The Incredibles - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 141
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er laget mengder, det finnes andre former for animasjon enn CG. Dessuten, hørt om Final Fantasy: The Spirits within? Hovedrolleinnehaverne der er enn anelse mer menneskelignende enn folka i The Incredbles. :wink:
    Selvfølgelig har jeg sett den, har den også i samlingen. Poenget der er at alle de animerte skuespillerne er identiske kopier av vaskekte skuespillere som ikke bare har stemmene, men også bevegelsene til de du ser på skjermen. Men bra animasjon det er det. Og nå er det jo CG-animasjon jeg tenker på, og bortsett fra disse filmene er det vel ingen andre som har mennesker i hovedrollene? Uansett er ikke animasjonen i incredibles konstruert for å være mest mulig realistisk, den skal fortsatt ha det karakteristiske tegneseriepreget

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Enig i mye av det du sier her, men det er da massevis av animert film med mennesker som hovedkarakterer og animert film som varer MYE lenger enn incredibles (f.eks. salige Akira).
    Jeg ser jeg skulle vært litt mer spesifikk med å påpeke CG-animasjon, og dessuten, som pogwaq påpeker, er vel akira kanskje et par minutter lenger enn incredibles - men er IKKE CG-animasjon. Du må gjerne vise meg eksempler på ALLE de filmene som varer MYE lenger enn incredibles!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    "Det var en gang et menneske"
    Animasjonsfilm basert på mennesker!

Hva med Titan A.E. ?
    Animasjonsfilm basert på mennesker.

PolarExpressen. C.G. basert på mennesker.

Sorry a|ex, det finnes mer animasjon enn De utrolige, Shrek, Toy Story og Istid der ute.
    Jeg snakker som sagt om CG, og den eneste av de filmene du nevner som er det er Polarekspressen, og den hadde premiere etter incredibles i statene. Nå har ikke jeg undersøkt alt av filmer som måtte ha blitt laget i østen, men blant de mest kjente, vestlige filmene er det i alle fall en sannhet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    ..men som film er det ingenting som gjør den til noe minneverdig. Den er vel heller en typisk midt-på -treet film. Ikke er den spesielt morsom og ikke er den spesielt spennende
    Lurer faktisk på om du har sett samme film som resten her. Det er en årsak til at den går får å være den beste animasjonsfilmen noensinne og at den vinner flere oscarstatuetter (inkludert den for beste animerte film). Jeg skal ikke ta fra deg meningene dine, dem skal du selvsagt få ha. Men du er vel nødt til å anerkjenne filmens kunstneriske og innholdsmessige kvaliteter selvom du personlig ikke synes den gav deg så mye?

Synes du fortsatt Shrek 2 er original? Hvis du ser på originalitet som et viktig kriterium for å bedømme en films kvaliteter, er ikke akkurat Shrek 2 det jeg ville trekt fram som eksempel :wink:

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    . Det er en årsak til at den går får å være den beste animasjonsfilmen noensinne og at den vinner flere oscarstatuetter (inkludert den for beste animerte film).

Synes du fortsatt Shrek 2 er original? Hvis du ser på originalitet som et viktig kriterium for å bedømme en films kvaliteter, er ikke akkurat Shrek 2 det jeg ville trekt fram som eksempel :wink:

Flere ting her:
    1. "den går for å være den beste animasjonsfilm noensinne" Hvor? Hos deg? Her på forumet?

2. "den vinner flere oscar" Det gjorde jammen meg Titanic også, men det forhindrer ikke at det er en dårlig søtsuppefilm (som greit nok også er godt lagd....)

3. Vedr. orginalitet: Hvis du ser hva jeg skrev i det første innlegget så ser du at jeg ikke skrev at Shrek 2 var enestående orginal, men at orginaliteten der var "større" enn i The Incredibles.
    Det at orginaliteten/kreativiten kan være større i en oppfølgerfilm enn i en annen enkeltstående film er da ikke så enestående: Die Hard 3 vil jeg si er mer orginal enn en standard actionfilm (type segal/lundgren/Norris osv.) Mao. sier det mer om The Incredibles i mine øyne at en oppfølgerfilm klarer å være så mye mer kreativ og oppfinsom enn De Utrolige er.
    Hva er det som er så orginalt eller kreativt med The Incredibles da? Altså: Superhelt blir tvunget til å trekke seg tilbake (Ok,relativt orginalt selv om dette skjedde i Spidermanhistorier på 70-tallet). Superhelt "gjenoppstår" for å redde verden, blir tatt til fange av stormannsgal skurk med planer om en eller annen form for verdensherredømme, kommer seg gjennom det etter forferdelig mye om og men og happy end... Ja, jøss;en slik historie har aldri vært presentert før
    Mao. er handlingen forholdsvis lik malen for sjangeren (og det eneste orginale blir dermed at den er animert + noen artige detaljer underveis), men det kunne alikevel gjort det til en knall film hvis knallbra humor hadde berget den. Dessverre er den bare tidvis humre-morsom og i andre partier direkte kjedelig, og derfor mener jeg at det ikke er noen "stor" film. Grei tidtrøyte, men heller ikke mer....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har jeg sett den, har den også i samlingen. Poenget der er at alle de animerte skuespillerne er identiske kopier av vaskekte skuespillere som ikke bare har stemmene, men også bevegelsene til de du ser på skjermen.
    Dette stemmer ikke, det er andre motion actors, og personene i filmen er absolutt ikke identiske kopier av skuespillerne, i mange tilfeller ligner de ikke engang. Søk på Ming-Na Wen (eller hvordan det nå staves) og Aki Ross på Google, så ser du tydelig hva jeg mener.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett ekstramaterialet? De animerte personene i filmen er basert på vaskekte skuespillere!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. "den går for å være den beste animasjonsfilm noensinne" Hvor? Hos deg? Her på forumet?
    Hvis du tar en kikk på verdens største filmdatabase, IMDB, så får du se en karakter på hvilken som helst film, basert mange tusen stemmer fra millioner av stemmegivere over hele verden. Ingen steder får du en større meningsmåling over en films kvaliteter. Og som du ser ligger incredibles helt jevnt med finding nemo, men ventes å passere ettersom den er et år nyere. Incredibles er også enda bedre teknisk konstruert med tanke på animasjonteknikk enn finding nemo, og rangeres derfor høyere innen animasjonsfilmer, ifølge ekspertene. Shrek 2 ligger, til din orientering, på en respektabel 23. plass :wink:

(Førsteplassen behøver du ikke bry deg om, det er en japansk tegnefilm som japsene har gått mann av huse for å stemme fram, og benytter seg ikke av CG-animasjon - som vi tross alt snakker om her)

http://www.imdb.com/chart/animation

2. "den vinner flere oscar" Det gjorde jammen meg Titanic også, men det forhindrer ikke at det er en dårlig søtsuppefilm (som greit nok også er godt lagd....)
    Det er da enda bra du innser at den er godt laget. Sist jeg sjekket var oscarstatuetter et kvalitetsstempel, ikke det motsatte. Og jeg har ikke nektet deg å ha personlige meninger om en film, bare ikke underkjenne en films uforanderlige kvaliteter på grunn av dem.

3. Vedr. orginalitet: Hvis du ser hva jeg skrev i det første innlegget så ser du at jeg ikke skrev at Shrek 2 var enestående orginal, men at orginaliteten der var "større" enn i The Incredibles.
    Det at orginaliteten/kreativiten kan være større i en oppfølgerfilm enn i en annen enkeltstående film er da ikke så enestående: Die Hard 3 vil jeg si er mer orginal enn en standard actionfilm (type segal/lundgren/Norris osv.) Mao. sier det mer om The Incredibles i mine øyne at en oppfølgerfilm klarer å være så mye mer kreativ og oppfinsom enn De Utrolige er.
    Greit, her vil vi nok forbli uenige. Vi har muligens forskjellige meninger om hva originalitet faktisk er i filmsammenheng. Jeg kan selvfølgelig være med på at en oppfølgerfilm KAN være mer original enn en annen, enkeltstående film, men i dette tilfellet er jeg altså MEGET uenig. Dessuten virker det som om du setter likhetstegn mellom kreativitet og originalitet, og det blir heller ikke riktig.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... det var da voldsomt så hårsår du var? Dataanimert film med mennesker i hovedrollene er ganske vanlig. Animerte filmer på rundt to timer er vanlig kost, du nevnte ikke at det var dataanimert film du mente.

For å nevne bare én animert film utenom FF:Spirits within som har mennesker i hovedrollen, siden du ikke godtar FF ut fra dine snåle kriterier: Kaena: the prophecy.

Uansett er vel hovedpoenget at Incredibles er en veldig bra film, selv om den ikke er særlig nyskapende (men voldsomt kreativ). Det jeg synes var mest uvanlig med den var vel at den hadde veldig voksen humor i første halvdel, som i stor grad dreier seg om utfordringer ved ekteskapet og ønsker om å bryte ut av den daglige rutinen (jobb-middag-tv-sove:repeat). Ikke akkurat det du forventer i en superheltkomedie.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan du kan sammenligne den derre 'kaena' et eller annet med filmer i ligaen til incredibles, finding nemo og final fantasy blir for meg helt ubegripelig. De aller, aller fleste har ikke engang hørt om filmen, som står oppført med latterlige 581 stemmer på imdb, mot flere titalls tusen på de ovennevnte filmene. 581 stemmer tilsvarer vel omtrent en gjennomsnittlig b-film fra 30-tallet.. Dette er en film som mest sannsynlig aldri en gang har gått på kino! La oss holde oss til filmer med en viss grad av seriøsitet..

Edit: og filmen du nevner er dessuten 85 minutter lang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    581 stemmer tilsvarer vel omtrent en gjennomsnittlig b-film fra 30-tallet..
    Dette blir jo bare latterlig. En films kvaliteter kan ikke bedømmes ut fra antallet stemmer på IMDB. Det tallet sier bare noe om hvor kjent den er blant de som bruker IMDB, altså unge, filminteresserte mennesker som behersker engelsk godt. Tallet sier kanskje noe om hvor godt filmen er markedsført i den vestlige verden og det er det.

Har man ikke sett en film, så har man strengt tatt lite grunnlag for å uttale seg om dens kvaliteter.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå blir jeg sur.... finnes den ikke fordi ikke mange har sett den? Jeg skal si deg det at Kaena er svært nyskapende da den er den eneste franske dataanimerte filmen med mennesker i hovedrollen som er nøyaktig 85 minutter lang! :roll: Jeg fatter ikke hvorfor du henger deg sånn opp i at den varer ca 120 minutter og har menneskelige hovedpersoner. Hva f**** har det med kvalitetene dens å gjøre....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er uansett ikke at den er bedre enn incredibles. Poenget mitt er at Incredibles er bra av helt andre grunner enn at den har menneskelige hovedpersoner og varer to timer.

Det er ikke det som gjør den bra/nyskapende/whatever.....

edit: nå gir jeg opp. gidder ikke stange hodet mot veggen lenger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en film har et så lite stemmeantall er det uansett meningsløst å diskutere den har da ingen andre en muligens polkalizer av en eller annen grunn har kjennskap til den. Ikke virker det som en genistrek heller, med 6.0 på ratingen :roll:

Når det gjelder incredibles, polkalizer, så hevdet jeg ikke at det var filmens lengde eller det faktum at hovedkarakterene er mennesker som gjorde filmen god. Det var kun et par poenger for å understreke forskjeller fra de fleste andre CG-animerte filmer folk kjenner til. Årsakene til hvorfor jeg synes den er så bra som den er kan du lese om tidligere i tråden.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjønner jeg godt, polka! Drammenseren er bare ute etter å kverulere! 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Hva er det vi har forumet til? Litt gøyal avkobling fra studier og jobb :lol:

Men når det gjelder kverrulering, macca, er jo du selveste sjefsverstingen :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett ekstramaterialet? De animerte personene i filmen er basert på vaskekte skuespillere!
    Jeg fulgte filmens produksjon siden den første infoen begynte å lekke i 1999. Hva legger du i basert på? At de bruker motion capture er da helt vanlig, selv Disney har gjort det.

=

?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg fulgte filmens produksjon siden den første infoen begynte å lekke i 1999. Hva legger du i basert på? At de bruker motion capture er da helt vanlig, selv Disney har gjort det.
    Jada, men karakterene i filmen er jo som sagt basert på ekte skuespillere, ikke bare bevegelsene deres.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det med oss første gangen, macca. Pogwaq: Selv om skuespilleren ikke er lik i virkeligheten og på filmen er de vel fortsatt "basert på"?

Edit: poenget en eller annen gang tidligere i denne tråden var jo at increbibles er laget på en helt annen måte der figurene i filmen verken er laget etter motion capture eller inspirert av ekte skuespillere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aki Ross er på ingen måte inspirert av Ming-Na. Karakteren hennes (og minst én til, Dr. Sid) var ferdig minst et år før skuespilleren kom på laget. Du nevnte for øvrig aldri mangel på motion capture da du argumenterte for originaliteten til The Incredibles.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •