Grøsser på DVD som jenter blir skremt av!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grøsser på DVD som jenter blir skremt av!

Er på utkikk etter en skikkelig skummel film, som jenter skvetter av. Gjerne så skummel at jeg skvetter og ops:. Lydsporet bør være egnet til å spille overdrevent høyt, bra surroundeffekter, helst ikke for mange skarpe lyder osv. Gjør heller ikke noe om den er litt romantisk, gjerne sånn sentimentalt, klisjéaktig kliss, bare det er skummelt! Kjente "kjekke" mannlige skuespillere er også bra, bare de ikke spiller så dårlig at det blir et irritasjonsmoment. Gørr og blod bør det helst ikke være for mye av

Litt mange kriterier her, noen forslag ?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som ikke har sett den (er det noen igjen?) er så avgjort Den sjette sans en sånn film. Den fikk meg og kona til å se oss over skulderen ganske mange ganger - og vi sitter mindre enn én meter fra bakveggen! Ellers er også Identity ganske nifs. For ikke å snakke om Ghost Ship og 13th Ghost. Men da begynner det å blir mer gørr.

Men den filmen som nok har skremt meg mest noen gang (etter Tarzan og leopardkvinnen, men da var jeg sju år...) er nok "The Changeling. Utrolig bra spøkelsesfilm!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Madhouse!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mothman Prophecis med Richard Geere er skremmende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The eye... Skummel film med dts lyd.. Må sees me bra stereo.. Blir ikke skummel ellers..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The others, the ring og the sixth sense er vel typiske filmer som skremmer, og samtidig kan sees av folk som ikke er spesielt interreserte i skrekksjangeren. Goder filmer er det også. Jeg ville valgt en av disse hvis du vil ha en date-grøsser, uten å skremme bort damen med guts og motorsagperversiteter.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kone syntes at Blair Witch Project var en særdeles skummel film. Tror ikke det hjalp at den var laget som om det skulle ha vært en dokumentar.
    Hun bekrefter at hun levde seg inn i hvordan de hadde det i mørke skogen. Også The Ring syntes hun var nifs.

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grøsser på DVD som jenter blir skremt av

Hallois.. jo er helt enig med de forannevnte filmer her... den sjette sansen, the blair witch... ++

Synes også vi må ta med "the haunting"... med bl.a. Liiam Neeson og Catherine Zeta Jones.. når jeg ser den, gjerne sammen med jenter.. så hopper vi alle i sofaen når det bl.a. smeller i peisen... jeg vet alltid at det kommer.. men kjenner selv at jeg blir skremt hver gang.. spesielt på ekstremt volum.. kjempemorsomt å se på dem som ser den for første gang... hjertestopp hehe..... og spesielt når "husets herre" banker på dørene.. da.. både høres og kjennes det.. anbefales!!!
    Meget bra lydspor!

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange bra tips

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men The Haunhting begynner å bli ganske mye effekter. Da er vi nesten inne på 13th Ghost og Ghost Ship-territoriet. Men jeg må innrømme at jeg ikke orket å se mer enn 20 minutter av Blair Witch. Jeg hadde hørt så mye om den på forhånd og ble så skuffet over at den var så kjedelig, så jeg ga opp. "Bildekvaliteten" hadde vel også sitt å si...

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker veldig godt da Geir Nordby var i kinoen på Sound Pressure for å skrive repotasje om den. da så vi på windtalkers og mitt under en scene skvatt geir så fælt at du så han svede i lufta over stolen. hihi morsomt.

Gode skvette filmer er forbannelsen (husker ikke hvordan det skrives på engelsk...) og the village. blair witch project er jo ganske skummel da. Du håper på å skremme damene slik at de kryper opp i armkroken din? :P

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale Scream triologien, den inneholder det meste av det du etterlyser. Og nyinnspillingen av The Grudge fungerer også fint.

Halloween er jo alltid morsom selv om lyd og bilde ikke er helt på topp.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scream skremmer da ingen! Det er jo skrekkomedier der Wes Craven gjør en parodi på seg selv! Da kan du like godt anbefale Scary Movie... Jeg står fremdeles mest på at Den sjette sansen er den som får jenter virkelig opp i armkroken uten bruk av masse blod og gørr!

Men det er ingen tvil om hva som ville være det aller dårligste valget: I Spit on Your Grave! :twisted:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Der tror jeg du ganske raskt får sinte kommentarer og en dør smelt i trynet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Jeg syns filmen er veldig god, den er bare ikke skremmende. Og den er heller ikke ment å være det, tror jeg. Det er tross alt en metafilm (altså en film om film).

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Nja. metafilm? Det var nå helst fordi den i hovedsak inneholder en brutal og svært lang voldtektsscene hvorpå resten av filmen handler om å ta livet av overgriperne. Det er ikke akkurat sånt du inviterer damer hjem til kos for å se...

O.T: Du har vel ikke sett denne? Thriller - A Cruel Picture . Den vekket nysgjerrigheten min, men har ikke fått meg til å bestille den.

edit: jeg tror vi snakket litt forbi hverandre her. Jeg snakket om I spit on your grave, ikke scream.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jentene jeg hadde paa besök ble livredde av "the relic" ....de satt med hendene foran öynene hele tiden...men det ble likevel veldig lite klenging paa meg (buuu-huuu). Filmen var jo ikke litt skummel engang.....men det er jo liksom en grösser...

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Eye
    A Tale Of Two Sisters
    Ringu

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, Polkalizer. Det gjaldt Scream. I Spit on Your Grave/Day of the Woman er en helt annen sjanger. Exploitation, eller spekulativ film på norsk. Og derfor anbefalte jeg den heller ikke. Vel, den kan kanskje funke hvis man har invitert ei av damene fra Ottar hjem. Da er den nok en virkelig fulltreffer! :twisted:

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scream skremmer da ingen!
    Min erfaring er at den er godt likt av jenter :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •