Verste filmslutter ...... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så The Grudge for ca 14 dager siden og den hadde sine øyeblikk selv om den brukte de velkjente Hollywood-virkemidlene for å virke skummel, men slutten den irriterte meg så voldsomt. Syntes det var så mange løse tråder der. Nå kommer det visstnok en dvd-utgivelse med alternativ slutt snart så håper at den kommer til å bli bedre!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Må si jeg ble skikkelig skuffa av slutten på Monty Phython and the Holy Grail første gang jeg så den...
    <spoiler>[color=white]Du kan da ikke la en gruppe politimenn arrestere alle ridderne i det de angriper borgen der den hellige gral er gjemt! :lol:

Er ikke det man kaller Deux Ex Machina tro.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deus_ex_machina

The phrase deus ex machina has been extended to refer to any resolution to a story which does not pay due regard to the story's internal logic and is so unlikely it challenges suspension of disbelief, and presumably allows the author to end it in the way he or she wanted.

Yep det ser ut til at det er det ja.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hellsing? Tenker du på Herushingu (TV serien)?
    Ja. Men sånn går det vel når man baserer seg på en uferdig tegneserie.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg synes slutten på Easy Rider hadde en litt rar slutt første gang jeg så den. Rart egentlig, hva er det som gjør sånne filmer til kultfilmer, (hvis den er det da....) :roll:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hellsing? Tenker du på Herushingu (TV serien)?
    Ja. Men sånn går det vel når man baserer seg på en uferdig tegneserie.
    Kritikken på filmen/TV-serien har også vært at avsluttningen hentyder på en mulig fortsettelse og da er det vel strengt tatt ikke en avsluttning lenger.

Sitat Opprinnelig postet av imdb.com
    There were a lot of unanswered questions, but I didn't have a problem with that as their mystery both added to the series' mystique and left the door open for a possible second season.
    Hadde tenkt å kjøpe denne etter å ha lest noe av tegneserien, så selve avsluttningen kan jeg ikke kommentere. Men nå er jeg såpass nysgjerrig at nå MÅ jeg nok bare skaffe meg den selv. ...må bare ha...

Og for å holde tråden inntakt, min stemme til Dårlig avsluttning går til: The Abyss
    [Liten spoiler]
    Når de kommer opp til overflaten på slutten spørr de seg selv om hvordan de har overlevd å gå fra dyp dykk uten dekompresjon. Svaret er da at "de" må ha gjort "noe" med oss.
    [/Liten spoiler]

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men poenget er at bare første halvdel av serien er basert på den tegnede utgaven, resten var noe manusforfatteren fant på selv. Dessuten ble forfatteren av originalserien så skuffet av resultatet at han satte seg mot en oppfølger. Blir interessant å se hva som skjer.

Newcomer lehaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chaffter
    (...) men på uno så er det litt dårlig slutt...
    Enig! Orntlig skuffa..

Men den slutten jeg har blitt mest skuffet over på lenge nå er L4yer Cake.(ratt ikke kommet ut i norge enda)

[Spoiler]Han har endelig fått tatt oppgjør med alle, og kommet seg ut av dritten. Så kommer det en teit idiot å meier han ned. BUMMER![/Spoiler]
    Bare så det er sagt er jeg fan av britisk film, og vet at filmen ikke hadde blitt den samme uten denne slutten.. men synes at de kunne gjort det annerledes likevel..;P

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er blitt nevnt her, men The Abyss har en sånn slutt som ikke står på greip med resten av filmen. Alikevel er den en av de bedre Action/Adventure filmene jeg vet om...

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med slutten på Monty Pyton`s Holy Grail? Er den for jævlig irriterende eller fantastisk morsom?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tristania
    Hva med slutten på Monty Pyton`s Holy Grail? Er den for jævlig irriterende eller fantastisk morsom?
    Som jeg har skrevet tidligere i tråden så ble jeg helt paff av slutten første gang jeg så den, og syntes ikke det var morsomt i det hele tatt. Men i etterkant synes jeg den står i stil til resten av filmen (samt hele MP-universet av absurditeter)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synst Klodenes Kamp hadde ein veldig billig slutt. Dei uovervinnlege rom vesene bare seig om ein etter ein pga dei ikkje tålte bakteriene på jorda. Satt å koste meg heile filmen og var sikker på at den skulle eg ha i dvd samlinga, men med den slutten gidder eg ikkje å laste den ned ein gang.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Synes slutten på signs var utrolig kjip. Man kan trygt si at jeg mislikte måten "problemene" løste seg selv på. "****! Filmen er slutt! Hva skal vi finne på?" "Vettafaen! Drit i det." "Aliensa dævver når'em får vann på seg! Fett som faan!" "Den hadde dom itte regna med tenkjerjenei!" -kanskje litt dumt å starte en invasjon på en planet dekket av vann og preget av fenomener som regn og snø. Lag beskyttelsedrakter først ihvertfall
    lol
    for ikke snakke om at vann er kilden til alt liv, ergo ingenting levende kan ikke ikke tåle vann.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Kilden til alt liv?

Vann er hovedbestanddelen til livsformene her på jorda. Hvis en sier at vann er kilden til alt liv, da har du nok rett når det kommer til liver her på jorda. Hvis det er referansepunktet ditt når det kommer til film, da mener jeg troverdighetsterskelen din, da vil du aldri kunne se science fiction filmer med aliens igjen. Det er ingen som vet om liv kan eksistere i andre former enn det vi kjenner til, og da basert på andre kjemiske formularer.

Når det er sagt så suger slutten på Signs:P

Generelt så synes jeg at alle filmer som løser sine problemer med naturen eller aliens med atombomber er meeeget tynne.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Synst Klodenes Kamp hadde ein veldig billig slutt. Dei uovervinnlege rom vesene bare seig om ein etter ein pga dei ikkje tålte bakteriene på jorda. Satt å koste meg heile filmen og var sikker på at den skulle eg ha i dvd samlinga, men med den slutten gidder eg ikkje å laste den ned ein gang.
    Kjente til klodenes kamp fra før, og det var jo greit at akkurat det med slutten var oppredholdt.
    Man skal vel ikke reise så mye rundt på denne kloden heller for å oppleve at man kan bli syk av forskjellige dyreliv, innsekter, bakterie flora i mat og drikke, synes den slutten på klodenes kamp er ganske virkelighhetsnær og heller genial jeg... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kjente til klodenes kamp fra før, og det var jo greit at akkurat det med slutten var oppredholdt.
    Man skal vel ikke reise så mye rundt på denne kloden heller for å oppleve at man kan bli syk av forskjellige dyreliv, innsekter, bakterie flora i mat og drikke, synes den slutten på klodenes kamp er ganske virkelighhetsnær og heller genial jeg... ;-)
    Var bra at dei beholdt slutten, men liker den ikkje forda. Kom så alt for brått på. Tok vell 2 min fra alle såg mørkt på livet, til rulleteksten kom. At romvesen som klarte å legge svære teknologiske kamp roboter i jorda før menneskeheten, for så å transpotere seg sjøl til styrhuset gjennom lyn mangen år etter, ikkje klarer å "scanne" jorda for trusler før dei angriper virker litt billegt for meg. Men smaken er som baken.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Var bra at dei beholdt slutten, men liker den ikkje forda. Kom så alt for brått på. Tok vell 2 min fra alle såg mørkt på livet, til rulleteksten kom. At romvesen som klarte å legge svære teknologiske kamp roboter i jorda før menneskeheten, for så å transpotere seg sjøl til styrhuset gjennom lyn mangen år etter, ikkje klarer å "scanne" jorda for trusler før dei angriper virker litt billegt for meg. Men smaken er som baken.
    Er egentlig enig i din tankegang her tiff, med at marsboerene jo burde ha vært klar over imunforsvar problemstillingen. Likte egentlig ikke den lyn transport løsningen heller, mener å huske at marboerene skulle komme via noen store massive cylinderformede tanker direkte fra mars, og så kræsje ned og lager noen ganske masive nedslags kratere, for så å bruke litt tid på å bygge sammen dødsmaskinene, og herje videre...

Det er vel også lite trolig at de svære teknologiske kamp roboter i jorda kunne ligget der særlig lenge uten at noen av dem ble funnet heller, så i det hele tatt er det mye å stusse på. Det jeg egentlig likte best med klodenes kamp , var lyden på varmestrålene, den var bare heftig....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer eg tenker på filmen, jo mer får eg faktisk lyst til å kjøpe den. Har ikkje skiftet menig med at slutten ødelegger filmen, men er jo ein konge film til å teste anlegget på. Sånn kan det gå gitt

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke skjønte var hvorfor de ikke bare tok jorda med en gang, i stedet for å grave ned roboter FØR menneskeheten, og så vente til menneskene kom, for deretter å aktivere robotene og angripe. Bra planlegging, gutter!

Men på den andre siden; det hadde jo blitt en ganske kjip film om de ikke hadde venta.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Det er forsåvidt også noe de har endret på fra boka. I romanen kommer marsboerne direkte, fordi de har brukt opp sine egne naturressurser.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •