HD-DVD starter sterkt! Soon. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi har vel alt sett at media i norge pusher bra på med HD stoff. Jeg tror det vil gå fort da det blir et "må ha" produkt, og da er ikke norskingene trege med å skaffe det.

Selvom det blir litt anderledes, så tenker jeg på bredbåndstelefoni, selv foreldre og besteforeldre har lyst på det, gjerne fra telenor, selvom det er minimalt og tjene på det. Virker som man vil ha det kun fordi det er ny teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er litt vanskelig å måle hvor mye HDTV har "tatt av" i USA. Utbyggingen av nødvendig infrastruktur har vært, og er fremdeles, begrenset. I de store byene er det cable-TV som gjelder, selvom det begynner å bli større utbredelse av satellitt-TV også i USA.
    Joe sixpack har ofte hørt om HDTV, men bryr seg ikke så mye med det. Men så fort han har sett "Monday night football" i HD, er han bergtatt...
    Men, når han finner ut av hva det koster, og at han trenger ett nytt dyrt apparat, og at det er ikke så mye mer en noen fotball-kamper som fanger hans interesse, så blir det ofte med tanken.

(Han ofrer ikke ølpengene sine). :wink:

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke bli så dyrt, innen den tid tipper jeg man kan oppgradre til HD med kilde og fremviser for godt under 20k. En sum jeg tror de fleste som jobber kan ta seg råd til, ihvertfall etter litt sparing.

Uansett, spennede fremtid i møte!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    For øvrig er jeg ikke helt enig i at oppløsning er det viktigste... Båndbredden er etter min mening defintivt det mest vesentlige for et godt bilde, gitt "tilstrekkelig" oppløsning i forhold til sitteavstand. Hvis du har sett D-VHS på en 480p DLP forstår du hva jeg mener!
    Nå har jeg ikke sett d-vhs da. Men selve poenget med alt av video-kompresjon er jo å maksimalisere opplevelsen for en gitt båndbredde. Konsekvensen av det du sier er jo at artifaktene grunnet komprimering skaper mer kvalitetstap enn lav pixel-oppløsning. Jeg regner med at det er en sannhet med store mengder forbehold.

Noen bilder inneholder ikke informasjon i frekvensområdet mellom SD og HD, og vil følgelig ikke tjene noe som helst på å bli vist på flere pixler. Disse kan likevel se bedre ut om kompresjonsgraden senkes/algoritmen forbedres.

Andre bilder (de fleste?) kan ha mer eller mindre informasjon i de "ekstra" HD pixlene, og dermed bli forbedret ved innføring av HD.

Det virker ganske sannsynlig at "gode kompresjonscodecer" sammen med "tilstrekkelig liten kompresjonsgrad" vil gi best mulig perseptuell kvalitet uansett SD eller HD oppløsning.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sannsynlig at pris på både utstyr og filmer vil synke fortere enn det gjorde på DVD'en, med tanke på neste generasjons spillkonsollers nære inntog på markedet? PS2 hadde jo en relativt stor innvirkning på DVD salget, og hvis PS3/X-box2 kommer med muligheter for avspilling av Blue-ray og/eller HD-DVD vil kanskje dette ha en avgjørende effekt.

Jeg tror ikke Sony/Microsoft kan rettferdigjøre en pris på mer enn 4-5k for PS3/X-box2 (da ville de i tillfellet ekskludere en ganske stor markedsgruppe) og da kan jo ikke en spiller som kun kan spille HD-DVD/Blue-ray (til tross for at den gjør det bedre) selges for noe mere. I tillegg til dette vil spillkonsollene sannsynligvis synke hurtig i pris pga. konkurranse.

Ikke vet jeg, men det virker jo logisk.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil pris på PS2 når en kom til Norge var 4500,-, noe jeg kjøpte den for på releasedagen (24. november 2000).

Det laveste jeg har sett PS2 til hittil er 700 eller 800 kroner, mens veil pris nå er vel 1300,- eller noe slikt..så prisnedgang vil det alltid bli

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at PS3 vil spille Blue Ray HD filmer. Det vil rett og slett fordyre maskinen for mye. 99% er ikke interessert i den funksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at prisen på optiske drev og hardware dekoding alltid har falt, ser jeg ikke helt hvordan Blue Ray HD filmer skal fordyre PS# så fryktelig mye. Det var sikkert mange som sa det samme om ps2/xbox i sin tid...

Et annet spørsmål er jo om den vil ha tilkoblinger og software som yter HD media rettferdighet. De fleste vil vel koble disse opp med rf-modulator og inn på sin gamle tv som før....

knut

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så tviler jeg på at den får DVI/HDMI med HDCP ut.

Tror nok at det er elektronikken og utviklingen av denne ved lanseringen av PS3 som vil avgjøre om det blir mulig. Men hvis PS3 kommer til neste år så blir det for tidlig. Kan jo hende jeg tar feil, men hvem vil egentlig ha en PS3 til å spille HD filmer. Det er da "ingen" som kjøper PS2 for å bruke den som DVD spiller.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er da "ingen" som kjøper PS2 for å bruke den som DVD spiller.
    PS2 ble solgt i mengder på grunn av DVD-avspillingen, for mange ble dette en pådriver for å kjøpe maskinen tidligere, selv om lanseringsspillene var under middels kvalitet. Mange på budsjett (inkludert meg selv) brukte PS2 som eneste DVD-spiller i flere år.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøpte neppe den fordi du trengte DVD, men du kjøpte ikke DVD spiller grunnet at du hadde PS2.

Men jeg vet mange kjøpte PS2 isteden for XBOX i begynnelsen fordi de ikke trodde at XBOX kunne spille DVD.

Idag er vel selv en Matsui til 299 bedre spiller enn PS2.

Uansett, nå er det på tide at noen gjør noe med "monopol" situasjonen til PS og får kjørt de på dunken. :-) MS RULES.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøpte neppe den fordi du trengte DVD, men du kjøpte ikke DVD spiller grunnet at du hadde PS2.
    Jeg hadde nok ventet seks måneder med kjøp om den ikke hadde spilt DVD. Jeg kjenner flere i samme situasjon både blant venner og online, og respons på for eksempel IGN og GameSpot tyder på at det er et betydelig antall. Du nevner jo også et bra eksempel selv. Om folk ser en voldsom forskjell på på SD og HD på 28-tommeren sin er egentlig irrelevant; det er jo ikke som om man hører forskjell på en iPod og en Creative Zen, men vi vet jo hva som selger. Kanskje ikke folk vil bruke en bunke tusenlapper på lanseringsprisen av en konsoll, kanskje de ikke vil bruke en bunke tusenlapper på ny filmavspiller, men får de begge teknologiene til "halv pris" blir det nok plutselig mer spennende.

Og jeg tror ikke du får Blu-Ray-spillere fra Matsui til 299,- med en gang. Hva kostet billigste DVD-spiller i 2000?

Uansett, nå er det på tide at noen gjør noe med "monopol" situasjonen til PS og får kjørt de på dunken. :-) MS RULES.
    Bra du har litt selvironi. :P

For all del, bra med konkurranse. Du trenger ikke ble defensiv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hva kostet billigste DVD-spiller i 2000?
    Den var hvertfall billigere enn 4500,- som PS2 kostet. Den gikk jo faktisk til femsifrede beløper på svartebørsen rundt juletider år 2000 pga den enorme etterspørselen og de ytterst få maskinene som ble levert.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet. Jeg kan ikke tenke meg noen annen grunn enn grov utnyttelse av markedet ved den lanseringen. Den kostet tross alt $299 veiledende i USA, og det burde si litt opp prisen på det norske markedet. Det var masse bråk om dette husker jeg. Tipper en standalone DVD-spiller lå på 2000-2500, men jeg skal ikke si det for sikkert.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er da "ingen" som kjøper PS2 for å bruke den som DVD spiller.
    PS2 ble solgt i mengder på grunn av DVD-avspillingen, for mange ble dette en pådriver for å kjøpe maskinen tidligere, selv om lanseringsspillene var under middels kvalitet. Mange på budsjett (inkludert meg selv) brukte PS2 som eneste DVD-spiller i flere år.

var verdens mest solgte dvd spiller den så...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-spilleren i PS2 er ikke direkte dårlig. Idag er den selvsagt ikke mye å skryte av, men når den kom var den fullt på høyde med sony's middels gode DVD-spillere. softwaren kan imidlertid oppgraders, slik at man får flere funksjoner osv..PS2'en min gir faktisk både godt bilde og god lyd på min 28" B&O Beovision via s-video. Ved panoreringer det grusomt hakkete, samt at man sliter med en del saggtenner ved diagonale linjer, men når det gjelder ren og skjær skarphet i bildet vil jeg driste meg til å si det er FORBLØFFENDE bra på gode utgivelser.

edit: et par andre minus er vifte- og drivverksstøy. Viftestøyen er imidlertid eliminert ved den nye, lille PS2'n, som ikke har vifte.

edit: skrivefeil..slumsete på tastaturet idag.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Toshiba nå annonserer HD-DVD i 3 lag med plass til 45GB.
    Noe som visst nok skal være nok til 12 timer HD-materiale.
    http://news.teamxbox.com/xbox/8201/T...D-DVDROM-Disc/

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ser at Toshiba nå annonserer HD-DVD i 3 lag med plass til 45GB.
    Noe som visst nok skal være nok til 12 timer HD-materiale.
    http://news.teamxbox.com/xbox/8201/T...D-DVDROM-Disc/
    Hvem trenger noe sånt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 lags Blue-ray rommer jo 75 GB, altså nesten det dobbelte..

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    3 lags Blue-ray rommer jo 75 GB, altså nesten det dobbelte..
    alle vet jo at Blu-ray er "litt"bedre enn HD-DVD.
    Håper for guds skyld at Blue ray vinner format krigen!!!

eller en annen mulighet at det kommer spillere som tar både blueray og HD-dvd

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •