har Scanbox gitt ut mange versjoner hvor man har fjernet ekstramaterieale i forhold til de engelskspråklige versjonene. Skjønner ikke at de gidder. Det eneste de i prinsippet hadde behøvet var å legge på skandinavisk teksting. Men det er tydeligvis ikke nok...

Lurer på hva som er motivasjonen for å lage kronisk DÅRLIGERE utgivelser.

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Lurer på hva som er motivasjonen for å lage kronisk DÅRLIGERE utgivelser.
    Jeg tror de har null interesse i å levere bra produkter, og kun opptatt av penger.
    Tror ikke de har forstått at kunden sitter med trumfkortet,
    nemlig det å velge å kjøpe produkter fra andre leverandører :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •