HD-DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: HD-DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD

Dette nye formatet er nå "like om hjørnet". På slutten av 2003, senest 2005 kanskje..
    Dagens DVD og oppløsning på denne kan vel ikke sies å være kjempesprang i.f.t gammel teknologi når en tenker på oppløsning (VHS, TV). Nå er da superbit et godt plaster på dette da, men den helt store endring kommer ikke før HD-DVD lanseres.
    Hva med dagens teknologi på projektor/TV da? Dagens consumer DLP/LCD og oppløsningene på disse vil vel ikke være godt nok da HD antas å ligge på 1080i eller 720p....bare en tanke :?:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Husk at det ikke bare er oppløsning det kommer an på. Det er også et spørsmål om redusert komprimering, og dermed mindre digitale artifakter, uansett oppløsning. Oppløsningen kommer faktisk etter mitt syn i andre rekke, så lenge den er tilstrekkelig nok til at jeg ikke ser pixler synlig og/eller taggete kanter etc. Gi meg høyere bitrate, jeg er fornøyd med XGA en god stund fremover, det er mpeg artifaktene jeg ikke ønsker leve med! Det er naturligvis også andre aspekter, som regnbuer, skarphet, fargekorrekthet, 10 bits vs. 12 bit ++ videoprosessering osv osv, men nå ser jeg klart (med min HT-1000) at behovet for en mindre komprimert videokilde er det viktigste for øyeblikket.

Den nye, store krigen ser ut til å bli mellom D-VHS og HD-DVD. Blir spennende, men kanskje også kostbart å kaste seg på et av togene for tidlig... Får nok vente litt til og se. Med det lave utvalget av D-VHS filmer, er det nok lurt å vente iallfall til en PAL versjon kommer ut, slik at en ikke sitter med skjegget totalt i postkassa om det viser seg å bli en fiasko. Da kan jeg iallfall kopiere TV og annet til jeg detter!

Lignende tråder

1. Rat DVD
    By EivindLunde in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 06-21-2005, 13:16
  2. Toshiba reaffirms HD-DVD plans for 4th quarter 2005
    By Esp1 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 05-26-2005, 20:44
  3. Samsung DVD HD-945 med Philips 37PF9986
    By lnnl in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-24-2005, 13:52
  4. DVD 30 eller DVD 31?
    By Cpt. Winters in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 11-16-2004, 16:47
  5. Skal kjøpe meg ny dvd spiller. Hvilken bør jeg velge?
    By unIQue in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 12
    Siste melding: 12-07-2003, 11:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •