Anti-piratkopieringsreklamen på kjøpte filmer :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anti-piratkopieringsreklamen på kjøpte filmer :(

Kjøpte med The Day After Tomorrow for en stund siden. Og hva var det første som møtte meg da jeg trykket play? Jo en jævla teit anti-piratkopieringsreklame. Greit at de prøver å begrense nedlasting av filmer osv, men når jeg kjøper en film så vil jeg da f... meg ikke se denne reklamen. Enige?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er saa enig med deg som det gaar an. JEG HATER REKLAME AV ALLE SLAG. Saerlig hvis du har betalt for den :evil:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart den skal være på de orginale filmene. Det er jo alltids fra en Orginal kopien kommer fra.
    Så man må jo ta det vonde ved roten.
    Synes de har truffet dead-on med å plassere antipiratkopierings reklamen på din film (og alle andres) jeg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Klart den skal være på de orginale filmene. Det er jo alltids fra en Orginal kopien kommer fra.
    Synes de har truffet dead-on med å plassere antipiratkopierings reklamen på din film (og alle andres) jeg
    :lol:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Joa, når du sier det på den måten så er jeg litt enig med deg. Lurt trekk av de. Men allikevel så er det kjedelig for oss som faktisk kjøper filmene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis de plutselig hadde startet med aa spille inn en 3 minutter lang "tale" paa hver CD du kjoepte ogsaa. Hadde det vaert greit. Saa hver gang du satte i CD'en saa maatte du hoere paa en antikopi-tale fra sony music eller lignende. F**n ta slikt tull. Det er nesten som hver gang det blir utfoert ett mord med skytevaapen her til lands. Det gaar ut over de som har lovlige vaapen. Men skurkene driter jo langt i det. Litt soekt sammenligning kanskje, men det finnes slike paraleller overalt. Nei til all uoensket reklame sier jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hva hvis de plutselig hadde startet med aa spille inn en 3 minutter lang "tale" paa hver CD du kjoepte ogsaa. Hadde det vaert greit. Saa hver gang du satte i CD'en saa maatte du hoere paa en antikopi-tale fra sony music eller lignende. F**n ta slikt tull. Det er nesten som hver gang det blir utfoert ett mord med skytevaapen her til lands. Det gaar ut over de som har lovlige vaapen. Men skurkene driter jo langt i det. Litt soekt sammenligning kanskje, men det finnes slike paraleller overalt. Nei til all uoensket reklame sier jeg...
    Var med deg helt til du begynte å trekke inn våpen, der driter du deg helt ut. Økt tilgjengelighet skaper mer hendelser med våpen, uavhengig av hvem som har de i utgangspunktet. Mennesker kan i løpet av en livs-syklus komme i ubalanse, som de ikke har planlagt pga av helt uforutsette hendelser, tilgang på våpen ved en slik hendelse, skaper ofte helt fatale utfall.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Var med deg helt til du begynte å trekke inn våpen, der driter du deg helt ut. Økt tilgjengelighet skaper mer hendelser med våpen, uavhengig av hvem som har de i utgangspunktet. Mennesker kan i løpet av en livs-syklus komme i ubalanse, som de ikke har planlagt pga av helt uforutsette hendelser, tilgang på våpen ved en slik hendelse, skaper ofte helt fatale utfall.
    Selfoelgelig gjoer det det. Hvis tilgjengligheten oeker, oeker ogsaa hendelsene med vaapen. Men det man ikke sier noe om, er hvor mange drap som blir utfoert av pistolskyttere eller jaegere med lovlig lisens. Jeg kommer paa 2 drap siste 5 aar. HV-vaapen var ett problem (inntil nylig, takk gud for det), og det samme er gamle hagle-eiere. Banditter med haandvaapen er det farligste. Men jeg trakk en paralell, og sa at det var en rar sammenligning. Poenget mitt er at det er i 99,9% av tilfellene den lovlydige som blir rammet. Saa min mening var ikke aa trekke vaapen inn i temaet. Det var det beste jeg kom paa i farta, og at jeg dreit meg ut, ok, det er ikke det dummeste jeg har gjort.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater disse og all reklame på filmer jeg kjøper.

Har ikke vanskelig for å skjønne hvorfor de gjør det slik, men det hjelper jo fint lite. Hater det like sterkt. Hadde de lagt et skriv som fulgte med alle platene eller noe slikt skulle jeg ikke klaget.

Derimot synes jeg det går for langt når jeg "tvinges" til å se reklame.
    Hadde jeg fått platen for så lite som ti kroner mindre hadde det kanskje vært en annen greie.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ironiske er jo at hele dvd-platen - i full kvalitet kan lastes ned på diverse steder. Da slipper en også denne reklamen.

Hva våpen angår så er det jo en kjennsgjerning at ingen mennesker ville blitt drept av våpen om det hadde vært nulltilgang på slikt. :roll:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hva våpen angår så er det jo en kjennsgjerning at ingen mennesker ville blitt drept av våpen om det hadde vært nulltilgang på slikt. :roll:
    Nei, enig. Ei heller biler, baater, sykler, rollerblades, fallskjermer, skyskrapere, tog, fly, romferger, elektriske haarfoenere, narkotika, klinkekuler, fet mat, tau, fjell, kniver, balltre, trapper, hammere, ishakker, helikoptere, broer, flasker og andre livsfarlige saker....Men ett skytevaapen er ikke farlig, det er han som holder i det som er det. Skjoenner ikke all fuzzen rundt skytevaapen... Kniver er jo ett flittig brukt drapsvaapen, men det er ikke mye restriksjoner der. Det maa ha noe med aa gjoere at skytevaapen braaker, ser skumle ut osv. Det er jo ikke akkurat bare aa gaa i butikken aa kjoepe seg en desert eagle heller.

Edit; Og Norge er ett av de landene i verden hvor vaapentettheten er stoerst, mens drap med skytevaapen er heller sjeldent. Saa det maa ha noe med kulturen rundt skytevaapen aa gjoere. Vi staar jo sjelden eller aldri med hver vaar Kalasjnikov og skyter opp i luften hver gang statsministeren sier noe paa tv, hva? Hvis jeg bestemmer meg for aa kverke noen saa finnes det jo altids ett slags mordvaapen lett tilgjengelig. Synes det er tull aa stige paa en hoey hvit morals hest naar skytevaapen blir nevnt. Hvis man foeler med seg selv at man ikke boer ha skytevaapen, nei vel, saa la vaere da. JEG foeler meg skikket til aa ha vaapen, og behoever ikke ta imot komentarer om at jeg driter meg ut.

Sorry, back to topic

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Selfoelgelig gjoer det det. Hvis tilgjengligheten oeker, oeker ogsaa hendelsene med vaapen. Men det man ikke sier noe om, er hvor mange drap som blir utfoert av pistolskyttere eller jaegere med lovlig lisens. Jeg kommer paa 2 drap siste 5 aar. HV-vaapen var ett problem (inntil nylig, takk gud for det), og det samme er gamle hagle-eiere. Banditter med haandvaapen er det farligste. Men jeg trakk en paralell, og sa at det var en rar sammenligning. Poenget mitt er at det er i 99,9% av tilfellene den lovlydige som blir rammet. Saa min mening var ikke aa trekke vaapen inn i temaet. Det var det beste jeg kom paa i farta, og at jeg dreit meg ut, ok, det er ikke det dummeste jeg har gjort.
    Godt å høre. Her i Norge er vi heldig at vi stort sett har veldig god sikring og håndtering av våpen fra eiere av våpen, som har god forståelse av lett tilgjengelighet og evt fare. Mye hadde vært annerledes hvis vi fikk tilstander der mange hadde automat-håndvåpen liggende i nattbords-skuffen.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, enig. Ei heller biler, baater, sykler, rollerblades, fallskjermer, skyskrapere, tog, fly, romferger, elektriske haarfoenere, narkotika, klinkekuler, fet mat, tau, fjell, kniver, balltre, trapper, hammere, ishakker, helikoptere, broer, flasker og andre livsfarlige saker....Men ett skytevaapen er ikke farlig, det er han som holder i det som er det. Skjoenner ikke all fuzzen rundt skytevaapen... Kniver er jo ett flittig brukt drapsvaapen, men det er ikke mye restriksjoner der. Det maa ha noe med aa gjoere at skytevaapen braaker, ser skumle ut osv. Det er jo ikke akkurat bare aa gaa i butikken aa kjoepe seg en desert eagle heller.
    Det er farlig å leve. Inge har overlevd så langt :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle venner?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Hadde de lagt et skriv som fulgte med alle platene eller noe slikt skulle jeg ikke klaget.
    Dette er jeg helt enig i. Faktisk saa er det saa lurt at det skulle vaert ett lovforslag. Da blir det jo som en advarsel i en brukermanual, paa en maate. Men tar opp filmen, og der ligger regelverket, enkelt aa greit. Det minner menigmann om loven rundt dette. Skurkemikklene bryr seg jo ikke alikevel...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ironiske er jo at hele dvd-platen - i full kvalitet kan lastes ned på diverse steder. Da slipper en også denne reklamen.
    Nei, er ikke det ironiske. Ja, man kan laste ned hele dvd-platen, men ikke i full kvalitet. Den er rekodet, som så å si alt annet av dvd man kan laste ned. Derfor bryr jeg meg ikke om sånt, for jeg ser forskjell nede i kinoen min, og jeg vil heller betale for en film og vite at jeg får den i best mulig kvalitet enn å få den gratis og vite at den kunne sett bedre ut. En kamerat lastet den ned. Du kommer sikkert ikke til å tro meg, men før selve filmen kom...den antinedlastningsreklamen!!!! Det er helt sant! :lol: Så rippergruppen hadde faktisk rippet filmen med reklamen, anktakeligvis var det ironisk ment også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Nei, er ikke det ironiske. Ja, man kan laste ned hele dvd-platen, men ikke i full kvalitet. Den er rekodet, som så å si alt annet av dvd man kan laste ned. Derfor bryr jeg meg ikke om sånt, for jeg ser forskjell nede i kinoen min, og jeg vil heller betale for en film og vite at jeg får den i best mulig kvalitet enn å få den gratis og vite at den kunne sett bedre ut. En kamerat lastet den ned. Du kommer sikkert ikke til å tro meg, men før selve filmen kom...den antinedlastningsreklamen!!!! Det er helt sant! :lol: Så rippergruppen hadde faktisk rippet filmen med reklamen, anktakeligvis var det ironisk ment også.
    Det spørs selvfølgelig hvor du leter, men det er fullt mulig å laste ned materiale som ikke er recodet og med full surroundlyd. Det som er fjernet er som regel ekstramateriale, fancy menyer og slikt. Når ubrente dual-layer plater blir mer utbredt (billigere) vil jeg anta det vil komme fullt nedlastbare kopier som også inneholder ekstramateriale.

Jeg forstår derfor filmbransjens frykt godt, men mener antikopikampanjer som det er snakk om her er fullstendig på trynet. Når jeg kjøper en dvd for mine egne oppsparte midler skal jeg ha meg frabedt en pekefinger fra filmbransjen som forhåndstempler meg som kriminell. Slikt får meg faktisk til å la være å kjøpe.

I tillegg kommer reklamer fra filmbransjen jeg har sett på MTV og andre "utenlandske" kanaler (vet ikke om den er sendt i Norge ennå), hvor hovedpoenget med reklamen er å stemple nedlastere som kriminelle. Jeg vet ikke om jeg blir støtt av slik reklame fordi jeg selv laster ned enkelte filmer eller fordi jeg på lik linje med mange her på forumet har en over gjennomsnittlig samling av kjøpte dvd-plater.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke poenget med den reklamen, alle veit jo at det ikke er lov å piratkopiere, og hvis det skulle være noen som ikke er klar over det så tviler jeg på at de personene vet noen ting om piratkopiering i det hele tatt..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe helt annet er at filmbransjens prispolitikk ikke innbyr til piratkopiering på samme måte som musikkbransjens. Når man får en film på slippdatoen på Elkjøp for 149 kroner, gidder iallfall ikke jeg laste ned noe fra et eller annet sted! Det er vel nesten høyere gjennomsnittspris på musikk-cd-er enn på dvd-er nå, tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På samme måte som det er en kjennsgjerning at ingen filmer hadde blitt kopiert hvis det hadde vært nulltilgang på slikt. :?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •