Tvungen reklame (Shrek 2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvungen reklame (Shrek 2)

Hei

Satte akkurat på Shrek på DVD-spilleren.
    Og hva fant jeg ut?
    Jo, det virker definitivt som om reklamen på begynnelsen av filmen er umulig å hoppe over :evil:
    Har tidligere opplevd at det ikke er mulig å trykke på "Menu" for å gå direkte til menyen, men da har det i alle fall vært mulig å "skippe" reklamen.

Her klarte jeg ikke å skippe hver del, og ikke å gå direkte til menyen.

Stemmer det med andres erfaringer?

For min del er dette TOTALT uakseptabelt, og jeg kommer til å levere filmen tilbake med krav om å få igjen pengene.
    Lurer i den anledningen om hvordan jeg står vs. forhandleren i forhold til dette. Noen som vet noe om det?

mvh, TEK

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du får levert den tilbake, ta en kopi av filmen og selg den på QXL eller noe. Du har jo allerede "betalt" for filmen ved å se på reklamen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Hvis ikke du får levert den tilbake, ta en kopi av filmen og selg den på QXL eller noe. Du har jo allerede "betalt" for filmen ved å se på reklamen.
    Kanskje ikke noe dum ide. Da kan jeg jo selv fjerne reklamen på den rippede versjonen.
    Så kan drittsekkene som la inn møkka ha det så bra :evil:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart dårlig etikk med reklame før filmen på en DVD man kjøper.
    Jeg aner ikke hva loven sier om dette, men jeg tror nok at en seriøs forhandler tar i mot filmen igen, og lar deg bytte til en annen film.
    Dersom du har et godt forhold til den lokale filmsjappa (Hvor du handler/leier filmene dine), kan du be denne videreformidle dine synspunkter på saken :twisted:
    Evt. kan du jo også sende en e-post til importør med en kopi til avisa (åpent brev). Det pleier jo og få satt saken på dagsorden. :wink:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tvungen reklame (Shrek 2)

Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Hei

Og hva fant jeg ut?
    Jo, det virker definitivt som om reklamen på begynnelsen av filmen er umulig å hoppe over :evil:
    Har tidligere opplevd at det ikke er mulig å trykke på "Menu" for å gå direkte til menyen, men da har det i alle fall vært mulig å "skippe" reklamen.

For min del er dette TOTALT uakseptabelt, og jeg kommer til å levere filmen tilbake med krav om å få igjen pengene.
    Lurer i den anledningen om hvordan jeg står vs. forhandleren i forhold til dette. Noen som vet noe om det?

mvh, TEK

Jepp jeg fikk heller ikke hoppet over reklamen. Tror det er den første filmen jeg ikke har klart dette. Meget irriterende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har da vært reklame på dvd siden begynnelsen. På omtrent samtlige av dvd-filmene mine er det en eller annen teit advarsel om at det ikke er mulig ("lov") å vise filmen i offentlige rom osv. Disse advarslene en som regel ikke mulig å skippe heller.

Løsningen er vel å bygge seg en HTPC (eller media-PC) og spille av filmene via en egen avspiller som omgår disse "sperrene" platene inneholder (egentlig ikke en sperre, men en informasjon til dvd-spilleren om å stoppe i så så mange sekunder).

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tvungen reklame (Shrek 2)

Hei

Og hva fant jeg ut?

mvh, TEK
    Tviler på du får pengene tilbake, men du kan jo saktens prøve. Tror ikke argumentet med at det ikke går an å skippe reklamen holder nei. Men hvorfor ikke gjør som meg? Sett inn filmen, la den surre å gå mens du går på do, lager en kopp kaffe eller no mat, så innen den tid du er ferdig med dine gjøremål, så er menyen der og det er bare å trykke play....Ingen som tvinger deg til å _sitte å se_ på reklamen og irritere deg over dette, det er jo tross alt filmen du skal se alikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel litt an på dvd-spilleren også? Jeg kan hoppe over alt av advarsler på diverse språk, og mener bestemt at jeg hoppa over reklamen på Shrek 2.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en unge på 3 år som ser på film av og til er det nok ikke bare å "la ting surre og gå". Kan ikke akkurat sende henne på do hver gang hun vil sette på en film heller :lol:

Er faktisk ett tildels seriøst problem når en har unger som liker å se på tegnefilm. At jeg ikke skal kunne vise fram en film for ungen min uten å bli tvunget til å vise fram reklame, for andre filmer, eller andre ting, ser jeg som helt uholdbart!

Finner det rimelig provoserende :!:

TEK

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en unge på 3 år som ser på film av og til er det nok ikke bare å "la ting surre og gå". Kan ikke akkurat sende henne på do hver gang hun vil sette på en film heller :lol:

Er faktisk ett tildels seriøst problem når en har unger som liker å se på tegnefilm. At jeg ikke skal kunne vise fram en film for ungen min uten å bli tvunget til å vise fram reklame, for andre filmer, eller andre ting, ser jeg som helt uholdbart!

Finner det rimelig provoserende :!:

TEK
    Det er provoserende med slik reklame. Det burde vært på slutten av filmen hvis de absolutt skal ha det med, eller som bonusmateriale som ekstra trailers. (hvis det er filmtrailere da) :idea:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de uhørte prisene på DVDer i Norge, syns jeg det er mer enn nok å betale for selve DVDen. Heldigvis har jeg ikke erfart at Play.com har startet med dette. Dét øyeblikket de gjør det skifter jeg nettbutikk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Med de uhørte prisene på DVDer i Norge, syns jeg det er mer enn nok å betale for selve DVDen. Heldigvis har jeg ikke erfart at Play.com har startet med dette. Dét øyeblikket de gjør det skifter jeg nettbutikk.
    Kan ikke si meg helt enig i det du beskriver her. (Når det gjelder priser altså, ikke reklame)

Prisene på DVD filmer har de siste årene falt bortimot dramatisk i Norge.
    De fleste filmene (også nye) er tilgjengelig for rundt 140 kroner, og veldig mange til 100 kroner.
    Spesielt Elkjøp og Lefdal selger de fleste nyere filmer til disse prisene.

259, som det ofte kostet tidligere, eller "veiledende" pris er, er jeg enig i at er vel dyrt. Men 100-170 kroner for en DVD synes jeg faktisk er en relativt grei pris å betale.
    Når en kjøper fra Play (som jeg brukte en del før) er det som regel uten norks tekst, og i alle fall uten norsk dubbing (viktig når en har barn).
    I tillegg er det jo usannsynlig surt når en av en eller annen grunn går over 200 kroners grensen og får gebyrer på 175 kroner i tillegg :-|

Før kjøpte jeg omtrent alle filmene mine via nettet, men erfaringene mine nå i det siste er at jeg som regel finner de nyere filmene rimeligere i butikkene enn ved å kjøpe de via nettet :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med butikker som elkjøp, lefdal osv. er jo utvalget da. Er vel derfor mange kjøper filmer via nettbutikker, siden de ofte har ganske stort utvalg, og kan skaffe de fleste titler...

Men på nyheter er det ofte mulig å få bra pris på lefdal og ekspert og gjengen ja.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre flere filmer som har slik tvungen rekalme. "League og extraordinary Gentlemen" er en annen jeg kommer på i farta. (Jeg tror jeg kjøpte den fra Play.com).
    Selvom det desverre ikke går ann å skippe reklamen, går det å "spole" forbi den (i hvertfall med min spiller). Med max ff tar det ikke lang tid å komme forbi reklamen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk da til å trykke stop og så trykke menu ihvertfall.
    Men irriterende ja, versjonen jeg allerede hadde lastet ned startet automatisk rett på filmen.. ;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte å kjøpe Resident Evil2 da jeg var på spaceworld her om dagen. 170kr. "Greit nok", tenkte jeg. Jeg hadde et gavekort på 200,- som jeg måtte få brukt.. men så la jeg merke til at det sto "Jeg heter Alice. Jeg husker alt" eller noe bullshit på coveret. Kommer ikke på tale!! :evil: Jeg tenner i bånn når jeg ser at norsk filmindustri har ødelagd filmer med å legge et eller annet norsk bullshit på coveret.

Norske subtitles og spesielt noen form for dubbing utgår med høye kneløft.

Det er mulig enkelte filmer har godt ned i pris, men tv-serier er fremdeles veldig mye dyrere i butikker enn på Play.com. Sopranos sesong 4 kostet vel ca. 700,- på Spaceworld. £30 tror jeg det ligger i på Play.com. Det er jo uhørt! :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spaceworld har ikke de samme prisene som ekspert og lignende butikker da. Men det er godt mulig prisene er forskjellige i begge retninger (altså nettbutikker vs. kjeder).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket hjemmesiden til expert. Der hadde de ikke DVDer. Sjekket hjemmesiden til Elkjøp, og der hadde de ikke search-funksjon, så det var umulig å lete etter det jeg så etter (Sopranos sesong 4), men jeg så at Seinfeld sesong 1 og 2 kostet 399kr, det samme som på Spaceworld.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Sjekket hjemmesiden til expert. Der hadde de ikke DVDer. Sjekket hjemmesiden til Elkjøp, og der hadde de ikke search-funksjon, så det var umulig å lete etter det jeg så etter (Sopranos sesong 4), men jeg så at Seinfeld sesong 1 og 2 kostet 399kr, det samme som på Spaceworld.
    Hmmm, ja ok. Jeg har intrykk av at Spaceworld er dyrere en nevnte butikkjeder, men det er mulig jeg tar feil da. :wink: Det er en ting da, blir det ikke frakt i tillegg når man bestiller fra nettbutikker da? Kanskje lurt å ta med i samenligningen. Uansett, la oss ikke lage dette om til en prisdiskusjon.

Topic er "tvungen reklame". :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjöpte en pirat versjon av Matrix i polen ,da hadde de tullingen prestert aa legge inn 10 minutter med polsk reklame for et byggevare senter som ikke gikk an aa fjerne!! det var de 30 kronene.....

Jeg tipper det neste blir at de sender reklame midt i kinofilmen ,slik som de naa gjör i de fleste statene i USA .... det er tragisk....

Noe annet som er tragisk naar vi först er inne paa reklame er at Tvnorge og TV2 har begynt (siste 6 mnd) aa sende reklame i programmer som varer 30-40 minutter....TV3 er da selvsagt den verste av de alle....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •