Min hittil mest frustrerende DVD-opplevelse... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Terra-walker
    Her er det jeg skrev:

Hei!
    Kjøpte og så denne filmen nå på Lørdag.
    Denne filmen inneholder reklame både før og etter hovedmeny.
    Det er ikke opplyst på coveret om at filmen inneholder reklame.
    Dette er uholdbart, da jeg ikke ønsker å betale full pris for en DVD
    filmutgivelse som allerede er delvis reklamefinansiert.
    Da filmen nå er åpnet kan jeg ikke bytte den der den ble kjøpt,
    og jeg ønsker derfor at du kan fortelle meg hvordan jeg skal få returnert den,
    og få refundert det jeg betalte for den.
    Eventuelt skaffe meg en tilsvarende versjon av filmen,
    men da uten reklame.

Mvh ...

Her er svaret fra
    Salgs- og markedsjef og DVD-ansvarlig hos Scanbox Entertainment Norway:

Hei, hvis du trykker skip når reklamen starter slipper du å se reklamen.

Jeg har dessverre ikke tilgang på en versjon uten reklame, og du har fått produktet du betalte for så vi kan nok ikke refundere beløpet.

mvh ...

:evil: :evil: :evil:

Og filmselskapene lurer på hvorfor mange laster ned filmer fra nettet, dette hjelper sikkert :!: :shock:
    Jeg tipper Forbrukerrådet har et annet syn på den saken... du har jo ikke fått produktet du betalte for, det du betalte for var en DVD uten reklame. Det var jo først etter du hadde åpnet den du så det var reklame på den, derfor bør du ha krav på pengene tilbake.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg synes også at Scanbox har gitt ut masse rart. Det mest irriterende er det at man ofte ikke kan velge bort teksting i det hele tatt. Det nest mest irriterende er reklame foran filmen.

Uansett har Scanbox gitt ut mange versjoner hvor man har fjernet ekstramaterieale i forhold til de engelskspråklige versjonene. Skjønner ikke at de gidder. Det eneste de i prinsippet hadde behøvet var å legge på skandinavisk teksting. Men det er tydeligvis ikke nok...

Lurer på hva som er motivasjonen for å lage kronisk DÅRLIGERE utgivelser.
    Ekstramateriell produsert av andre er copyrighted separat og må lisenseres, det koster mao litt penger det også.

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg tipper Forbrukerrådet har et annet syn på den saken... du har jo ikke fått produktet du betalte for, det du betalte for var en DVD uten reklame. Det var jo først etter du hadde åpnet den du så det var reklame på den, derfor bør du ha krav på pengene tilbake.
    Tror du har rett i dette, men orket desverre ikke å kjøre saken så langt.
    Solgte heller filmen på QXL, med den tanke at da får de ivertfall ikke solgt en helt ny en til han som kjøpte min brukte.
    Siden filmen tross alt var rimelig grei, kjøper jeg heller en ny utgave på Play el. når jeg kommer over den til en rimelig penge.
    Kjøper heretter ingen filmer utgitt av Scanbox Norge :!:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffja, Scanbox. Husker min første Scanbox DVD. Der hadde de faktisk klart å bruke en master med feil slik at mange spillere skippet eller falt ut under spilling. Utrolig at de ikke oppdagte det før den gikk til produksjon.

Jeg ønsker meg litt tilbake til laserdisc-tiden der jeg kunne smekke på plata og filmen startet umiddelbart. Jeg ønsker DVD med maks bilde og lydkvalitet og mindre av all den kjedelige innpakningen. Sene menyer med masse animasjoner er bare hat.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Uffja, Scanbox. Husker min første Scanbox DVD. Der hadde de faktisk klart å bruke en master med feil slik at mange spillere skippet eller falt ut under spilling. Utrolig at de ikke oppdagte det før den gikk til produksjon.

Jeg ønsker meg litt tilbake til laserdisc-tiden der jeg kunne smekke på plata og filmen startet umiddelbart. Jeg ønsker DVD med maks bilde og lydkvalitet og mindre av all den kjedelige innpakningen. Sene menyer med masse animasjoner er bare hat.
    Da er DVD Shrink og "Re-Author" din gode venn i nøden!
    Da smeller du bare over main movie og ønsket lydsport samt undertekst. Smeller du skiva i spilleren startet filmen at once!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt ening, det er for jævlig.... jeg har brukt dvdshrink på mange filmer som har reklame og tvunget tekst, jeg hater subs....

Salgs- og markedsjef og DVD-ansvarlig hos Scanbox Entertainment Norway er en LATSAB!!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    helt ening, det er for jævlig.... jeg har brukt dvdshrink på mange filmer som har reklame og tvunget tekst, jeg hater subs....

Salgs- og markedsjef og DVD-ansvarlig hos Scanbox Entertainment Norway er en LATSAB!!
    Kort fortalt: LIGG UNNA ALT SOM HAR SCANBOX NAVNET PÅ DVD FILMER.

Kommer aldrig til og kjøpe en film der dette firmaet har hatt en finger med i produksjonen av plata.

Synd de også gir ut en del titler på utleiemarkedet også, møkkafirma!!!!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo en litt tvungen backup av disse dvdene, noe som ikke bare er negativt, men dersom man må komprimere for å få plass på en enkeltlag dvd, så er det jo litt negativt for kvaliteten desverre.

Skulle ønske det var en litt strengere standard for hvordan dvd platene skal produseres, med hensyn til reklame, bithastighet "flagging" av bildeformat, mulighet for å slå av subtitles osv. Litt dumt at man ikke uten videre kan se om dvd plata egner seg til visning i hjemmekinoen, eller om man bør se den for eksempel på en 32" tv skjerm i stedenfor.

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball

Sitat Opprinnelig postet av boly
    Kort fortalt: LIGG UNNA ALT SOM HAR SCANBOX NAVNET PÅ DVD FILMER.
    Kommer aldrig til og kjøpe en film der dette firmaet har hatt en finger med i produksjonen av plata.
    Synd de også gir ut en del titler på utleiemarkedet også, møkkafirma!!!!!
    Håper de leser denne tråden og ser hvor mange fornøyde kunder de har :lol: :!:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - utblåsningen i det første innlegget er litt flaut nå i ettertid, men det var berettiget på det tidspunktet. Det ble liksom dråpen som fikk begeret til å flyte over. Det må ha vært en feil i tillegg på den DVDen jeg fikk, for som jeg nevnte hadde jeg også i tillegg til alt det andre, problemer med å få Norsk tekst og DTS lyd. DVD spilleren fungerer feilfritt på andre DVDer.

Jeg har i ettertid fulgt rådet her, og brukt DVDShrink til å brenne en versjon med kun filmen, med DTS og uten tekst - i tilfelle jeg skulle få lyst til å se den en gang til senere, noe jeg ihvertfall ikke ville gidde hvis jeg måtte gå igjennom alt det tullet der igjen - Dansk tekst og det hele.

Så takk for tipset.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    OK - utblåsningen i det første innlegget er litt flaut nå i ettertid, men det var berettiget på det tidspunktet. Det ble liksom dråpen som fikk begeret til å flyte over.

Det er ikke noe og være flau over, her betaler vi alt for mye for filmer i utgangspunktet, også kommer Scanbox og raner oss med enda dårligere menyer + text valg av den mildtsagt kjipe typen, nei MØKKAFIRMA det er det det er.... :evil:

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg kjøper DVDfilmer går jeg til http://www.dvdcompare.net/
    først, her sammenligner de filmutgivelsene, lyden, bildet, bitrate, og alt annet en kvalitetsfreak som jeg og dere kunne trenge. Dessuten henviser de til plasser en kan kjøpe filmene.
    Jeg bruker alltid denne siden når jeg ser etter filmer!

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes INGENTING (vel nesten da) som irriterer meg mer enn tvungen teksting av DVD-filmer!!! Dette var mye vanligere i "gamle" dager, men nå trodde jeg at det var slutt på dette tullet! Sky Captain var forresten en skuffelse på flere områder.

Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom de norsk aktørene ikke tar til vett snart, kommer de til å miste kunder som heller velger å handle filmer fra utlandet.

Norske utgivelser er ofte dårlige nok som de er med alle språkvalgene, reklame, +++
    Dette er jo ting som gjør at kvaliteten på selve bildet, og lyden faller drastisk.
    Helt klart en grunn til at Superbit titler er å foretrekke.
    Nå er jo disse blitt ganske billige også :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her burde en som har roen på hva dvd leverandører som finnes lage en poll eller noe.
    Værste eller Beste dvd leverandør.

Kommer til å styre mest mulig unna scanbox i tiden framover værtfall.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •