The Grudge (Den japanske orginalen).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Grudge (Den japanske orginalen).

Jeg har akkurat fått The Grudge, den japanske orginalen. Har ikke fått sett den ennå, men skal prøve å se den de nærmeste dagene. (Må skaffe barnepass så jeg slipper å bruke headset). Har noen av dere sette både den orginale og den amerikanske nyinnspillingen? Er dette en film jeg jan glede meg til? Jeg kjøpte også "Phone" en gang. En koreansk grøsser og den var sinnsykt bra. Ringu (jap.) synes jeg var skikkelig dårlig i forhold til USA versjonen, så jeg er litt spent på The Grudge....

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har enkelte skumle scener, meeeeen.... elendige "spesialeffekter" og skuespill gjør at det til tider blir ufrivillig morsomt /patetisk istedenfor skummelt. Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen, men jeg regner med at det er en raffinert utgave av denne filmen, der man har skåret bort det som er teit og lagt til noe som ligner handling. Det er tross alt femte gang regissøren lager samme filmen. (ju-on, ju-on 2, ju-on:the grudge, ju-on: the grudge 2 og sist the Grudge). Han holder forøvrig på med Ju-on: the grudge 3 :lol:

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Curse (2000) som er den første filmen i denne serien er klart den beste.

Sammenlignet mot jp Ringu( min favoritt film), så går Ju-on serien på "speed". :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Honogurai Mizi no soko kara/Dark Water spiser begge til frokost uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ju-On : The Grudge er bedre enn sin amerikanske klone, men når det er sagt så holde den amerikanske versjonen seg relativt bra synes jeg. I motsetning til deg så følte jeg at amerikanske The Ring var en svært blek kopi av originale Japanske utgaven, men det er en smakssak.

Ju-On går litt speed ja, i og med at "scary" scenene kommer på løpende bånd etterhvert som filmer durer frem.

Amerikanske versjonen er litt mer "brukervennlig" i og med at den forer publikum plottet inn med teskje og lager motivet for de grusome handlingene klinkende klart. I japanske versjonen er det (som vanlig med japanske grøssere) mer subtilt og etterlater endel til din egen fantasi. Dette har med kulturelle forskjeller å gjøre og måten "spøkelseshistorier" fortelles på.

Men jeg håper du liker Ju-On. Det gjorde jeg. Oppfølgeren er grei, men kan ikke helt måle seg med forgjengeren.

Ellers er jeg helt enig med Pogwaq

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det såpass mange versjoner ja! Jøss! Visste jeg ikke! DVD strax har forøvrig sendt meg The Grudge USA versjon sone 1 i dag! Da har jeg den til helga! Gleder meg! Skal prøve å få sett japanske The Grudge i morgen kveld med surround headsettet mitt (Trust) da jeg ikke fikk barnepass. Skal se den alene etter at min samboer har lagt seg. (Har jo bare et headsett!)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRØSS! Har nettopp sett The Grudge (japanske versjonen) på mitt headset da samboer/barn sov. Helt mørkt og alene....uæ....Deilig med litt skikkelig grøss igjen ja! Må si at dette er en av de bedre grøsserne/horrorfilmene jeg har sett! Likte veldig godt den Koreanske "The Phone", men denne var bedre! Selv om du kunne se at sminkingen var litt enkel gjort, så var det skummelt nok for det! Håper jeg får den amerikanskje utgaven i morgen! Eneste jeg ikke likte med denne filmen var all hopping + at de hadde delt opp filmen i "kapitler". Med 5 handlinger vevet sammen. Disse japanerne er så like at det ikke var helt lett og så hvem som er hvem. SPOILER!!!!

SPOILER START:

På slutten, når hun siste dama sitter i hjørnet og den ekle dama kommer ned trappa (husker dessverre ikke navna i farta..ikke så god på å huske japanske navn.) Hvem er det hun ser i speilet? Skjønte ikke helt slutten, kan noen forklare?

SPOILER SLUTT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse japanerne er så like at det ikke var helt lett og så hvem som er hvem
    :roll:

Synd at du da sikkert ikke vil legge merke til at noen av skuespillerene går igjen i amerikanske versjonen...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Det der er sånt som går over. Når jeg begynte å se på HK-filmer tidlig nittital slet jeg fælt med å se hvem som var hvem. Nå har jeg ingen problemer med å se forskjell på asiater, og har til en stor grad hell i å se hvilket land de kommer fra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også sett den amerikanske versjonen og denne var minst like skummel som orginalen. La merke til at US versjonen brukte mye mer musikk! I den japanske var fraværet av musikk med på å skape en skumlere stemning! Da kom alle knirkelyder etc. bedre frem! Ellers var det mer aktiv bruk av bakhøyttalerne på US versjonen. Det var et veldig godt lydspor med god utnyttelse av surround! Den amerikanske forklarte litt mer, og jeg synes det var bra at mange av scenene fra den orginale var gjenskapt så likt som mulig i remaken. Ikke så rart siden de hadde med regissøren fra orginalen. Jeg synes faktisk orginalen var bedre jeg nå da! Synes sluttscenen var mye skumlere i den jap. enn org. Var også noen scener fra org. som ikke var med i US versjonen. Alt i alt svært serverdige filmer! Har begge to på DVD nå. Storyen og manuset var ikke helt tipp topp, men jeg vart skikkelig skræmt ja!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •