skuffende kvalitet på spiderman 2! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    alle utgivelser burde vært i superbit så kunne de eventuelt ha en disk 2 med extra støffet...

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    alle utgivelser burde vært i superbit så kunne de eventuelt ha en disk 2 med extra støffet...
    Det finnes jo 2 disk Superbit utgaver ute.Har en selv uten at jeg husker tittelen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være "The Patriot" Mel Gibson?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Det finnes jo 2 disk Superbit utgaver ute.Har en selv uten at jeg husker tittelen.
    Das Boot har filmen fordelt på to disker (sone 1 superbit).

John Roger

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiderman sone 2 har dårlig bilde ja, nesten litt kornete. Lyden derimot er veldig bra!

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Das Boot superbit på sone 2 er også fordelt ut på 2 disker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bilde ja

Selv om filmen og lyden var bra så synes jeg bilde-kvaliteten var langt fra bra!

Jeg så filmen på Sagem Axium (50") og med sammenligning av andre filmer så kunne man klart se forskjell!

Muligens Superbit versjonen er bedre,men dvd utgivelsen var en skuffelse!!!!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Ja, det stemmer. Men spør du Roffe, vil han si at Superbit er et "salgstriks". Det er ikke gitt at kvaliteten blir vesentlig bedre enn på 2 disc utgaver. På 2 disk utgaver er jo alt ekstramatr. på disc 2. Det skal derfor ikke være mindre plass til bra lyd og bilde på disk 1 enn på superbit som kun er 1 disc.
    Tjah... Vil vel ikke kalle det "salgstriks", men poenget mitt er at "Superbit" ikke er noen standard, men et varemerke som Columbia Pictures har valgt å bruke på sine utgivelser som altså er ment å ha høyere bitrate enn andre filmer. I praksis vil det si høyere bitrate enn 1-discs filmer som har en del ekstramateriale.

Her er det play.com skriver om Superbit (tipper det er hentet rett fra Columbias egen markedsføring):
    The Superbit titles utilize a special high bit rate digital transfer process which optimizes video quality while offering a choice of both DTS and 5.1 Dolby Digital audio. All Superbit DVDs start with High Definition masters. The Superbit Collection will set a new benchmark in high resolution DVD image and sound, creating the ultimate in home entertainment. By reallocating data normally used for value-added content, Superbit DVDs can be encoded at double their normal bit rate while maintaining full compatibility with the DVD-Video format. The result is picture quality that provides outstanding detail. Superbit DVDs play on all DVD players. Currently DVDs are encoded to optimize space for the feature plus added value and audio streams. The Suberbit collection reallocates and converts the physical space ordinarily devoted to added value to higher bit rate video transfer and both Dolby Digital 5.1 & DTS audio
    Men stadig flere filmer kommer som 2-disc utgivelser. Det er imidlertid ingen garanti for at de har utnyttet kapasiteten på den første disken maksimalt. Det har man en garanti for med Superbit. Men så har du filmer som Ringenes Herre Extended Editions m.fl. som lar filmen (som riktignok er svært lang i seg selv) gå over to hele disker og har ekstramateriale i tillegg på egne disker. Disse har ofte også en svært god bitrate. For at Superbit-merket skal holde på statusen, så er det ikke så unaturlig at også superbit-utgivelser av lange filmer også kommer i på to disker.

Superbit har vel også egne tråder hvor det kan være naturlig å ta den diskusjonen videre:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=958
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=149

Noen flere tråder hvor spesifikke utgivelser diskuteres:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=147
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2232
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11615

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke kjempe-imponert over bilde, men lyden er fet og bra!

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg sett denne også. Fikk den fra Lyd&Bilde.

Helt enig at dette var skuffende. Fikk vhs følelser (ja jeg overdriver), men ble rett å slett svært skuffet.

Gidder ikke beskrive mer for det var rett å slett dårligste dvd-bilde jeg har i samlingen til nå.

Ja lyden var helt toppers. Men går det an å selge sånn kvalitet på dvd i 2005? (Selv om det ikke er spesialutgave)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Nå fikk jeg sett denne også. Fikk den fra Lyd&Bilde.

Helt enig at dette var skuffende. Fikk vhs følelser (ja jeg overdriver), men ble rett å slett svært skuffet.

Gidder ikke beskrive mer for det var rett å slett dårligste dvd-bilde jeg har i samlingen til nå.

Ja lyden var helt toppers. Men går det an å selge sånn kvalitet på dvd i 2005? (Selv om det ikke er spesialutgave)
    Beklager dersom jeg strør salt i såret, men både bilde og lyd på Superbit utgaven av Spiderman 2 var meget bra ! :wink:

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager dersom jeg strør salt i såret, men både bilde og lyd på Superbit utgaven av Spiderman 2 var meget bra !
    Jeg skal prøve å få sett den pånytt. (Ellers må jeg bare nevne at førstgangsutgivelsen til Hellboy har et enormt bra bilde! - så det kan variere)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror filmen er laget sånn....