The Incredibles - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 141
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder animasjon er det ingen tvil om at animering kan være umulig å sjeldne fra virkelighet dersom man ønsker det. Poenget med filmene vi har sett de siste årene fra Pixar og Disney er jo at filmene fortsatt skal fremstå som tegnefilmer (og dermed tiltalende til den yngre garde), noe som gjenspeiles i måten ting er animert på - men en gang iblant dukker det opp natursekvenser o.l. i disse filmene som er skremmende realistiske, som for eksempel scenen fra sjøen i The Incredibles som nevnt ovenfor.

Grafikken som PS3 kan vise til skal visst være så bra at det kan være vanskelig å sjeldne spill og film, og det høres jo rimelig vilt ut

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt sier de jo mellom hver konsollgenerasjon. :roll:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden bra på det norske lydsporet også? Jeg tror jeg skal ta en kikk på denne filmen, men hvilket lydspor skal jeg velge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal selvfølgelig velge originalsporet, det norske er vel kun for femåringer :wink:

Det er heller ikke utenkelig at lydkvaliteten ikke er fullt så bra på det norske sporet..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Du skal selvfølgelig velge originalsporet, det norske er vel kun for femåringer :wink:

Det er heller ikke utenkelig at lydkvaliteten ikke er fullt så bra på det norske sporet..
    Ok, takk. Da blir det sånn.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Er lyden bra på det norske lydsporet også?
    Med tanke på lydeffekter - ja.
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    ...., men hvilket lydspor skal jeg velge?
    Du bør velge originalsporet slik at stemmene matcher de animerte munnbevegelser.

Forøvrig er det vel sjelden at en film/DVD-utgave får så udelt positive tilbakemeldinger som vi kan lese i denne tråden. :shock:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Forøvrig er det vel sjelden at en film/DVD-utgave får så udelt positive tilbakemeldinger som vi kan lese i denne tråden. :shock:
    Har du noe negativt å komme med så spytt ut! Det eneste jeg kan sette fingeren på er at DTS er mangelvare, men så er DD-sporet også infernalsk bra så jeg kan ikke si det er noe jeg savner. Det optimale hadde selvfølgelig vært BÅDE DTS og DD i 6.1-koding

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savnet faktisk ikke DTS på denne filmen.
    Utrolig rå film, lo så jeg datt av sofaen når han løfta opp den "søte" lille bilen sin og jeg så utrykket på den lille ungen på trehjulssykkelen :lol:
    Sinnsykt bra!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Har du noe negativt å komme med så spytt ut!
    Jeg har allerede gitt mine synspunkter i et tidligere innlegg - intet negativt der.
    Mitt poeng var at det er sjelden alle er så samstemte om en film.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant I likhet med alle de foregående filmene fra Pixar :wink:

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får være den kritiske stemmen jeg da... Ble faktisk litt skuffa over denne filmen. Hadde store forventninger,men det ble aldri noe mer enn greit nok...
    Enkelte bra scener selvsagt, lyd og bilde var selvsagt knall, men det ble for ensformig i lengden. Ble på en måte det samme opp og opp og opp igjen..
    Personlig synes jeg at Istid og Finding Nemo var klart bedre filmer!!
    Skal man lage animasjon kan man godt bruke fantasien mer (når det gjelder både emne og handlingsforløp) og ikke lage noe som like gjerne kunne vært filmet som en helt standard hjernedød superheltfilm(for å ta veldig hardt i)
    Regner med å få så det hagler her nå....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er selvfølgelig inne på noe når det gjelder emne og handlingsforløp, for akkurat det kunne fort vist seg å bli filmens fallgruve. Uoriginalt og forutsigbart. Men det er ikke selve storyen som er det store med denne filmen, det er MÅTEN filmen kommer seg fra begynnelse til slutt på som sørger for all morra Nettopp på grunn av HVORDAN hver enkelt scene er gjennomført blir historien genial i all sin enkelthet. Har du noen gang sett en mer underholdende superheltfilm, kanskje? :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har nok ikke sett en mer "underholdende" superheltfilm, men så bruker nå de filmene å suge ganske kraftig og da, så det skal ikke så mye til...
    Kanskje det er jeg som ikke takler sjangeren uansett om den er animert eller ikke? Godt mulig, men uansett vil jeg nå fortsatt stå sterkt på at Istid,Nemo og forsåvidt også Chicken Run er mye bedre filmer...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne nettopp, og jeg er meget imponert! Dette grenser til ny referanse, både handlingsmessig i sjangeren, og generelt teknisk!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Nei, jeg har nok ikke sett en mer "underholdende" superheltfilm, men så bruker nå de filmene å suge ganske kraftig og da, så det skal ikke så mye til...
    Kanskje det er jeg som ikke takler sjangeren uansett om den er animert eller ikke? Godt mulig, men uansett vil jeg nå fortsatt stå sterkt på at Istid,Nemo og forsåvidt også Chicken Run er mye bedre filmer...
    Smaken er som baken, så jeg skal ikke ta fra deg meningene dine Men man er nødt til å erkjenne at filmen (og forøvrig de andre fra Pixar) holder høy, kunstnerisk kvalitet uansett om man liker animasjon eller ei!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, tror faktisk det er første gang at Centeren(!) har vrengt! :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker animasjon godt!! Det var superheltfilmer jeg referte til som mer problematiske i det forrige innlegget mitt...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne filmen i går og humret litt. Eneste scenen jeg lo av var han på tre-hjulssykkelen med tyggis.
    Ellers, kurrant nok film, men overhodet ikke på nivået til Istid etter min smak.
    (Lurer på om denne er hypet litt for mye opp nå og man derfor risikerer å bli litt skuffet).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte meg også ned og så denne filmen i går kveld. Jeg er dessverre helt enig med nordvest her. Det ble litt antiklimaks for meg, kanskje fordi jeg hadde lest denne tråden i forkant.

Den tekniske kvaliteten er selvfølgelig meget bra, slik som alt annet fra Pixar. Handlingen holder dessverre ikke mål, og filmen ligger milevis bak Nemo og Istid.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig i at "Finding Nemo" og "Ice Age" er så mye bedre enn "The Incredibles". Jeg har falt pladask for "The Incredibles" og selv om storyen er veldig James Bond/Superhelt-klisjefylt med en magalomanisk skurk og klare skiller mellom good guys og bad guys, så har de ulike hovedpersonene en dybde som gjør persongalleriet mye mer variert og mindre stereotypt enn det de to tidligere nevnte filmene.

Det som gjør "The Incredibles" bra er ikke storyen, den er ganske riktig mer original i "Finding Nemo" og "Ice Age". Men det er en voldsomt underholdende driv i filmen, og siden personligheten til hovedpersonene er såpass godt og dypt skildret, med bakgrunnsmateriale og delvis livshistorie, så blir det enkelt å finne trekk man identifiserer seg med. Styrken er altså at man ikke bare blir en tilskuer til en original og morsom story, men man lever seg så til de grader inn i hovedpersonene (ihvertfall gjorde jeg det).

Nå skriver jeg ikke dette for å rakke ned på "Finding Nemo" eller "Ice Age", for begge disse er også drivende gode filmer, og spesielt "Finding Nemo" er veldig bra visuelt sett og overgår etter min mening "The Incredibles" på realisme. Alle tre hører til mine favorittfilmer.

For meg er det ikke så viktig hvilken av disse filmene som er best. Jeg synes det er viktig å huske på at disse filmene er laget for barn, og min erfaring etter å ha vist alle disse (samt "Toy Story"-filmene) for ungene, så er det helt klart "The Incredibles" som har engasjert dem mest. Barn liker fart og spenning og for barna gjør den relativt enkle historien at de følger handlingen godt. "Rosinen i pølsa" er likevel at persongalleriet er utformet så genialt at ALLE finner noe å identifisere seg med, nesten uavhengig av alder. Jeg tror det er DET som gjør at den appellerer til så mange og har fått så mye uforbeholdent skryt.

Jeg sier bare: Len deg tilbake, slapp av, og la deg underholde.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •