Little Britain

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Little Britain

Noen som har sett denne tv-serien? Så den lå på play.com sin top sellers liste, men har aldri hørt om den før.

"Little Britain was the undisputed comedy success of 2003. Matt Lucas and David Walliams introduce us to a host of bizarre characters on a surreal but hilarious tour of the British Isles and its curious inhabitants. Narrator Tom Baker adds insightful and eloquent comments throughout the odyssey!

All of modern Britain is here, including favourites such as Daffyd, the only gay in the village; Jason, the teenager with an unhealthy attraction to his best friend's granny; Marjorie Dawes, the terrifying Fat-fighter group leader and Emily Howard, the rubbish transvestite who likes doing 'ladies things'."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør Angel, han vet om den

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest om denne, og det virker som den ligner på the league of gentlemen i typen humor. lo godt da jeg leste om de forskjellige figurene i q magazine (var det vel), så denne har jeg troa på!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Little Britain er helt genialt.
    Det er ekstremt vanskelig å forklare hva som er så bra med det, men jeg kan prøve.

Little Britain er et sketch-comedy-show, dvs at programmet er delt inn i ulike sekvenser; sketcher. 2 britiske komikere, Matt Lucas og David Walliams har slått seg sammen og skapt utallige erke-britiske stereotyper, og spiller selv samtlige roller. I et interview hvor de ble spurt hva serien handler om så svarte de "It's basically us two dressing up as women or gays". Det er *veldig* mye humor så går på seksuelle legninger og slikt, og det er ustyrlig morsomt.

I tillegg til de to, fins det faste skuespillere som spiller bi-personer og slikt, men for det meste så er det Matt og David som spiller det vide spektrumet av britiske archetypes*. I tillegg så har de en pompøs, svulstig southern Englander som announcer; altså en som introduserer programmet og står for overgangene mellom sketchene. Det er veldig vanskelig å forklare hva han gjør, men jeg kan kanskje komme med et par eksempler

* (Sorry, jeg kan ikke det norske ordet for archetype. Her er en definisjon: the most typical or perfect example of a particular kind of person or thing)

Dette er altså det som blir sagt under introen av de ulike episodene

Episode #1
    "Britain, Britain, Britain! Land of technological achievement. We've had running water for over 10 years, an underground tunnel that links us to Peru, and we invented the cat. But none of these innovations would have been possible without the people of Britain and it is those people who we do look at today. Let's do it"

Episode #2
    "Britain, Britain, Britain! Land of tradition; fish and fries, the changing of the garden, trooping the collards. But have you ever wondered about the people of Britain? Nor have I, but this show aims to find out by following the lives of ordinary British folk. What is them, who do they, and why?"

Episode #3
    "Britain, Britain, Britain! There's an old saying in Britain: "Britain is top banana YEAH!" But why is it so great? I'll tell you why it. It's because of the people that live in Britain and it is these people what we will be following in this award-breaking series."

Episode #4
    "Britain, Britain, Britain! Everybody is welcome in Britain! We are open nine to six, Monday to Saturday. No foreign gentlemen please. But what makes Britain such a wonderful place to visit for an afternoon? Why it's the people of Britain! And it is these which we look at today. Oooooooooooohhhh my Sweet Lord."

Episode #5
    "Britain, Britain, Britain! Here are some facts about Britain you may not know. Number one: Britain is a country. Number two: Britain is called Britain. Number five: Britain. But who are the people who live in Britain? Over the next 5 hours, we aim to find out... Yeeeees.

Episode #6
    "Britain, Britain, Britain! Discovered by Sir Henry Britain in sixteen-oh-ten. (16010) Sold to Germany a year later for a pfennig and the promise of a kiss. Destroyed in eighteen thirty-fourty two (183042), and rebuilt a week later by a man. This we know. Hello. But what of the people of Britain? Who they? What do? And why?"

Episode #7
    "Britain, Britain, Britain! Land of diversity! There are hardback books and paperback books, socks come different lengths and eggs is cooked in a variety of ways. But how diverse are the people of Britain? We aim to find out by following the lives of ordinary British Persons! Oh my sweet lil' island!"

Episode #8
    "Brighton, Brighton, Bri.. oh! Britain, Britain Britain! Birthplace of William Shakespeare, Mahatma Ghandi and Big Bird. But what of the ordinary people of Britain? What about them and all their stuff? We aim to find out in what I promise is the final episode of this series! Oh my sweet potatoes!"

Dette er altså bare announceren. Det er umulig å se hvor morsomt det er uten å høre stemmen. Det samme gjelder selve sketchene. Man kan lese manuskripter og sånn, men man får ikke noe ut av det hvis man ikke ser det på skjermen.

Jeg kan ikke anbefale denne serien nok. Jeg gleder meg som en unge til sesong2 kommer ut.

Sesong 1 koster ca. £11 på play.com. Det er skambillig. jeg kunne tre ganger så mye for denne serien. Man får hele sesong 1 (8 episoder) og sinnsykt mye bonus-materiell.

Dette er must-buy hvis man takler klassisk, surreal, erketypisk humor. Det er en acquired taste; ingen tvil. Humoren er merkelig for å si det mildt, og det fins 1-2 sketcher i sesong1 som går rett over hodet mitt, men resten er gull verd.

De beste characterne er Marjorie Daws (Fatfighters-dama), Lou & Andy (fyren i rullestol) og Vickie Pollard (mareritt av ei typisk engelsk ungdomsjente.) Emily (Eddie) Howard er også rimelig bra.

edit: Jeg skrev alt dette selv, så ta de 20 minuttene det tok å skrive alt dette som et tegn på hvor bra jeg mener denne serien er

edit#2:
    Et par bilder:

Emily Howard:

Lou & Andy

Vickie Pollard:

Marjorie Dawes (Fat fighters)

edit#3 og Anthony Head (Rupert Giles fra Buffy - The vampire slayer) spiller The Prime Minister.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, med en sånn omtale er det ikke annet å gjøre enn å kjøpe den med en gang.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertain...io/4117077.stm

De slo The Office ned i støvlene. Jeg elsker the office. Det er noe av det absolutt morsomste jeg har sett noensinne. Little Britain er bedre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det da? Skaffet du deg serien eller ikke?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kjøpt og betalt. Har sett igjennom første plata + episode 5 nu og er godt fornøyd, men jeg synes det så smått begynner å bli repeterende. Favorittkarakteren må bli Lou rullestolkaren, håper finner på noen mer spennende sprell. Kjedeligste karakter er friidrettsstjernen. Umulig å få med seg hva Vicky har på hjertet uten undertekstene.

Har pløyd meg igjennom The Office også, og så langt så holder jeg en knapp den gjengen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lou & Andy er dødsbra, men jeg syns Fat Fighters-dama er en smule bedre. Sketchen i episode 3 (tror det er #3) hvor hun snakker om cravings, også skriver hun på "Curry".. :lol:

Peter André - royal correspondant to the BBC - er også veldig morsomt.

Den characteren jeg liker minst må vel være Des Kay. BarneTV-stjernen som jobber på supermarked.

Har lest et par interviewer med folkene bak serien, og i sesong 2 så skal de finne på mange ting for Lou & Andy, så der har vi noe å glede oss til.

http://www.bbc.co.uk/bbcthree/tv/lit...nterview.shtml

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •