The Incredibles - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 141
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere er ikke ekte filmentusiaster hvis dere foretrekker dubbede lydspor.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men slike ting blir stadig bedre, og de norske oversettelsene/dubbingene er etter hvert blitt meeget bra. "De utrolige" er intet unntak.

Dens opprinnelige lydkvalitet er også beholdt, noe som er svært viktig i denne sammenheng. For en rekke av de andre dubbingene er imidlertid dette ikke tilfellet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så måte (når det gjelder lydkvalitet) så er jo soundtrack og alt av lydeffekter tilpasset originallydsporet. Derfor vil originalsporet alltid bli referansen.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Har akkurat sett The Incredibles(med originalt lydspor), og det er det syyyykeste, mest vanvittige jeg har vært med på!!!

Fyyyy fader så rått mann! :shock:

Det er rett og slett den mest imponerende animerte filmen jeg har sett hittil, og jeg har sett de fleste.

Dette er virkelig helt utrolig(!) - vanvittig bra både bilde og lyd; en skikkelig berg-og-dalbane av en film.

Hvis du har et bra anlegg med en bra SUB(måtte bare kopiere flageborg akkurat for anledningen), MÅ du bare få med deg denne!

Her snakker vi bass som flytter leiligheten et par meter!

Fytte grisen!!

Ooooohhh...! :shock:

*sliten*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var noen scener på "shark tale"(stor ståhai) som var bra så den i går ristet godt der. særlig nå franky blir slått ihjel med ankeret.... hehe. når han sklir bortover havbunnen da flagret buksebenet mitt og antenen min datt ned i fra tv en. hehe.. kjente det til og med i brystet og nyrene at det kilte. var helt på gråten ops: pga. den hærlig lytdopplevelsen (dette er med mitt anlegg :? ) den som har skikelig anlegg kommer til å forelske seg i denne filmen :lol: hehe.

EDIT: litt off topic men... eheh måtte bare si ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    dubbing er helt greit MEN man mister mye av innholdet hvis man ser den dubbede verjsonen (jeg foretrekker orginal språket)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    dubbing er helt greit MEN man mister mye av innholdet hvis man ser den dubbede verjsonen (jeg foretrekker orginal språket)
    På Istid får man mye ekstrainnhold hvis man ser den "dubbede" versjonen.
    Dagfinn lager jo mye mer humor for en nordmann enn de påklistrede standard hollywoodstemmene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi'mme a break a.. :roll:

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Shrek 2 i kveld, og må bare si at jeg synes det er en film som slår the incredibles fullstendig ned i støvlene. Humoren er mye bedre, orginaliteten større og handlingene i det store og hele mer innholdsrik. Fikk nærmest latterkrampe flere ganger. Mange bra referanser til andre filmer (f.eks Mission Impossible) som tar helt av....
    The Incredibles synes jeg som sagt tidligere var lite oppfinnsom, gjentakende og kun "dra på smilebåndet" morsom. Vel, dette var noe helt annet. Anbefales på det sterkeste for de som ikke har sett den ennå... Her har man virkelig tatt de muligheter animasjonssjangeren gir og utnyttet de til fulle...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Så Shrek 2 i kveld, og må bare si at jeg synes det er en film som slår the incredibles fullstendig ned i støvlene. Humoren er mye bedre, orginaliteten større og handlingene i det store og hele mer innholdsrik. Fikk nærmest latterkrampe flere ganger. Mange bra referanser til andre filmer (f.eks Mission Impossible) som tar helt av....
    The Incredibles synes jeg som sagt tidligere var lite oppfinnsom, gjentakende og kun "dra på smilebåndet" morsom. Vel, dette var noe helt annet. Anbefales på det sterkeste for de som ikke har sett den ennå... Her har man virkelig tatt de muligheter animasjonssjangeren gir og utnyttet de til fulle...
    Ja originaliteten må sies å være enestående i shrek 2 :lol:

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    ...hmmm. Gjett hvem som vinner av filmentusiasten og faren til en 5,5-åring??

Etter å ha sett en film, det være seg Istid eller denne ørten ganger med det norske lydsporet sammen med den håpefulle, virker det rett og slett "feil" med orignal-lydsporet :shock: . Heldigvis for oss i min situasjon gjøres det en så prima jobb med dubbingen, både språklig og mht valg av skuespillere, at tapet egentlig ikke er målbart :wink:. (rent bortsett fra å miste retten til å kalle oss filmenusiaster, da :lol: )

Ellers var dette absolutt en høydare, kanon film på alle måter, både innholds-, lyd- og bildemessig.

6 av 6

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte også Shrek 2, men er enig med a|ex - hvor orginal kan en oppfølgerfilm være. Den må vel være et typisk eksempel på en det-samme-som-slo-an-i-den-første-bare-mere-film.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja originaliteten må sies å være enestående i shrek 2 Laughing

--------
    Ja, det sier vel mest om hvor lite orginal The Incredibles er når jeg tenker meg om (når til og med en oppfølgerfilm er klart mer kreativ...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Ja, det sier vel mest om hvor lite orginal The Incredibles er når jeg tenker meg om (når til og med en oppfølgerfilm er klart mer kreativ...)
    Shrek 2 mer original enn Incredibles? Til og med den første Shrek var ikke spesielt original i utførelsen. Det er vel ikke akkurat første gangen vi har sett animerte filmer som er bygd opp av parodier på andre kjente filmer? Shrek 2 er ihvertfall alt annet enn original. Men jeg sier ikke at filmen ikke er god av den grunn. Den er faktisk en av de beste oppfølgerne jeg har sett, men å rose den for sin originalitet blir jo helt bak mål..!

Når det gjelder Incredibles så er den faktisk original på flere måter. Den tar et velanvendt tema og gjør det til noe helt nytt som ingen har gjort før, og de gjør det på en uforskammet bra måte. Visst er det referanser til andre filmer her også, men det er ikke parodier. Dessuten er den original når det gjelder animasjonen, det er aldri før laget en animasjonsfilm der hovedrolleinnehaverne er menneskelignende skikkelser. I tillegg er den filmhistoriens lengste animerte film.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye av det du sier her, men det er da massevis av animert film med mennesker som hovedkarakterer og animert film som varer MYE lenger enn incredibles (f.eks. salige Akira).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Incredibles så er den faktisk original på flere måter. Den tar et velanvendt tema og gjør det til noe helt nytt som ingen har gjort før

------Eh, javel. En typisk superhelthistorie gjort i animasjon. Knallorginalt.... :roll:

Dessuten er den original når det gjelder animasjonen, det er aldri før laget en animasjonsfilm der hovedrolleinnehaverne er menneskelignende skikkelser

---Oi, ja det er sjokkerende nytenking. Stopp pressen :!:

I tillegg er den filmhistoriens lengste animerte film.

---Ja, det er jo orginalt da.... Særlig når det føles som det er 45 min. lengre enn den burde. Gjentakelsene etterhvert er jo til å gå på veggene av.

Nåja, skal prøve å være litt mer seriøs ops: The Incredibles er en grei film med gode effekter/animasjon og et knall lydspor, men som film er det ingenting som gjør den til noe minneverdig. Den er vel heller en typisk midt-på -treet film. Ikke er den spesielt morsom og ikke er den spesielt spennende. Da hjelper det ikke hvor nytt det er med mennesker i hovedrollen og hvor lang den er ....
    Shrek 2 er da i det minste veldig morsom (og med en haug av detaljer og referanser m.m. som gjør det greit å se den også når ungene skal se den for 12. gang fordi man hele tiden vil oppdage nye godbiter). Virker imidlertid som jeg er i utakt med flertallet når det gjelder The Incredibles, og det er jo helt greit.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er den original når det gjelder animasjonen, det er aldri før laget en animasjonsfilm der hovedrolleinnehaverne er menneskelignende skikkelser
    Det er laget mengder, det finnes andre former for animasjon enn CG. Dessuten, hørt om Final Fantasy: The Spirits within? Hovedrolleinnehaverne der er enn anelse mer menneskelignende enn folka i The Incredbles. :wink:

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Enig i mye av det du sier her, men det er da massevis av animert film med mennesker som hovedkarakterer og animert film som varer MYE lenger enn incredibles (f.eks. salige Akira).
    Akira er faktisk bare et par minutter lenger enn The Incredibles, den bare føles lenger. :P

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    "Det var en gang et menneske"
    Animasjonsfilm basert på mennesker!

Hva med Titan A.E. ?
    Animasjonsfilm basert på mennesker.

PolarExpressen. C.G. basert på mennesker.

Sorry a|ex, det finnes mer animasjon enn De utrolige, Shrek, Toy Story og Istid der ute.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt; da jeg skrev min euforiske anmeldelse av The Incredibles, var det gjort i sterk rus like etter å ha sett ferdig filmen - da ikke av rusmidler, men av det ekstreme lydsporet og bildekvaliteten. Akkurat det var så bra at jeg satt og lo rått igjennom filmen. Rent humormessig på manussiden var den vel ikke spesiellt morsom. Men jeg synes at totalpakka var veldig bra. Men hadde jeg sett den på en 32" med kun de innebygde høyttalerne eller et lite anlegg, ville nok anmeldelsen sett helt annerledes ut...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så egentlig var det anlegget ditt du anmeldte :wink: :lol: