I, robot

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: I, robot

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I, robot

Jeg så denne på DVD i går og den var veldig god.

Så den på kino også, med det er ikke det samme :wink:

Det begynner med en bra meny som passer filmen bra.

Lyd og bilde er helt i toppklasse.

Veldig skarpt, mettet og rolig bilde, kanskje ikke så naturlig at det gjør noe men det passer denne typen film perfekt.

Lyden er også noe av det beste jeg har hørt.
    Heller ikke dette er spesielt naturlig, men veldig detaljert og med masse trøkk i bunnen. Litt "over the top" kanskje, men igjen ett lydbilde som passer filmen perfekt.

Historien er bra og det samme er skuespillet, Will Smith passer utrolig godt til denne rollen synes jeg.

Passe med action og moral og en bra slutt, kan man ønske seg mer?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva med en film som kanskje respekterer originalmaterialet en bitteliten smule? :roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig "me du"...

Spesielt den tunnell-scenen er fin å teste hvor mye subben klarer. Kjører du DTS-lydsporet, bør en passe på å ikke pushe for hardt, noen som har fått seg en overraskelse der...... :wink:

Synes også filmen er bra, og en fast deltager på demoer.....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og herlig filming i action scenene på slutten av filmen... :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere markert meg sterkt i diskusjonen rundt film og orginalmateriale og skal ikke starte noen ny diskusjon rundt dette, men jeg er veldig glad for at jeg ikke har lest Jason Bourne, ringenes herre harry Potter og Hitchiker bøkene.
    Film er best på film :wink:

Jeg så filmen med DTS lyd, prøvde også på DD men ingen sammenlikning. Du kjenner det veldig på kroppen når de trailerene kommer dundrene ja, herlig

Filmingen av kampen 100 meter + i luften var veldig bra ja.

Viser egentlig hvor vanvittig bra filmeffektene har blitt i det siste.

Jeg følte det mindre stressende i denne filmen enn i mange andre filmer som bruker samme teknikk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Tja, hva med en film som kanskje respekterer originalmaterialet en bitteliten smule? :roll:
    Hva mener du? Fulgte de ikke manus, eller er det basert på en sann historie?

Film er Film. En bok er avhengig av god fantasi fra leseren for at den skal bli bedre enn film.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boken er vel en samling noveller som har lite med filmen å gjøre (bortsett fra de tre lovene). Tror nesten de stjal tittelen for å forbedre gjennomslagskraften i markedsføringen. De har vel aldri nevnt noe om Asimov (bortsett fra "basert på en idé av")? Uansett bryr jeg meg lite om det. Det hadde vært verre om man prøvde å lage en seriøs tolkning med Will Smith i hovedrollen (men han spiller faktisk bra i "Ali").

Til popcornaction å være synes jeg filmen var av overraskende høy kvalitet. En av de bedre scifiactionfilmene de siste åra.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Enig "me du"...

Spesielt den tunnell-scenen er fin å teste hvor mye subben klarer. Kjører du DTS-lydsporet, bør en passe på å ikke pushe for hardt, noen som har fått seg en overraskelse der...... :wink:

Synes også filmen er bra, og en fast deltager på demoer.....

Jepp, etter å ha kalibrert sub'en med lydtrykksmåler etter leverandørens spec, har jeg i ettertid vridd opp sub'en noen hakk da jeg synes det ble litt for lite bass på visse filmer.

Helt til jeg satte på denne filmen litt høyt....fikk sjekket kvaliteten på lukkemuskelen. Måtte vri ned sub'en en del der.

Men filmen er helt topp. En av mine favoritter.

Nå er drømmen at de begynner å filme mer av Asimov. Kanskje de tre første bøkene i Foundation serien er noe? Tror ikke de er oversatt til norsk, men de finnes på svensk og selges som Stiftelses-trilogien for de som er intressert å lese (etter min syn) verdens beste SciFi historie.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Film er Film. En bok er avhengig av god fantasi fra leseren for at den skal bli bedre enn film.
    Handlingen i filmen er direkte motsatt av alt Asimov har skrevet. Det er som om noen skulle ha laget en pro-Sovjet-versjon av 1984.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Handlingen i filmen er direkte motsatt av alt Asimov har skrevet. Det er som om noen skulle ha laget en pro-Sovjet-versjon av 1984.
    So? Er vel ikke så farlig om noen tar seg kunstneriske friheter? Som tidligeres sagt, så har vel filmen kun tatt utgangspunkt i boka til Asimov som en ide.......

Tror det er endel filmer som "ville slitt" dersom de skulle lages slavisk etter boka (hvis det kan kalles det...)

Underholdende er det ihvertfall, og det er tross alt det viktigste for denne filmen, og skaperne av den.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett I-Robot og jeg har hverken hørt om Asimov eller sett noe om at den var basert på en Asimovs bok. Hvor står dette på rulleteksten?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett I-Robot og jeg har hverken hørt om Asimov eller sett noe om at den var basert på en Asimovs bok. Hvor står dette på rulleteksten?
    For min del visste jeg det for Will Smith sa i et intervju at det var hans bok som satte de på ideen om denne filmen. Men har heller ikke sett noe på rulletekst e.l.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok "inspirert av" i så fall, og ikke "basert på".

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I, Robot er ikke en roman Asimov har skrevet. Det er en samling av hans noveller, plukket opp av en forlegger og gitt ut med det navnet; forfatteren selv var ikke involvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •