Mest skremmende film... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som barn var det Pompel og Pilt som var det det mest skremende :shock: Så var det Romskipet markopolo eller Blind passasjer..... :wink:
    Husker også en film som heter Silent Running, så den nylig på dvd, det var skikkelig nedtur.

Liker ellers litt skremende filmer som Sixth sense, Ondskapens hotell, Alien trilogien, Solaris (som er en film som krever skikkelig innlevelse), The Silence of the Lambs, Fahrenheit 9/11 og Bowling for Columbine.
    De to sistnevnte er vel skremende på andre måter.

Ellers så liker jeg ikke så godt skrekk filmer generellt fordi de gir ikke gir så mye og etter å ha sett en del lidelse og død i virkeligheten, så styrer jeg som regel unna. Virkeligheten er som oftest mye værre og mer skremmende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Som barn var det Pompel og Pilt som var det det mest skremende :shock: Så var det Romskipet marko polo..... :wink:
    Husker også en film som heter Silent Running, så den nylig på dvd, det var skikkelig nedtur.

Liker ellers litt skremende filmer som Sixth sense, Ondskapens hotell, Alien trilogien, Solaris (som er en film som krever skikkelig innlevelse), The Silence of the Lambs, Fahrenheit 9/11 og Bowling for Columbine.
    De to sistnevnte er vel skremende på andre måter.

Ellers så liker jeg ikke så godt skrekk filmer generellt fordi de gir ikke gir så mye og etter å ha sett en del lidelse og død i virkeligheten, så styrer jeg som regel unna. Virkeligheten er som oftest mye værre og mer skremmende.
    Vanvittig bra å komme på Pompel og Pilt, de skremte jo dritten av oss som er litt gamle Skadet for livet!
    Og så romskipet Marco Polo, husker det som det var igår! Men det var det absolutt ikke.......er du født rundt 1965?

ER DET INGEN SOM HAR SETT WRONG TURN???

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som barn var det Pompel og Pilt som var det det mest skremende :shock: Så var det Romskipet marko polo..... :wink:
    Romskipet Marco Polo var SKIKKELIG SKUMMELT! Var vel omtrent 10 år den gangen, og turte ikke se alt. Hadde mareritt om natten om den uformelige skikkelsen som de hadde filmet tok seg inn i skipet. Nok et eksempel på at det er det man ikke ser, men som trigger fantasiens mørke kroker som er det mest skremmende.

Ville sikkert ikke vært skremt av denne i dag, men det var skummelt den gangen...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Ring stikker seg frem som noe av det skumleste jeg har opplevd også..og uten at jeg synes den var spesielt bra husker jeg at denne gav meg noen skrekkopplevelser på kino:

http://www.imdb.com/title/tt0206314/...c=2;ft=21;fm=1

(Joy Ride - basert på Steven Spielberg 'Duel' som jeg ikke har sett)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten slenge meg på Dark Water. Den var ekkel...
    Og jeg er ihvertfall gammel nok til å huske Blindpassasjer, det må være den kuleste SciFi-serien som er laget i Norge. (Og vel en av de få... ;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Vanvittig bra å komme på Pompel og Pilt, de skremte jo dritten av oss som er litt gamle Skadet for livet!
    Og så romskipet Marco Polo, husker det som det var igår! Men det var det absolutt ikke.......er du født rundt 1965?

Er fra 1968, og skjelver ennå når jeg hører pompel og pilt kjennings melodien. :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poltergeist satte en stopper for nattesøvnen min for en periode, noe av det verste jeg kan huske å ha sett. Det er såpass lenge siden at det hadde vært morsomt å sett den igjen, for å se om den har samme virkningen.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som barn var det Pompel og Pilt som var det det mest skremende :shock: Så var det Romskipet markopolo eller Blind passasjer..... :wink:
    Jeg så også Pompel & Pilt da jeg var liten men kan ikke huske at det var så skummelt som "alle" vil ha det til.
    Blindpassasjer, derimot, husker jeg veldig godt som ufattelig nifst. Husker at vi diskuterte hver episode på skolen dagen etter.
    PS: jeg er 68-modell

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eyvind Skrevet: 05/01/2005, 0:32 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Poltergeist satte en stopper for nattesøvnen min for en periode, noe av det verste jeg kan huske å ha sett. Det er såpass lenge siden at det hadde vært morsomt å sett den igjen, for å se om den har samme virkningen.
    Jeg husker også godt Poltergeist og lille Carol Anne. Så den igjen på DVD, for ikke så legne siden og effekten var dessverre ikke den samme, for meg i alle fall. Det har også kommet en 2er, men den har jeg ikke sett.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Oj, nå vekket du ett fortrengt minne... huff og huff :cry:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett poltergeist for ikke så lenge siden. Ikke så veldig skummel, men den har et par klassiske scener, og er absolutt underholdende. Det er faktisk en tre'er også. Husker jeg synes toeren var dritskummel, men jeg regner med at det var fordi jeg var ung og lettskremt når jeg så den. Husker noe pjatt med en Tequilaflaske, en ormeversjon av den onde presten og en indianer. Sikkert helt elendig. Tre'eren foregår i en skyskraper der det skumle består av frostrøyk og is.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg så Friday 13th på kino når jeg var 16-17år, ei jente i salen besvimte i slutt-scenen. Alle er lettet og tror alt er bra, plutselig kommer Jason opp av vannet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker også at Pompel og Pilt var rimelig skremmende da jeg var liten; at de ikke finner hverandre, går ut og inn av dører, i tillegg til Gorgon vaktmester :shock:

Ellers så klarte jeg ikke å se ferdig Psycho da jeg så den for første gang ca 10 år gammel.

Av nyere dato, så kan jeg ikke huske noen annen film som har gitt meg så mye gåsehud som The Ring.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å drite i hva som var skummelt før? :roll: Må være noen filmer som duger nå vel? House on haunted hill er jo litt grøssendes husker jeg..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hva med å drite i hva som var skummelt før? :roll: Må være noen filmer som duger nå vel? House on haunted hill er jo litt grøssendes husker jeg..
    Det er som sagt slik at hva som er skummelt avhenger av den som ser det. Og spørsmålet er jo hva som er det skumleste man har sett, så fortid er inkludert.

Jeg synes det er interessant å høre om dette, jeg.

Har bare sett den originale, Japanske "the Ring", men den var guffen, synes jeg.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en film jeg så når jeg var liten som totalt fucka opp mitt lille hode.

Den hette Besetelsen, husker ikke hva orginal tittelen er. Handlet om noen som fant en slik brett som du kan snakke med di døde med. Så får dem kontakt med en ond ånd som later som han hjelper dem....

Husker jeg satt i soffan med en kompis å hadde puta forrand fjeset..lol! Og når jeg skulle gå hjem så trodde jeg det var noen etter meg å sprang hele veien hjem.

Jaja....di barna di barna. :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Children of the corn som jeg så en gang på 80-tallet synes jeg den gang var ekkel.

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Det er en film jeg så når jeg var liten som totalt fucka opp mitt lille hode.

Den hette Besetelsen, husker ikke hva orginal tittelen er. Handlet om noen som fant en slik brett som du kan snakke med di døde med. Så får dem kontakt med en ond ånd som later som han hjelper dem....

Husker jeg satt i soffan med en kompis å hadde puta forrand fjeset..lol! Og når jeg skulle gå hjem så trodde jeg det var noen etter meg å sprang hele veien hjem.

Jaja....di barna di barna. :lol:
    Det er denne: Witchboard http://imdb.com/title/tt0090327/?fr=...c=1;ft=15;fm=1

En av mine favorittfilmer som ung, og den er like kul nå. Undervurdert film. Han gamlingen med øksa var guffen...

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den. Synes ikke den var spesielt skummel, men god underholdning

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomtom
    Jeg har sett den. Synes ikke den var spesielt skummel, men god underholdning
    Jeg og har sett den, men jeg husker ikke handlingen. :? Så jeg holdt kjeft.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •