Anti-piratkopieringsreklamen på kjøpte filmer :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mastiff: En veldig god film ser jeg maks en gang i året. En god cd er kanskje innom cd-spilleren en gang i uka..

wirrum: Nulltilgang på film? Hvilken gruppe skulle det tjent..?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt irriterende å se slike meldinger når man nettop har brukt 200,- på å kjøpe filmen og derved tilegnet seg et eksemplar av filmen på lovlig vis. Faktum er jo at de som i stor grad baserer seg på nedlasting (lovlig eller ei) gir F i slike advarsler.
    Film, musikk og programvare produsentene har i stor grad selv havnet i denne "hengemyra" ved å ikke følge med i timen. Det har jo tatt alt for lang tid før de store selskapene innså hvor langt bak de lå. En annen ting som filmselskapene selv har valgt er jo å gi ut dvd`er med forskjellig release dato i de forskjellige regionene. Slik at vi forbrukere her i region 2 må vente lenger på en film enn de i region 1. slikt gjør jo ikke annet enn å oppfordre til ulovlig nedlasting.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er vel egentlig at de som eventuelt kopierer filmen sannsynligvis har muligheten til å fjerne de elementene de ikke vil ha med i kopien, dvs. at de sannsynligvis får fjernet reklamen på kopien.....

Så er det TOTALT meningløst likevel.... :shock:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig her, disse reklamene er bare til irritasjon. Dessuten bommer de sannsynligvis stygt på målgruppen, jeg får ihvertfall ikke dårlig samvittighet når jeg ser den, snarere lyst til å laste ned og kopiere for å provosere "pekefingermenneskene". Uansett er vel hovedproblemet med piratkopiering folk som jobber i bransjen og "lekker" dvder før de er sluppet for hjemmemarkedet, ikke ola og kari som tar en backup.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de starter med dette, så kommer jeg til å slutte å kjøpe DVDer, og starte å laste dem ned, noe jeg ikke gjør for øyeblikket.

Jeg kommer til å spare tusenvis av kroner!

I'm rich!

:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker en gang at man skulle "nekte" å betale for poser på rimi/rema da det var reklame på dem...

Hva om vi gjør en sak ut av dette ovenfor forbrukerrådet om at vi tvinges til å betale for reklame når vi kjøper film? Jeg mener, de fleste DVD spiller kan ikke skippe "forced" materiale heller... mao. er man tvunget til å se på reklamen... selskapene tjener på penger på reklamene... de tjener penger på at vi kjøper filmen... filmen skulle kanskje vært gratis da? (Og ikke kom å si at filmene vil bli mye dyrere uten reklamen, DVD platene i Norge er svindyre sammenlignet med andre land... til og med nettsjappene i Norge er jo dyre!)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at det er noen vesentlig prisforskjell mellom norske og utenlandske nettsjapper. Maksimalt er det kanskje 25 prosent dyrere og handle i norske nettsjapper - akkurat hva den norske momsen utgjør..

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Vil ikke si at det er noen vesentlig prisforskjell mellom norske og utenlandske nettsjapper. Maksimalt er det kanskje 25 prosent dyrere og handle i norske nettsjapper - akkurat hva den norske momsen utgjør..
    Har vanskelig for å ta deg på alvor her, Scirocco! Enten har du null peil på prosentregning, eller du ser på feil utenlandske nettsjapper. Forøvrig må du regne med fraktkostnader på norske nettbutikker, mens de mest brukte utenlandske har "fri" porto! Dermed blir forskjellen enda større i utenlandske sjappers favør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vanskelig for å ta meg selv alvorlig av og til og, så det spiller ikke så stor rolle. Står likevel fast ved at prisforskjellene ikke er så svinaktige som gojensen påstår. Har dessuten mer enn nok av matematisk ballast til at jeg skal greie å regne med prosenter..

Regneeksempel:
    Gåten Jason Bourne: CDon: pris kr 189,-
    Gåten Jasen Bourne: Play.com pris kr 150,-

Hadde play måtte betalt avgifter til den norske stat for å selge filmen ville det blitt lagt på 25 prosent tillegg: 150*1,25 = 187,50

filmen var tilfeldig plukket ut, den første jeg kom på. Andre eksempler kan vise større eller mindre forskjeller.
    Porto er ikke tatt med i CDons eksempel

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de nyeste utgivelsene er ikke de billigste på play. og som du skriver med extremt liten skrift er ikke frakt tatt med på prisen hos cdon.com noe den absolutt må!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    filmen var tilfeldig plukket ut, den første jeg kom på. Andre eksempler kan vise større eller mindre forskjeller.
    Porto er ikke tatt med i CDons eksempel
    He he.... med liten skrift, du garderer deg her ja.

Ut fra dette blir det altså noe dyrere med norske nettsider altså.., i dette tilfellet utgjør forskjellen portoen, hva nå enn den er...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke bare portoen. filmen koster 150 på play og 187 på cdon, men han snakker om hvis play hadde måtte betale moms til staten ville prisen blitt den samme. men man trenger jo ikke det så jeg skjønner ikke vitsen med å blande det inn!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sporer jo tråden helt av, men jeg får bidra litt. Platekompaniet har greie priser på nye filmer, den omtalte koster f.eks. 159,- der. Her i byen har vi en butikk som heter dvd-galleriet som også selger de fleste nye filmene til den prisen, filmer som er noen måneder gamle ligger på 99,- Så at filmer er så mye dyrere her til lands er jeg uenig i.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    ikke bare portoen. filmen koster 150 på play og 187 på cdon, men han snakker om hvis play hadde måtte betale moms til staten ville prisen blitt den samme. men man trenger jo ikke det så jeg skjønner ikke vitsen med å blande det inn!
    Poenget er vel det at prisforskjellene egentlig ikke er der, men at den norske stats forskjellsbehandling gjør totalprisen til kunden forskjellig. Så kan selvsagt rettferdigheten i dette diskuteres i en annen tråd - og så fortsetter vi med topic i denne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play er ikke billig lengre... der jeg handler fra får jeg først £2 avslag, og så fri porto...

Tar vi denne filmen... så koster den meg £3.99 det tilsvarer ca 49NOK.
    Levert
    På Døra
    Inkl. alle avgifter

Og det er fortsatt bare 25% billigere?

;)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les det med liten skrift før du gidder å komme med andre eksempler..

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Play er ikke billig lengre... der jeg handler fra får jeg først £2 avslag, og så fri porto...

Tar vi denne filmen... så koster den meg £3.99 det tilsvarer ca 49NOK.
    Levert
    På Døra
    Inkl. alle avgifter

Og det er fortsatt bare 25% billigere?

Hvor handler du hen?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anti-piratkopieringsreklamen på kjøpte filmer :(

Har også latt meg bli litt irritert av piratkopierings advarslene på dvd plater. Har man sett noen hundre dvd filmer, har man rukket å se noen hundre advarsler om lange fengsels straffer, erstatnings ansvar ol. på ørten forskjellige språk.

Etter hvert begynner man ikke å ta disse advarslene alvorlig i det hele tatt, og tyr heller til rippeprogrammer på PC-en som henter ut selve filmen
    , som starter direkte når man putter inn DVD-en. Det virker som om disse advarselene virker mot sin hensikt, og mange gjør heller litt ekstra innsats for å slippe å plages med dem.

Annen "spam" reklame som enkelte dvd plater gjerne er full av tror jeg ofte virker mot sin hensikt når det gjelder økt salg for forskjellige produkter. Har man kjøpt en dvd film til mellom 100-200kr og får 15-20 minutter med uønsket reklame, får jeg i alle fall negative assosiasjoner med disse produktene som opptar lagringsplass på platen, og som heller kunne vært brukt til mindre kompersjon både på lyd og bildet, og som også kunne gitt plass til mer ekstramateriale om selve filmen.

Når det gjelder ripping/Bacup av dyrekjøpte plater til eget bruk, så må enkelte filmer selfølgelig komprimeres noe dersom man skal få plass på en vanlig 4,5GB plate, men det er greit det så lenge man har originalen liggende i hylla, og man bruker den sammen med projektoren.

Vet om mange småbarnforeldre som har tatt backup av smårollingens tegnefilmer over på DVD-r media, med kun filmen som dermed starter automatisk når plata settes inn. Har man også da en billig dvd spiller det ikke er så farlig å slippe smårollingen løs på , kan man enkelte ganger få seg litt mer søvn på morgenen. Sist jeg kjøpte DVD-r plater, var stk prisen 2kr pr plate, så man risikerer ikke de helt store summene dersom bacupen skulle bli uleselig, og så slipper man disse evinnelige advarslene om å komme i fengsel eller bli erstatnings ansvarlig osv.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate akke sin avatar