Verdens lengste film? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    javel.EE er likevel en film fordet... kikket litt rundt og vanlig versjon er oppgitt alt mellom 3t13min og 3t21min

ee er jo 48min lengre, og cdon f.eks oppgir 242min.... det tells som 4timer i mine øyne :lol:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ee oppgitt til 240 min to andre plasser... men fremdeles 4t fordet 8)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    javel.EE er likevel en film fordet... kikket litt rundt og vanlig versjon er oppgitt alt mellom 3t13min og 3t21min

ee er jo 48min lengre, og cdon f.eks oppgir 242min.... det tells som 4timer i mine øyne :lol:
    "Kikke litt rundt omkring". Hvorfor ikke se på coveret på filmene, der ser du hvor lenge de faktisk varer. Originalversjonen er 3 timer og 12 minutter, mens du har rett i at EE er 240 min - men trekker du fra rulleteksten så er du nede på 3 timer og 45 min omtrent :P Uansett, dette er ikke den offisielle utgaven av filmen som blir regnet med i avstemninger, filmanmeldelser, filmdatabaser, oscarnominasjoner osv - og viktigst av alt, det var ikke den som gikk på kino

Sitter med begge utgavene rett foran trynet på meg her nå, så ikke no mer kverrulering, takk! :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Uansett, dette er ikke den offisielle utgaven av filmen som blir regnet med i avstemninger, filmanmeldelser, filmdatabaser, oscarnominasjoner osv - og viktigst av alt, det var ikke den som gikk på kino
    Dette er da direkte feil. :? Det er en offisiell utgave, og den blir anmeldt, registrert og stemt på. Skal bare den første utgaven av Blade Runner (gikk på kino) og Aliens(kun for hjemmemarked men er anerkjent som klart bedre enn kinoutgaven, og regnes som den definitive versjonen) etc, etc, telle?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EE-utgaven er jo kun sluppet på dvd for hjemmemarkedet, og blir således bare anmeldt i DVD-anmeldelser og lignende. Var det EE-utgaven som mottok 11 oscar eller var det den originale? Er det den originale som er representert på imdb eller er det EE? Hvilke versjoner folk synes er best er selvfølgelig opp til dem, men jeg er enig i at det er en fantastisk mulighet dvd-mediumet gir oss med tanke på director's cut utgaver som tilfører mye nytt til allerede eminente filmer

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IMDB
    Runtime: 178 min / USA:208 min (special extended edition)
    Imdb gjelder begge utgavene. De aller fleste som anmelder filmer anmelder også dvd-utgaver, disse blir i tillegg registrert på egne sider som dvd-arkivet.no

edit: ble bare litt småarg da det virket som om du mente disse ikke teller i den store sammenheng, da det ofte er de reviderte utgavene av filmer som blir regnet som de beste utgavene, både av publikum og anmeldere. Jfr Apocalypse now redux, Aliens, Abyss etc... Som du ser vet jeg hvilken utgave som vant oscar, jeg har uthevet de utsagnene som er feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, når det gjelder avstemning på sider som imdb, hvem versjon tror du folk flest har sett og stemmer på? Jo, den originale, på bakgrunn av det de har sett på kino.

Det er ikke for ingen ting at den originale versjonen tross alt er den originale, opprinnelige, første og den som er vurdert i oscar-sammenheng og omtalt i filmhistorisk sammenheng. EE-utgaven er et tilskudd for entusiastene på hjemmemarkedet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva de stemmer på på eventuelle avstemninger imdb spesifikt er likegyldig for meg, det har jeg aldri sagt noe om. Nå orker jeg ikke mer flisespikking om akkurat dette. Takk for seg!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok må kverrulere litt til... skjønner poenget ditt alex, men tittelen sier bare verdens lengste film. og hvis jeg skal invitere noen hjem for å se atter em konge spør jeg om de vil med å se film, ikke dvd :wink:

og uansett er ikke noen av lotr filmene verdens lengste så, ikke tilsammen engang :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vi ihvertfall enige om hehe.

Men viser du de tre EE-utgavene på en gang får du en tolv timers sammenhengende seanse, noe som burde være nok for de fleste :wink:

Men noen av de filmene som har vært nevnt over her på mange, mange timer, kan vel ikke sees på som vanlige spillefilmer i normal forstand. Det er vel heller tviltsom om de noen gang har gått på kino, for eksempel..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på hvor mye det hadde kostet å sett cure for insomnia på kino... sammenhengende da :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Den filmen høres faktisk ut som et rent helvete. At det er mulig å være pretensiøs nok til å lage noe slikt er jo ikke rent lite imponerende, det at noen faktisk gidder se hele filmen er jeg usikker på om imponerende eller vanlig idioti.

Uff, selvhøytidelig "kunstnere" er det verste jeg vet. :evil:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •