The Ultimate Matrix Collection - sone 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Ultimate Matrix Collection - sone 2

Mange vil si det er bortkastede penger, ubrukelig og ufornuftig å kjøpe seg flere utgaver av samme film! :wink:
    Vet mange på forumet her syns det, men denne tråden her er en anmeldelse av denne boksen, og ikke om det er bortkastet eller ikke...

The Ultimate Matrix Collection

Selve boksen:

Denne boksen her, er den uten figur og det du ser bilde av under:

Selve boksen bærer preg av de digitale datategene fra skjermene dems som viser The Matrix i den kodede formen.
    Den har en glinsende overflate, og en ligenene 3D effekt.. men ikke helt 3D.. kan vel si slik halvveis på vei..
    Boksen ser meget pen ut, og tar seg flott ut i samlingen på hyllen!

Inni boksen finner vi 5 separate covre og et lite informasjonshefte.
    Disse covrene er av papp. De som har The Godfather Collection har den samme typen samler boks som denne..
    De er av papp og er slike vi bretter opp, slik som de man får i Ringenes Herre EE versjonene også.
    Disse er også meget pene og se på og flotte samlersaker.

heftet

Heftet inneholder informasjon om denne samlingen her, og gir oss et lite inntrykk av The Matrix, dens handling. Og også hva denne boksens innhold er.
    Greit og oversiktil informasjonshefte, noe mer spennende er det ikke og si om det!

The Animatrix

Jeg kan vel starte med og få med seg det som i bunn og grunn blir grunnsteinen her, som er Animatrix som er en film som er oppbygd av 9 kortfilmer som er animerte som gir oss et dypere og mer grunnleggende syns på The Matrix.

En visjonær sammensmelting av data-animasjon og japansk anime kortfilmer som utforsker Matrix-verden inkludert Final Flight of the Osiris, The Second Renaissance Part I, The Second Renaissance Part II, Kid's Story, Program, World Record, Beyond, A Detective Story and Matriculated
    - 4 kommentarspor på The Second Renaissance Parts I and II, Program and World Record
    - Bak kamera dokumentarer på hver kortfilm, utviklingen av hver sin unike stil gjennom design og animatics
    - Biografiske profiler av regissørene og animasjons produsentene
    - Scrolls to Screen: The History and Culture of Anime – utforsker fenomenet av den verdensomspennende kunstformen gjennom denne kategoriens største prestasjoner og observasjoner av skapere, historikere og andre ledene på dette feltet.

Dette er kortfilmer som er veldig tankedype og spennende, og veldig tankevekkende og interessane og få med seg!
    De gir deg også en bedre forståelse av Matrix på enkelte felt!

Hva hver av disse filmene går inn på kan dere få se selv, det er ikke så lett og forklare handlingen i en kort versjon. Også på denne måten slepper vi også og ha noen spoilere her!

Når vi ser på filmen fra lyd og bilde siden. Er både bildekvaliteten og lydkvaliteten på denne DVD'en meget god.
    VI får ett flott og fargesterkt bilde som ikke er kornete og "skadet" på noen måte. Helt klart.
    Lydsporet er heftig, men for og teste anlegget er ikke Animatrix serien det du plukker frem! :wink:

The Matrix
    The Matrix og The Matrix Revisited.

Siden dette er mest en omtale av boksen, og kvalitet har jeg ikke for planer og skrive noen anmeldelse av selve filmen, så for informasjon om hver enkelt henter jeg inn litt fra www.filmweb.no.

Info om denne filmen:

Tenk deg at virkeligheten er en drøm. Denne tanken forfølger Thomas Anderson (Keanu Reeves). Thomas lever et dobbeltliv, om dagen er han ansatt i et stort datafirma, om natten er han hackeren Neo, en langer av virtuelle fantasier.
    I dette coveret her finner vi to discer, en med kinoversjonen av The Matrix, som i tillegg har fått med 2 ekstra komentator spor i denne ultimate utgaven! Og vi finner en disc som inneholder hvordan de laget filmen.
    På denne ekstra discen finner vi en del ekstra.
    Ekstra materiale som blant annet dette her..
    Gå bak The Matrix, ta den Røde Pillen og følg den Hvite Kaninen med 17 bak kamera dokumentarer, inkludert;
    - What is Bullet Time?
    - What is the Concept?
    - The Music Revisited - 41-Track audio-only selection of nearly three hours of music Basics.

Fra lyd og bilde siden:

Matrix har ikke DTS spor, men et veldig heftig DD lydspor! Det kan nok de fleste si seg ganske enige i!
    Bildet på disse filmene er av meget god kvalitet, det er ikke så mye og klage på her. I hvertfall ikke her på denne utgaven.
    Nå har jo vi alle litt forskjellig syn på hva som er bra og ikke, så alle utsagn her er etter min mening om denne samlingen!

Lydsporet er veldig heftig og proppet fult med alle gobiter en vil ha!
    Matrix filmene, spesielt 2'eren og 3'eren er noen man kan ta frem vis man vil teste både bilde, lyd og surround!! 8)

The Matrix Reloaded
    The Matrix Reloaded og The Matrix Reloaded Revisited

Når vi åpner dette coveret finner vi det samme som med de andre, to discer, en med filmen og en med ekstra materiale.
    Det som er forskjellen er jo at hvert cover selvfølgelig er preget med motiver og bilder fra den enkelte filmen det coveret inneholder!

Her er litt info om denne filmen:

Thomas "Neo" Anderson gikk fra en døsig drøm til en voldsom virkelighet da han valgte sannhet foran illusjon. Med sine unike evner må "Neo" gå til kamp mot maskinhæren i "The Matrix". Hvis han feiler, er konsekvensene grufulle. Da beseires Zion - menneskenes siste fristed.
    På den discen med kinoversjonen av filmen er det også to nye lydspor og finne, utenom det ingenting annet enn det vi kan finne på den enkelt utgaven av denne filmen.
    På discen med ekstra materialet finner vi bonusmateriale som blant annet..
    Thomas "Neo" Anderson gikk fra en døsig drøm til en voldsom virkelighet da han valgte sannhet foran illusjon. Med sine unike evner må "Neo" gå til kamp mot maskinhæren i "The Matrix". Hvis han feiler, er konsekvensene grufulle. Da beseires Zion - menneskenes siste fristed.
    Gå til den midtre filmens fjerneste rekkevidde via fem dokumentarer som inneholder 21 klipp. Pluss 23 ekstra scener filmet for Enter the Matrix dataspillet.

Lyd og bilde er det egentlig ikke stort mer og si om, utenom det jeg allerede har nevnt for eneren. Så det er egentlig bare og lese det samme en gang til...

The Matrix Revolutions
    The Matrix Revolutions og The Matrix Revolutions Revisited

Ja, vi åpner da ett ligenende cover igjen. Bortsett fra at den bærer preg fra den tredje filmen.
    Vi finner 2 nye komentarspor på kinoversjonen av filmen her også, og discen med ekstra materiale for denne filmen..
    Den siste konfrontasjonen nedskrevet gjennom seks dokumentarer som inneholder 28 klipp:

Info:

kommer
    Lyden her er veldig heftig og med denne, spesielt i slutten, får du virkelig testet bassen i annlegget ditt!! 8)
    Ellers er det ikke noe mer spesielt og nevne om lyd og bilde enn allerede nevn om tidligere film.

The Matrix Experience
    The Roots Of The Matrix, The Burly Man Chronicles og The Zion Archive

Jeg har ikke fått studert alt sammen enda, og siden det til sammen er mellom 35 og 40 timer med ekstra materiale er vel det ganske openlyst hvorfor! :wink: 8)

Så informasjonen om dette har jeg plukket ut fra www.zailor.com som jeg syns hadde en grei og kort beskrivelse om dette:

Disk 8 - The Roots of the Matrix
    Utforsk de filosofiske og teknologiske inspirasjonene bak Matrix triologien gjennom to innsiktsfulle dokumentarer:
    - Return to Source: Philosophy & The Matrix documentary - Vitenskapsmenn, filosofer og teoretikere ser på den intellekte underbyggingen av triologien.
    - The Hard Problem: The Science Behind the Fiction documentary – Er forestillingen av en virkelig Matrix trolig? En utredning av teknologien som inspirerer metaforen av The Matrix.

Disk 9 - The Burly Man Chronicles
    Viser hvordan mannskapet av håndverkere, skuespillere og filmskaperene som skapte filmtriolgien og dataspillet Enter the Matrix i en full-lengde dokumentar. Følg den Hvite Kaninen til 21 ytterligere klipp.

Disk 10 - The Zion Archive
    Viser produksjons konsepter som er utviklet for Matrix-universet, inkludert tegninger, skisser, storyboards, musikkvideoer, TV spots og trailere. Pluss en spesiell forhåndsvisning av The Matrix Online, en ny multi-spiller online spillopplevelse.

Jeg syns selv bildekvaliteten her er god, og det jeg har sett har vært ganske interessant og informativt!
    Det er verdt titten! Absolutt!

Sammendrag og konklusjon

Matrix filmene er skrevet og regissert av Wachowski brødrene, og som produsent for filmene finner vi Joel Silver.
    I disse filmene finner vi i hovedrollene de kjente skuespillerene Keanu Reevse, Carrie-Ann Moss, laurence Fishburne og Hugo Weaving.
    Som sett på til og være av de mest suksessfulle si-fi filmene som noengang er laget har Matrix trilogien spilt inn mer enn 1,6 milliarder dollar verden over!
    Men for og sette dette i perspektiv i forhold til suksess og inntekt, har vi Ringenes Herre som igjen har tjent inn mer enn 20 milliarder dollar verden over! 8)

I The Ultimate Matrix Collection finner vi The Matrix, The Matrix Reloaded, The Matrix Revolutions og The Animatrix. Pluss 3 discer og tilsammen over 35-40 timer med ekstra materiale på over 5 discer med film vi aldri har sett før. Det er også inkludert mer enn 100 nye dokumentarer, 2 nye kommentarspor og mye mye mer!

Min konklusjon i henhold til dette er at i denne boksen får du masse igjen for pengene!!
    10 discer til en pris av 600, kanskje billigere også vis en leiter på rette steder!
    For en Matrix fan, og filmentusias er dette ett absolutt MUST!

Jeg setter denne som sterkt og anbefalle og av meget god kvalitet!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt og gi noen spesifik karakter, men jeg setter en karakter fra 1-6.. over generelt med både filmene, boksen, kvalitete, lyd og bilde inngår!

og jeg gir

MEGET STERK 5'er!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glad for den Sjefen!

Jeg har ikke handlet noen av disse enda, for meg er det vel perfekt med denne boksen :?: Har bare sett film nr 1 og da...Ble ikke hekta, som saa mange andre

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en fin boks og kjøpe seg dersom man ikke har de fra før av!
    Så absolutt!

Nå har jeg riktig nok de fra før av, og mange syns dette er bortkastede penger i mitt tilfelle da. Men jeg er en samler på en måte så for meg er det en glede i dette og den syns jeg jeg burde få ha uten og høre dritt!

Den er til en meget gunstig pris når vi tenker oss at den inneholder de 3 filmene, i både uforlenget og forlenget versjon.. flere disker med opptil 40 timer ekstramateriale og serien The Animatrix.

jeg ville anbefalt denne på det sterkeste i ditt tilfelle!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: The Ultimate Matrix Collection - sone 2

Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    10 discer til en pris av 600, kanskje billigere også vis en leiter på rette steder!
    For en Matrix fan, og filmentusias er dette ett absolutt MUST!
    499,- på platekompaniet.

Synes ikke utformingen av boksen var helt topp, hver film i en flisetynn Digipak og resten av ekstramaterialet klint inn i sin egen papp. Hadde foretrukket separate Amaray på hver film og dermed hadde vi fått større bredde på boksen også...

En forsåvidt fan av serien, men både The Matrix i sone 1 og sone 2 og de andre filmene (inkludert Animatrix) i hylla fra før så blir det nesten penger ut av vinduet. Kommer ihvertfall til å kjøpe Alien boksen først.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien boksen er fin!
    Kjøpte meg den for et par uker siden...

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joooo

Så forresten noen scener fra Animatrix...synes det var elendige og kjedelige saker alt sammen, bortsett fra fektescene hvor de kler av hverandre med bind for øynene! Den var knall :!:

And please, do NOT try this at home :lol:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal være enig i at animatrix ikke var det helt store... var jo en helt grei måte å slåihjel en del tid. men tror nok man får mye mer ut av denne boksen enn man får av filmene hver for seg.. er er det jo utvidet i hytt og pine og ekstramaterile for alle! dette blir knall! vi får ta et matrix maraton også chris!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det ingen nevner, er at ekstramaterialet er meget dyktig tekstet... :roll: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg om Animatrix disken i denne samlingen har Japansk 2.0/5.1 spor?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Noen som kan fortelle meg om Animatrix disken i denne samlingen har Japansk 2.0/5.1 spor?
    Den har dessverre ikke det!
    Den har Eng og Ger 5.1 spor bare.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Den har dessverre ikke det!
    Den har Eng og Ger 5.1 spor bare.....
    Crap...da blir det ikke noe Ultimate collection på meg.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å bestille den med en annen sone(sone 3 elns)? da får du sikkert japansk lydspor

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal en ha med japansk er det jo bare og kjøpe sone 3

men uansett.. kan ikke si at det snakkes så mye i Animatrix videoene at d gjør noe :wink:
    blir ikke storte forskjellen......

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke snakkes mye? :roll:
    er bra med snakking da.. forteller stemme vettu. :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er én matrix. resten er lite gjennomtenkt jippo.

regner med at jeg får endel kommentarer nå. :shock:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig med deg der....

Den første Matrix filmen er helt klart den mest gjennomtenkte..
    Den er jo rett og slett genial... god og dyp handling!!

De to andre har en grei handling, men mer underholdende og actionfylt!! 8)

Likte alle tre filmene veldig godt, men eneren er helt klart den ekte matrix...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ærlig talt treeren ble litt for mye dataspill. "Her kommer en million robotfiender, nå tar vi Mech Warrior-draktene våre og skyter dem ned!" Toeren var mye mer Matrix for meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •