The Lord Of The Rings: The Return Of The King -EE- sone 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Lord Of The Rings: The Return Of The King -EE- sone 2

ENDELIG!!! i dag kunne jeg hente ut Atter En Konge EE på postkontoret så i kveld blir det maraton! 8)

Jeg tenkte og anmelde denne versjonen.. kvalitet, filmen og ligenende.. derfor jeg satt dette under DVD filmer og ikke filmomtaler.. så vet dere det...

Informasjon om dette kommer etter hvert som jeg har studert og sett det!c

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan starte med design og utseende av boksen, og figuren!

Figuren

Figuren er en praktfull modell av Minas Tirith, megetm godt detaljert. Faktisk detaljert til minste detalj mulig i den skalaen den er laget i! Flott modell..
    Denne modellen er også en slags oppbevarings eske.. modellen står oppå en ny del.. en skalg udnergrunnsdel, som er hul, så en kan løfte opp modellen av Minas Tirith og legge f.eks verdisaker der.
    Dette er ikke store rommet, men rommet litt.

Flott modell

Selve boksen

Selve boksen er likt oppbygd som de to første. Den bærer preg fra Atter En Konge og har illustrasjoner fra filmen rundt om på seg. Den er pen og e på og tar seg godt ut i samlingen!

Fin fin!

Film-coveret til Return Of The King - Extended Edition

Coveret er som vi ser selve oppbevarings Coveret til i en annen tråd her på forumet!
    Den er i mørkeblå farge og ellers ikke noe mer spesiell enn fra de to forrige.
    Når vi tar ut mappen som inneholder de to discene med extramaterialet, og den utvidede versjonen av filmen! Ser vi en så ganske orginal forside, slik som vi ser fra de første. På baksiden er det ett fint illustrert bilde, der vi ser att de seiler ut fra The Grey Havens, mens Munti, Pippin og Sam står og ser etter dem på bryggen. Pen illustrasjon.
    Når vi da bretter ur mappen er den som den alltid har vært Filmen i den venstre delen inneholder filmen, og høyre delen extra materialet.
    DVD'ene er dekket med flotte tegnede illustrasjoner fra Midgar og Atter En konge, bakgrunnen er også preget av flotte illustrasjoner.

Meget bra!

Konsert DVD'en

I denne versjonen følger det også med en konsert DVD.
    DVD'en er i ett vanlig Keep Case cover. Den har lydsporene DD EX 5.1 og DTS ES 6.1.. som også er lydsporene vi finner på de utvidede versjonene.

Dette er en flott konsert DVD som tar deg i en komponist Midgar! Denne DVD'en eier navnet Creating The Lord Of The Rings: Symphony med Howard Shore.
    Dette er en flott og følelsesmessig konsert, som fører deg inn i Midgars magi og skaper følelses messige stunder og praktfull og magisk stemning!
    Dette er en flott DVD og få med seg.. du får også med komentarer og informasjon fra Howard Shor mellom hver melodi.
    De har selvfølgelig ikke med seg all musikken til filmene her, men plukket ut enkelte sanger fra hver film og spiller de i rekkefølge som hendelser i filmen. De har med seg musikken som er mest følelsesmessig og fra de viktigste øyeblikkene i filmen.

Kvaliteten på lyden, utfra lydsporene sier det seg vel mest selv, men det er meget godt! De har bygd opp lydsporet av denne konserten på en praktfull måte.
    Når det gjelder bildet, så er det bra kvalitet, ikke noe stort mere, OK!

Praktfult musikk mesterverk!

Extra Materialet
    Disc one ( Part five: The War Of The Ring)
    Disc two ( Part six: The Passing Of An Age)

Sitter nå og ser på den første discen med extra materiale for Atter En Konge EE.
    Menyen er som før, preget av Atter En Konge.
    I starten får vi mere bakgrunnsinformasjon om Rohan, The Rohirrim og andre detaljer om dette.
    Vi får også masse informasjon om hvordan de bygde opp historien bak Atter En Konge. Vi får godt bakgrunnsstoff for hva de har gjort, hvorfor de gjorde det, og en del av hvordan også!
    Og forklare alt fra ekstramateriale ville tatt evigheter, så det må dere nok se selv når dere får mulighet!
    Det er tydelig att de har lagt vekt på alle detaljer i forklaringene her i denne siste delen. Vi får en del informasjon om alt, som nevnt i siste komentar om disc en, men det er tydelig att det er om filmen, og historien bak selve filmen og oppbygningen av den de har lagt mesk vekt på i disc 1!

Kvaliteten på denne er meget god, det er godt lydspor, men ikke noe spesielt, men ikke noe annet og forvente så lenge det er komentarer. Bildet er bra! Fint og godt bildekvalitet!

Disc 1 er meget god! får veldig mye informasjon, og god historikk generelt, om filmen, tolkien og boken.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for å legge opp egne bilder av settet?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Har du mulighet for å legge opp egne bilder av settet?
    Skal jeg se og få gjort fort!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer bildene!

Beklager dårlig kvalitet. tatt med webcam.. hadde ikke tilgjengelig noe annet

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere bilder!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Gleder meg allerde til å plassere den på hyllen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen

Filmen i utvidet versjon er konge bra!!
    De 50 minuttene med ekstra sener raser alt for fort forbi, det kunne godt vært lakt til en 50 minutter til for min del!
    Denne versjonen stemmer mer over ens med flere hendelser som finner sted i boka, og gjør den utvidede versjonen mer riktig i forhold til boken!
    De har også lakt til sener som klarer og øke spenningen en del selv om vi vet hvordan alt ender!
    Alle senene som er blitt forlenget og utvidet tar seg meget godt ut!
    Jeg skal ikke lage noen spoiler så jeg unngår og gå inn i detaljer om hva de nye senene var for noe, den spenningen for dere ha når dere ser denne filmen selv
    Den er abolutt verdt og se og er ett enda større mesterstykke en kinoversjonen i følge meg!

SPOLER HER:

Den sena i filmen der Sarumann blir drept, som forrøvrig er i starten av filmen, noe av det første som skjer, og er da Gandalf og co kommer til Isengard i starten av filmen.
    Da blir det en konfrontasjon og forsøk på og få informasjon ut av Sarumann da han står på toppen og snakker med dem. Så kommer Grima. Litt etter det tar Grima frem en kniv og stikker Sarumann i rygge, etter en to tre stikk, tar Legolas og skyter en pil på Grima og dreper han.
    Sarumann suser rundt skadet og detter ned, dette var en meget god sene da de følger med nedover da Sarumann faller og til slutt blir spiddet på en spiss stokk på ett "vannhjuls-prinsippt bygd maskin"
    Dette er forøvrig også det første av ekstra sener vi får se.

Vi får også se mere ekstra materiale ved The Black Gate, noe vi vet skulle komme, da vi får se The Mouth Of Sauron, Saurons undrsøtt og nestkomanderende, komme frem. Og liker den senen da Aragorn svinger sverdet og kappe huet av han! 8)

Vi får også se att Frodo og Sam, utkled som orker like etter att de har kommet seg inn i Mordor, støter på en gruppe av orker. De merker ikke att de er Hobbiter, men tvinger dem inn i gruppa som beveger seg mot The Black Gate for og konfrontere Aragorn og co der, dette vet jo også de som har lest boka att skjer!
    Denne senen bygger opp spenning, selv om vi vet hvordan filmen ender, har de gjort det ganske bra her!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER er en link til en omtale av EE-utgaven på svenske Dvdforum.nu.
    Jeg går ut fra at det er det samme DVD-settet som blir brukt på alle de skandinaviske utgavene.
    Omtalen gir jo all grunn til store forhåpninger for alle som ser fram til å skaffe oss et eksemplar av den norske utgaven. Litt interessant at Magdu (omtaleforfatteren) foretrakk DD 5.1 EX lydsporet foran DTS 6.1 ES (selv om det bare var hårfin forskjell).

3 dager igjen .....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si det var den største forskjellen på DD sporet og DTS sporet her..
    Jeg merket så godt som ingen forsjell, eneste var att jeg syns det kom litt mer sub bass ut av DTS sporet... men så godt som umerkbar forskjell vil jeg si!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det norsk tekst til filmen i gaveboksen? Sitter her og venter med å åpne esken. Utenpå ser det jo ut som om det kun er en uk-versjon... :cry:

Robert-

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den ser ut som UK-utgaven. Men den har norsk tekst ja! Så er bare og åpne og nyte
    Og jeg går ut ifra at den er kjøpt i norge ja? for vis ikke kan jeg ikke garantere det... men den ser ut som UK-versjonen utenpå ja, og selve Atter En Konge coveret også... men er den norske versjonen....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    HER er en link til en omtale av EE-utgaven på svenske Dvdforum.nu.
    Jeg går ut fra at det er det samme DVD-settet som blir brukt på alle de skandinaviske utgavene.
    Omtalen gir jo all grunn til store forhåpninger for alle som ser fram til å skaffe oss et eksemplar av den norske utgaven. Litt interessant at Magdu (omtaleforfatteren) foretrakk DD 5.1 EX lydsporet foran DTS 6.1 ES (selv om det bare var hårfin forskjell).

3 dager igjen .....
    Hm, lurer på hvordan MiCasa generere de forskellige versjonene av lydsporet. Kan jo ikke se bort ifra at det er ekstra tweakinger på 6.1 versjonen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Flott. Gleder meg allerde til å plassere den på hyllen.
    Hva gjør man? Setter statuen og dvd omslagene i hylla og hiver resten av boksen?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt figuren og filmen til pynt med boksen ved siden av!
    Boksen er jo flott, så og kaste den vil jo være dumt....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Hm, hadde tenkt å kjøpe de tre EE versjonene i den boksen som Platekompaniet selger for 990,- kroner (de tre slipcasene i en egen pappboks). Er/var egentlig ikke så opptatt av figurene, men...

Nå har jeg kjøpt
    * Return of the the King EE box; 449,- på Elkjip
    * Two Towers EE box: 299,- på Elkjip (den siste de hadde igjen)
    * Fellowship EE: 389,- på platekompaniet til 389,-
    Totalt 1137,- dvs 147,- kroner mer for to figurer/bokser. Ikke dårlig! Å finne noen som har EE boksen av Fellowship til en god pris nå regner jeg vel for umulig. Men to av tre samlerbokser var vel ikke dårlig på dette tidspunktet! Og så tid den prisen.

Nå ønsker jeg meg bare Alien Quadrilogy til jul.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hørtes flott ut! Kommer til og bli en fin Jul med Ringenes Herre EE for deg også!
    Jeg skjønner mange ikke er så opptatt av figurene, men jeg trur de fleste vil være enige i at det er flotte figurer?
    Og Minas Tirith figuren er jo meget fin!

Alien boksen er fin! og Alien filmene er jo meget gode filmer!
    Håper du får den av AVnissen

Også kan jeg vel ønske en god jul til alle sammen her!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser jo omtrent ut som pappen til en sixpack. :lol:

Skjønner det er endel single men her på forumet....

Robert-

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hørtes flott ut! Kommer til og bli en fin Jul med Ringenes Herre EE for deg også!
    Jeg skjønner mange ikke er så opptatt av figurene, men jeg trur de fleste vil være enige i at det er flotte figurer?
    Og Minas Tirith figuren er jo meget fin!

Alien boksen er fin! og Alien filmene er jo meget gode filmer!
    Håper du får den av AVnissen

Også kan jeg vel ønske en god jul til alle sammen her!
    Ja det ble mange "smil" der gitt.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også anskaffet meg Return of the King, EE gift box. Synes figuren var stilig og veldig bra laget. Synd at det ikke kommer en boks neste jul også.

Jørn.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •