HD-DVD avslører lanseringsfilmene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD avslører lanseringsfilmene

Følgende er hentet fra www.dvdarkivet.no

"HD-DVD avslører lanseringsfilmene

Når HD-DVD rulles ut på det amerikanske markedet i fjerde kvartal i år, vil det samtidig lanseres rundt 80 titler.

Under årets CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas avslørte Paramount, Universal, Warner, New Line og HBO det som kommer til å bli noen av av HD-DVD-titlene som vil være tilgjengelige allerede ved lanseringen av det nye formatet. En blanding av populære katalogtitler samt nye storfilmer, til sammen rundt 80 titler vil stå klare i butikkhyllene i fjerne kvartal i år.

Blant disse titlene er de kommende Warner-filmene Batman Begins, Constantine og Tim Burtons Charley and the Chocolate Factory.

Warner, New Line og HBO vil stå for det største slippet med 50 filmer, deriblant The Polar Express, The Phantom of the Opera, Rush Hour, Final Destination og TV-serien The Sopranos.

Paramount lover 20 titler, av disse den kommende Elizabethtown og nyinnspillingen av The Manchurian Candidate.

Universal slipper 10 titler, blant andre Van Helsing, The Bourne Supremacy og The Chronicles of Riddick.

Med denne annonseringen tok HD-DVD et godt forsprang på konkurrenten Blu-Ray, da disse ikke forventes å levere stasjonære spillere før godt ut i 2006. De kan heller ikke vise til like stor studio-støtte som HD-DVD.

Publisert: 08. januar 2005, kl. 01:19 av Frode Fjeld"

Og her følger en liste over hvilke filmer som kommer :

Paramount HD-DVD
    New Titles - The Manchurian Candidate, Spongebob Squarepants, Elizabethtown, Coach Carter, The Italian Job, School of Rock, Sky Captain and the World of Tomorrow

Catalog Titles - Forrest Gump, Braveheart, Ghost, Grease, Mission Impossible 2, Black Rain, Save the Last Dance, Sleepy Hollow, U2: Rattle and Hum, Vanilla Sky, Lara Croft: Tomb Raider, Star Trek: First Contact, We Were Soldiers

Universal HD-DVD
    New Titles - The Bourne Supremacy, The Chronicles of Riddick, Van Helsing

Catalog Titles - Apollo 13, U-571, 12 Monkeys, Dune, The Thing, End of Days, Backdraft, Waterworld, The Bone Collector, Spy Game, Pitch Black, Conan the Barbarian, Dante's Peak

Warner Bros/HBO/New Line HD-DVD
    New & Catalog Titles - Above the Law, Alexander, Angels in America (HBO), Austin Powers: International Man of Mystery (New Line), Batman Begins, Blade (New Line), Catwoman, Contact, Constantine, Charley and the Chocolate Factory, Dark City (New Line), The Dukes of Hazzard, Eraser, Executive Decision, Final Destination (New Line), Friday (New Line), From the Earth to the Moon (HBO), The Fugitive, Gothika, Hard to Kill, Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, House of Wax (2005), The Last Samurai, The Mask (New Line), The Matrix, The Matrix Reloaded, The Matrix Revolutions, Maverick, Million Dollar Baby, The Music Man, Mystic River, Next of Kin, North by Northwest, Ocean's Eleven, Ocean's Twelve, Passenger 57, The Perfect Storm, The Phantom of the Opera (2004), The Player (New Line), The Polar Express, Red Planet, Rush Hour (New Line), Se7en (New Line), Soldier, The Sopranos (HBO), Spawn (New Line), Swordfish, Troy, Under Siege, U.S. Marshals, Wild Wild West

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden tar opp samme tema.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke noen av HD formatene kommer til å slå gjennom i Norge. Ikke med mindre de kommer som hybrid disc'er. Den store kjøpermassen i Norge har kun 28" og 32" TV'er og trenger ikke noe mer enn vanlig DVD. Dermed kommer ikke prisene til å synke og dermed vil du ikke får samme eksplosjon som du fikk med DVD'en.

Synes ikke HD er så fryktelig aktuelt hvis de ikke kan konkurrere med DVD i pris.

Tror de kommer til å lide samme skjebne som SACD og DVD-A, som også sliter i Norge...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Tror de kommer til å lide samme skjebne som SACD og DVD-A, som også sliter i Norge...
    Sliter?

Det var vel en understatement. Blir vel som å si at Ronald Reagen har følt seg litt uvell de siste månedene.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vel sammenligne de med laserdisk da, floppet ikke det no fryktelig? så blir det vel kostendes 800kr,- filmen og tenker jeg..får håpe blu ray slår ann i stedet..

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    kan vel sammenligne de med laserdisk da, floppet ikke det no fryktelig? så blir det vel kostendes 800kr,- filmen og tenker jeg..får håpe blu ray slår ann i stedet..
    Nja Laserdisc floppet vel ikke direkte, men de store massene tok aldri tak i det. Laserdisc var konge i mange år for den som samlet på film, og jeg var en av dem.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper et av HD formatene slår gjennom. Det hadde vært fint for oss entusiaster, men jeg tviler som sagt...

Personlig er jeg ikke villig til å betale så mye mer enn det DVD'er koster i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke ett spørsmål om, men når og hvilket format som vinner kampen. Nytt HD format kommer for å bli. Det tok en del år før DVD var mer utbredt enn VHS. Slik blir det nok med HD formatet også. Tipper 3-5 år før det begynner å bli utbredt med ett HD format.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd og skam at såpass mange elendige filmer først blir lansert i dette formatet.

filmer som spawn, wild wild west, gothika m.v. blir ikke bedre ved at de slippes i hd-dvd, enn det vanlige dvd-formatet.
    kan ikke lage gull ut av gråstein. :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det er vel ikke ett spørsmål om, men når og hvilket format som vinner kampen. Nytt HD format kommer for å bli. Det tok en del år før DVD var mer utbredt enn VHS. Slik blir det nok med HD formatet også. Tipper 3-5 år før det begynner å bli utbredt med ett HD format.
    Jeg er uenig... Bare fordi HD er bedre betyr det ikke at det slår gjennom. Massene må være med på det! Hvis ikke faller ikke prisene. Etter DVD'ens eventyrlige suksess tviler jeg sterkt på at folk atter en gang vil kjøpe et nytt filmformat. Ikke når forskjellene er så minimale (les: for vanlige folk med vanlige TV'er og vanlig lyd). De vil IKKE merke forskjell og vil derfor være uinteresserte. De har akkurat kjøpt seg DVD...

Jeg tror forøvrig at markedet i USA er mer motagelig for HD, siden amerikanere generelt har større TV'er og de har hatt mye lenger HDTV eksponering. Jeg ser for meg et scenario der USA får HD-standard (det har de nesten allerede på kabel) mens Europa beholder mye mer av det gamle.

Med mindre HD formatene kommer inn bakdøren, altså gjennom en slags hybrid DVD/HD-disc vil de ikke slå gjennom i Europa. Vi får se om 3-5 år.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    synd og skam at såpass mange elendige filmer først blir lansert i dette formatet.

filmer som spawn, wild wild west, gothika m.v. blir ikke bedre ved at de slippes i hd-dvd, enn det vanlige dvd-formatet.
    kan ikke lage gull ut av gråstein. :wink:
    Kjenner jeg bransjen rett vil de vel relansere ALLE filmer igjen. Synd de begynner med så mye dritt når de har så mye annet å velge i...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som er sikkert så er det at vanlig DVD kommer til å være det foretrukkne formatet frem til minst 2012. HD-DVD eller Blue Ray driter Herr og Fru Jensen i.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel godt hende det slår skikkelig ann i statene, og da blir det vel for oss andre å importere..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD formatet ble lansert i 1996 i Japan, USA i 1997. Så det tok 7-10 før DVD tok over fra VHS. Tror nok det samme vil skje med HD etterhvert. Det er forresten bare 2 år siden jeg ikke fikk alle filmene i DVD på den lokale utleieren. Da var det fremdeles mest VHS :lol:

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at overgangen fra DVD til HD-DVD/Blyray vil være enklere enn VHS til DVD, av den enkle grunn at HD spillere skal være bakoverkompatilble. Altså du kan fortsatt spille dine "gamle" dvd filmer på en HD spiller. Men det kommer til å ta litt tid, fordi hvorfor skal en vanlig dødlig filmtitter bytte ut dvd spilleren sin med noe nytt når den gamle spilleren er "nesten ny".

Så det blir vel solgt mest HD spillere til entusiaster som importerer fra Usa eller andre steder hvor utvalget er stort, og så følger de andre etter sakte, men sikkert etter hvert som utvalget blir bedre. Jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe filmer jeg allerede har på dvd på HD.

Men jeg stusser litt over hvorfor New Line ikke har lagt ut LOTR på HD, eller er dvd kvaliteten så bra på den.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Men jeg stusser litt over hvorfor New Line ikke har lagt ut LOTR på HD, eller er dvd kvaliteten så bra på den.
    Jeg kan love deg ganske så sikkert at LOTR kommer på HD.
    Først må de la det gå litt tid og mette markedet med EE-versjoner og komplette samlerkit.

Hvis de annonserer LOTR HD nå vil mange hoppe over EE eller samleboks-stadiet og vente på HD.
    Ved å ikke annonsere LOTR HD kjøper folk det som er tilgjengelig, så om ett til to år kommer LOTR i HD versjon og de kan tjene penger på "samme" filmene nok en gang.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Se særlig nederste bilde i denne linken, der er LOTR NTSC vs HD-materialet.
    http://www.videophile.info/Review/FOTR/FOTR_01.htm

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD var gaanske mye bedre vil jeg si..og lotr filmene er jo ikke akkurat kjent for dårlig bildekvalitet fra før heller..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapporter fra siste CES som foregår nå er at vanlige folk ikke vil oppfatte film-material i HD på skjermer opptil 42" fra vanlig titteavstand som vesentelig bedre enn progressiv DVD.

DVD er fortsatt nytt, det er billig, det blir oppfattet som mer en godt nok, og det utrolig tilgjengelig.

HD-DVD vil være vesentelig dyrere.

Jeg spår en vanskelig start. Tror heller ikke de forventer seg ett massemarked for dette.

Jeg kommer selvsagt til å kjøpe med engang.

For norges del så er det mange år før du ser det i utleie-sjappa. Jeg tror ikke du finner HD hos 7-eleven selv om 10 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si hva som kommer til å skje her. Men uansett vil HD overta etterhvert, enten om det blir via HD-DVD eller BluRay formatet. BluRay formatet er overlegent sammenlignet med HD-DVD rent teknisk sett, men er noe dyrere å produsere etc. Derfor skal det bli spennende å se hva som til syvende å sist vinner.

Det er Sony som vil pushe BluRay sterkest og med tanke på at Playstation 3 skal bruke BluRay så har de et rimelig stort ess opp i ermet. Det vil desverre blir en "format krig" ut av dette her, og slikt noe er alltid kjedelig. Det som verre er at Europa har ikke noe videre opplegg for HDTV egentlig, så vi kommer til å sitte med fingen i rompa en stund (som vanlig).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •