The Incredibles - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 141
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At det var?

brad bird (regissør)

Mr incredible

Linda hunt

Edna Mode

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo passet det der.... likheten er jo ganske stort da...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp. De sier også i intervjuer på ekstramaterialet at de kjenner seg selv godt igjen i karakterene i filmen - men de har jo ikke benyttet motion capture eller lignende teknikker da de laget filmen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Aki Ross er på ingen måte inspirert av Ming-Na. Karakteren hennes (og minst én til, Dr. Sid) var ferdig minst et år før skuespilleren kom på laget. Du nevnte for øvrig aldri mangel på motion capture da du argumenterte for originaliteten til The Incredibles.
    Greit, jeg var uspesifikk. Poenget er som sagt de forskjellige måtene å konstruere animasjonsfilm på - så vidt jeg vet ble vel også final fantasy-spillene konstruert ved hjelp av motion capture? var en ihuga ff-fan en gang i tiden, helt fra snes'en sine glansdager..

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="a|ex"]
    Hvis du tar en kikk på verdens største filmdatabase, IMDB, så får du se en karakter på hvilken som helst film, basert mange tusen stemmer fra millioner av stemmegivere over hele verden. Ingen steder får du en større meningsmåling over en films kvaliteter. Og som du ser ligger incredibles helt jevnt med finding nemo, men ventes å passere ettersom den er et år nyere.

Vi får nok bare være enige om at vi er uenige her. Du mener The Incredibles er et nyskapende mesterverk, og jeg mener det er en høyst ordinær film.

Har bare lyst til å slenge på en kommentar vedr. det du skriver om IMDB. Det er ikke slik at en film vanligvis kommer høyere opp på lista etter at det er gått en tid, og at Finding Nemo derfor vil bli passert av The Incredibles. Vanligvis peaker en film premierhelga og i tiden etter (da det er fansen og de som har sett mest fram til den som ser den først) mens den faller etterhvert siden et mer nøytralt publikum ser den etterhvert. Dette har skjedd med en haug av filmer, bl.a den før nevnte Titanic som da den kom lå helt oppe på 2. plass av filmer totalt, mens den nå er falt helt ut av lista over de 250 beste filmene :!:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Inntrykket mitt nå er at a|ex var for bastant i sin kategorisering av De Utrolige.
    Hver gang vi kommer med eksempler på andre filmer som var før De Utrolige og de passer inn i kategorien hans, så spissformulerer a|ex kategorien på nytt slik at den blir mer og mer snever.
    Til slutt er det kun De Utrolige som kommer til å passe i hans kategori.

Eks.
    "Animasjon basert på mennesker!"
    Forlsag Final Fantasy.
    "Ikke så mye menneske, mindre menneskelignende".

Altså, mer menneske enn Toy Story, mindre menneske enn Final Fantasy.
    Da er vi godt i gang med spissformuleringen da.

Eksempel nummer 2.
    Må være animasjon.
    Må være dataanimasjon.
    Må være dataanimasjon uten motion capture.
    osv...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Greit, jeg var uspesifikk. Poenget er som sagt de forskjellige måtene å konstruere animasjonsfilm på - så vidt jeg vet ble vel også final fantasy-spillene konstruert ved hjelp av motion capture? var en ihuga ff-fan en gang i tiden, helt fra snes'en sine glansdager..
    Jeg er rimelig sikker på at de ikke brukte motion capture på centimeterhøye 2D-sprites. :P Mulig teknikken er brukt på VIII, X og X-2, det aner jeg faktisk ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg er rimelig sikker på at de ikke brukte motion capture på centimeterhøye 2D-sprites. :P Mulig teknikken er brukt på VIII, X og X-2, det aner jeg faktisk ikke.
    Det var ikke akkurat snes-utgavene av spillet jeg hadde i tankene nå, heller PS2-utgavene som har kommet de siste årene. De har jo en ganske fantastisk grafikk å skilte med

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Inntrykket mitt nå er at a|ex var for bastant i sin kategorisering av De Utrolige.
    Hver gang vi kommer med eksempler på andre filmer som var før De Utrolige og de passer inn i kategorien hans, så spissformulerer a|ex kategorien på nytt slik at den blir mer og mer snever.
    Til slutt er det kun De Utrolige som kommer til å passe i hans kategori.

Eks.
    "Animasjon basert på mennesker!"
    Forlsag Final Fantasy.
    "Ikke så mye menneske, mindre menneskelignende".

Altså, mer menneske enn Toy Story, mindre menneske enn Final Fantasy.
    Da er vi godt i gang med spissformuleringen da.

Eksempel nummer 2.
    Må være animasjon.
    Må være dataanimasjon.
    Må være dataanimasjon uten motion capture.
    osv...
    Jeg tror ikke du helt har fått med deg poengene mine, men det er mulig du ikke har fått med deg alle innleggene heller. Men jeg innrømmer at jeg kunne vært mer spesifikk på hva jeg mente med den type animasjonsfilm som incredibles. Uansett, shrek 2 kommer aldri til å bli husket for å være original i mitt hode, mens incredibles foreløpig er det ypperste innen dataanimerte filmkunst spør du meg.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex: Nå har jeg lest igjennom innleggene dine i tråden , og jeg klarer faktisk ikke å se at du noe sted har begrunnet hvorfor The Incredibles er en så bra film annet en at lydsporet og den tekniske kvaliteten er enestående. Er det nok til å gjøre en film strålende?
    Hvis ikke; hva spesifikt i handlingen er det som gjør filmen til en så bra film? Det er dette vi er uenige om,tror jeg....Er den hysterisk morsom,spennende eller hva er det med handlingen som får deg til å rangere den så høyt?
    Når det gjelder IMDB så er det mange eks. på at filmer faller etterhvert. Foruten Titanic er det verdt å nevne den første Ringenes Herre som nå har falt fra 2. til rundt 10. plass osv. Det betyr at det er meget sannsynlig at The Incredibles vil ligge langt bak Finding Nemo etter noen år iom. at Nemo allerede har klart seg bedre på lista selv om den har vært ute et år lenger..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Alex: Nå har jeg lest igjennom innleggene dine i tråden , og jeg klarer faktisk ikke å se at du noe sted har begrunnet hvorfor The Incredibles er en så bra film annet en at lydsporet og den tekniske kvaliteten er enestående. Er det nok til å gjøre en film strålende?
    Hvis ikke; hva spesifikt i handlingen er det som gjør filmen til en så bra film? Det er dette vi er uenige om,tror jeg....Er den hysterisk morsom,spennende eller hva er det med handlingen som får deg til å rangere den så høyt?
    Når det gjelder IMDB så er det mange eks. på at filmer faller etterhvert. Foruten Titanic er det verdt å nevne den første Ringenes Herre som nå har falt fra 2. til rundt 10. plass osv. Det betyr at det er meget sannsynlig at The Incredibles vil ligge langt bak Finding Nemo etter noen år iom. at Nemo allerede har klart seg bedre på lista selv om den har vært ute et år lenger..
    Når det gjelder dette med IMDB-ranking så finnes det mange eksempler på det motsatte også. Eldre filmer flyr jo stadig litt opp og ned ettersom hva som er populært. Men når det gjelder min spådom om The Incredibles, så er den basert på det at såpass mange kritikere og eksperter rangerer den som enda bedre Finding Nemo, og at den dermed kan ventes å passere..men det får vi bare å vente å se på! Men det er vel ingen som kan hevde det er en dårlig film med den plasseringen den har idag heller..?

Ser du etterlyser en begrunnelse fra min side om hvorfor Incredibles er så bra som jeg skal ha det til. Jeg mente at jeg hadde forklart det ganske så ettertrykkelig tidligere i tråden (i tillegg til mange andre), men ettersom jeg ikke gidder å lete fram det igjen så skal jeg gjøre et forsøk på å tilfredstille deg:

For det første er det noe så sjeldent som en intelligent komedie med mange gode moralske og samfunnsaktuelle poenger, for ikke å si situasjoner å kjenne seg igjen i. Når du ikke sitter med latterdørene på vidt gap blir du satt på plass av de spektakulære effektene og eleville actionsekvensene som filmen er krydret med. Den bruker et filleslitt tema som fundament, men gjør heller narr av klisjeene fremfor å gå i fellen selv, og gjør historien som i utgangspunktet gir seg selv til en meget severdig opplevelse - etter min mening

Edit: Og så har vi jo det som er en fellesnevner i alle pixar's filmer: De passer like bra for både voksne og barn! Spesielt incredibles utmerker seg meget positivt i så måte

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Og så har vi jo det som er en fellesnevner i alle pixar's filmer: De passer like bra for både voksne og barn! Spesielt incredibles utmerker seg meget positivt i så måte
    Her synes jeg første halvdel gir de voksne mest, siste halvdel gir barna mest.
    Ble ikke den generelle blandingen som tilfredsstiller begge grupper gjennom hele filmen som Pixar ellers er flinke til.
    Selv synes jeg at alt som skjer etter de har havnet på øyen ikke gir meg noenting som voksen. Da er det action og eventyr for barna.
    Første halvdel med jobb og samliv skjønner jeg ikke barna kan ha så mye utbytte av, men der har vi voksne mye underholdning.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder dette med IMDB-ranking så finnes det mange eksempler på det motsatte også. Eldre filmer flyr jo stadig litt opp og ned ettersom hva som er populært. Men når det gjelder min spådom om The Incredibles, så er den basert på det at såpass mange kritikere og eksperter rangerer den som enda bedre Finding Nemo, og at den dermed kan ventes å passere..men det får vi bare å vente å se på! Men det er vel ingen som kan hevde det er en dårlig film med den plasseringen den har idag heller..?

. Den bruker et filleslitt tema som fundament, men gjør heller narr av klisjeene fremfor å gå i fellen selv, og gjør historien som i utgangspunktet gir seg selv til en meget severdig opplevelse - etter min mening

Ok, her kommer nok uenigheten frem. Jeg mener den slettes ikke unngår klisjeene som det filleslitte temaet medfører, men tvertimot hopper i dem igjen og igjen, spesielt på øya.
    Ellers må jeg nok si at jeg er enig med Tor i at her passer første halvdel best for voksne og andre halvdel for barn, i motsetning til Nemo hvor hele filmen gjennomgående passer for begge...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med litt action og morro? Synes det var hoppende gøy jeg, og ser ikke helt hvorfor det IKKE skulle passe for voksne, selvom jeg er enig i at første halvdel vier mer oppmerksomhet til "voksne" temaer

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ironien og de røde trådene som er morsomme for de voksne. For barna er dette også svært gøy så lenge den billedmessige handlingen innfrir. Og det gjør den så absolutt, men om den gjør det hele tiden; tja - jeg er jo ikke et barn lenger, så dette er vel vanskelig å uttale seg om. Imidlertid har jeg hørt at barn stort sett storkoser seg under hele filmen.

Filmen har jo en voldsom flott kvalitet, ikke minst på lydsiden. Den er det imidlertid et fåtall som får oppleve grunnet dårlig anlegg (eller kun TV-apparatet). Jeg synes filmen fortjener den status den har fått.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, jeg likte The Incredibles, men synes både Pixar og Brad Bird har gjort det bedre før.
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    1. "den går for å være den beste animasjonsfilm noensinne" Hvor? Hos deg? Her på forumet?
    Hvis du tar en kikk på verdens største filmdatabase, IMDB, så får du se en karakter på hvilken som helst film, basert mange tusen stemmer fra millioner av stemmegivere over hele verden. Ingen steder får du en større meningsmåling over en films kvaliteter. Og som du ser ligger incredibles helt jevnt med finding nemo, men ventes å passere ettersom den er et år nyere. Incredibles er også enda bedre teknisk konstruert med tanke på animasjonteknikk enn finding nemo, og rangeres derfor høyere innen animasjonsfilmer, ifølge ekspertene. Shrek 2 ligger, til din orientering, på en respektabel 23. plass :wink:

(Førsteplassen behøver du ikke bry deg om, det er en japansk tegnefilm som japsene har gått mann av huse for å stemme fram, og benytter seg ikke av CG-animasjon - som vi tross alt snakker om her)
    http://www.imdb.com/chart/animation
    Sen to Chihiro/Spirited Away bruker faktisk CGI, i tillegg til klassisk animasjon. Og at det kun er japanere som har stemt den fram:
    '6594 'US users' have given a weighted average vote of 8.3 / 10', mao i overkant av en fjerdedel (og et respektabelt antall: 6594) av 'votene' er fra amerikanere, og med et snitt som er hårfint under det amerikanere har gitt The Incredibles.
    Og siden du trekker fram Oscar, Sen to Chihiro/Spirited Away vant Oscar for beste animerte film, i tillegg til at den har vunnet Gullbjørnen i Berlin (som er hovedprisen, og ikke en ren animasjonspris).
    Ellers er Lasseter (Pixar-sjefen) og Miyazaki-san nære, personlige venner. Lasseter har flere ganger uttalt offentlig at Pixar ser på Miyazaki's filmer når de søker inspirasjon.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på bølgen her. Denne filmen glir rett inn blandt mine top 10 filmer eller top 5 kan jeg trygt si.

Pixar har etter min mening aldri levert en eneste "dårlig" animasjons film heller snarere tvert imot. De har alltid levert en knallbra helaftens.

På den andre siden har man Dreamworks som ikke helt klarer det samme etter min mening. De gjorde en ufattelig god jobb med Shrek 1 men der stoppet det også.

Sharktale og Shrek 2 var en blanding av tynn historie og upassende musikk. Det virker som de prøver å tøye ut tiden med sang & gamle slagere istedet for handling. Filmene var på ingen måte dårlige men de er langt ifra Pixar kvalitet!

At Shrek 2 har klart å klatre så høyt på listen til imdb overgikk noen av Dreamworks forventninger tror jeg og var nok en stor drivkraft for å melke den stakkars utsultede shrek kua for enda 1 film til.. Om ikke 2 filmer til men det har jeg ikke bekrefted foran meg enda.

Er veldig spent på å se hvordan Madagascar utarter seg.. men har ikke så veldig store forventninger til noen "smash hit movie" i min bok.

Dog noe jeg virkelig kunne ha elsket å sett før jeg la meg ned i bakken var en etterfølger av Incredibles. Jeg tror de kunne hatt mye morre med Jack Jack. :lol:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første Shrek filmen synes jeg er den udiskutabelt beste CG animasjonsfilmen til dato. Shrek 2 var en nedtur. Dette kan selvfølgelig skyldes for store forventninger. Det er blitt rapportert at det er planer om både Shrek 3 og 4. Men dette kan selvfølgelig endre seg.

Jeg synes også The Incredibles er en god film. Det vil overraske meg mye om det ikke kommer en oppfølger, eller flere, også til denne filmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp en gammel tråd igjen da :-D
    Ca 1 år siden jeg så filmen sist nå.

Plukket denne frem fra mappen igjen i kveld.

Har den på DVD, men enda er det nok et av de beste bildet jeg har sett fra dvd enda :-D

Å på lydsiden... Noe av det beste du får av THX opptimalisert Dolby Digital spor.
    Hærregud... Når raketten tar av med barna i grotten... da er det bare og holde seg seriøst fast... !!! (6)
    Subene tar helt av når en ligger rundt THX nivå ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den for et par uker siden jeg og. Den er bra ja. Lyden var mye fetere med ny-anlegget enn den var før.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •