Regional Coding Enhancement

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer -moviefreak- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regional Coding Enhancement

Dette undrer meg litt...

Følg denne linken:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...d&n=507846

Se under product details:

Encoding: PLEASE NOTE: Some Region 1 DVDs may contain Regional Coding Enhancement (RCE). Some, but not all, of our international customers have had problems playing these enhanced discs on what are called "region-free" DVD players. For more information on RCE, click here.

Ved å følge "click here" i slutten av sist setning kommer man til denne linken:

http://www.dvdtalk.com/rce.html

Er det noen som har erfaringer med dette?

Har sone 1 virkelig blitt låst til sone 1 spillere, og ikke sonefrie?

Skulle jo definitivt hatt denne filmen.

Jeg har HK DVD25

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som jeg har forstått det fra før angående RCE, så er problemet kun tilstede hvis man har en spiller som er helt åpen sonefri. Altså du legger inn en film i spilleren uansett sone og den spilles av. Derimot har du en sonefri spiller hvor du manuelt må velge og låse sonen, så skal dette fungere med filmer som er RCE kodet,iallefall gjør min spiller det. Det som er med RCE kodete filmer er at den sender en forespørsel til din DVD spiller om hvilke soner som er tilgjengelig. Filmen sjekker da: Er det sone 1 her? spilleren svarer: Ja. filmen sjekker igjen: Er det sone 2 her? Filmen svarer: Ja, og da stopper filmen og går til det kjente regionbildet. Men hvis du har låst spilleren på sone 1, så får filmen nei til svar om det er flere soner åpne på spilleren....Så mitt svar er : Har du en spiller du kan låse sonene på, så er det bare å kjøpe filmen.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke velge sone på min spiller og har aldri hatt problemer med RCE filmer.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Jeg kan ikke velge sone på min spiller og har aldri hatt problemer med RCE filmer.
    Da har du vel en nyere standalone dvdspiller som har firmware som takler RCE da. Men husk vi har også RCE2, men det finnes vel firmware for dette også Du har vel spiller som er nyere enn 1999/2000 da det var rundt der det ble "populært" med RCE koding av filmer....

Forresten hvilke filmer har du testet som du vet med sikkerhet er RCE kodet? bare nysgjerrig her

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2

Forresten hvilke filmer har du testet som du vet med sikkerhet er RCE kodet? bare nysgjerrig her
    Nja for og være ærlig så aner jeg ikke. Sjekker aldri om det er RCE på filmene jeg kjøper. Bare kjøper og spiller av

Spilleren jeg har er en Philips Q 50 sone 3 modell.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker å ha lest på en side ett sted for flere år siden at det er forskjell på sonefrie spiller og multisone spillere, hvor det siste er å foretrekke.
    Men at en multisone spiller stiller seg om til den sonen som filmen er. Så putter du i en sone 1 film, så "oppfører den seg som en sone 1 spiller" osv.

Men siden alle spillere kalles sonefri om de er av den sonefrie typen eller multisone, er det jo ikke lett å vite hva som er hva....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •