HBO/Netflix/etc vs andre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HBO/Netflix/etc vs andre

I disse moderne tider forlanger barna at jeg abonnerer på streamingtjenester både på musikk, serier og film. Musikk er greit, for i tillegg til vinyl er det Spotify jeg betaler for.
    MEN, når det gjelder film og serier er jeg kresen på lyd og billedkvaliteten. Har dere gode tips til hva man kan bli litt fornøyd med?
    Kunne tenkt meg noe så enkelt som Netflix og HBO pga programinnholdet, men jeg ser det er flere som klager spesielt på at det bare er stereo.
    Setter stor pris på tips. Har en Mac mini som kilde og 7.1 som jeg synes er overkill om man er nødt til å "fake" surroundlyd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer Vis post
    I disse moderne tider forlanger barna at jeg abonnerer på streamingtjenester både på musikk, serier og film. Musikk er greit, for i tillegg til vinyl er det Spotify jeg betaler for.
    MEN, når det gjelder film og serier er jeg kresen på lyd og billedkvaliteten. Har dere gode tips til hva man kan bli litt fornøyd med?
    Kunne tenkt meg noe så enkelt som Netflix og HBO pga programinnholdet, men jeg ser det er flere som klager spesielt på at det bare er stereo.
    Setter stor pris på tips. Har en Mac mini som kilde og 7.1 som jeg synes er overkill om man er nødt til å "fake" surroundlyd.
    Jeg bruker Apple TV med HDMI til recevier og Netflix og det er stort sett Dolby Digital 5.1 surround på filmene (ikke HD lyd) og ganske mange med 1080p bilde.
    I tillegg kan jeg leie/kjøpe ganske nye filmer/serier fra Apple (iTunes?) gjennom Apple TV. Også her er det 5.1 surround lyd og mye med 1080p bilde.
    Filmer/serier på Netflix er jo ikke av det nyeste bortsett fra egne serier (f.eks House of Cards).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke helt igjen. Kjenner dere to Netflix - egentlig?

La gå at nf ikke har de aller siste Hollywood kreasjonene, heller ikke slikt som Alien og Furious filmene.
    Men det er mye bra film her, som Skyfall i vidunderlig 5.1 og masse restaurerte 80 og 90 talls film i hd og 5.1 som Terminator,
    jackie brown, patriot games, the sum of all fears, three kings
    Og masse ny søppel action som Get the Gringo, Expendables, Hercules (den med Dwayne) og Robocop 2014

For meg er det nå på Tv serier netflix glitrer. Jeg driver nå og ser på Orange is the new black, hous of cards, marco polo, breaking bad og the
    blacklist

Alle disse seriene jeg nevnte er i 5.1 og 4k (uhd). Det er så glitrende fantastiske bilder og like så fantastisk surround lyd at jeg nesten ikke trodde slikt gikk an på streaming !

skal du ha de siste filmene, som Furious 7, the martian og Spectre,
    er vudu stedet. Jeg leier mye derfra det er ca 40 for døgnleie og streamingkval
    er besnærende tett på bluray discen

Så det er ingen problem å finne seg gode strømmetjenester, jeg går mer og mer bort fra fysiske dvder

Det som mangler nå er HBO native app. Den kommer til høsten med den nye apple tv 4de generasjon, håper vi

nb HD lyd. Jo, jeg vet. Interstellar er fantastisk på en streaming tjeneste som Vudu. Men det blir noe helt annet med lydsporet på
    Blu ray disken. Så i slike tilfelle må det kjøpes dvd. Fra amazon.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke kritisert Netflix, har jeg? De nyeste filmene kommer ikke der først, men det er allikevel mye bra hos dem.

UHD-TV har jeg ikke, så jeg kan ikke uttale meg om Netflix' sin leveranse av slike bildesignaler.
    Men HD lyd har de ikke (og det har vel ingen andre heller).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei

ville bare oppfordre folk til å se grundigere nedigjennom katalogen. Storfilmer som Mud, Noah, pain & gain, star trek into darkness, hunger games catching fire og snowpiercer er vel ikke akkurat gamle?
    Sist endret av dryasanne; 08-04-2015 kl 15:40

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ekte" Netflix, det vil si "USA versjonen"? Sikkert bedre utvalg, ja

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple-TV har jeg og er fornøyd med den. Men er det 5.1 på Netflix og HBO via nettsidene deres? Så jeg slipper å bytte ut Mac mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så men hvem har problem med vpn her på avforum, jeg bare spør.....

Fordelen med norsk nf er serverne. De norske serverne netflix strømmer fra, er inntil tre ganger så raske som i USA ( nyere harddisker??)

usa versjonen har en del betydeligs mangler, jeg savner særlig Oceans serien med Clooney. Deilig å slippe de blodige ungdomsvoldsfilmene (som Expendables serien).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 5.1 ja. Klarer ikke å se hva hbo har. Men jeg airplayer game of thrones fra ipaden nå via cromecasf og det er lydeffekter ovaralt i 7.2 oppsettet mitt, tyder på at det er det i hbo også, eller er det noe jeg inbiller meg? Bildet på game of thrones må da være hd, ser jo helt fantastisk ut!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok 1080p (HD), men er du sikkert på at du har UHD (4K) også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte uhd i går kveld. Er slett ikke sikker på om jeg har fått det ennå. Skal det ikke stå noe uhd tegn ved tittelen da når man abb på uhd versjon av Netflix?
    Så meg igjennom house of cards og the blacklisr en ep hver nå i natt. Så ikke noe uhd tegn. Men bildet jeg fikk var så ubegripelig fantastisk flott skarpt og detaljrikt som jeg aldri har sett fra noen strømmetjeneste. Jeg måtte faktisk se ettef om det var en bluray jeg kikket på, men nei min oppo 103 streamet Netflix den. Helt utrolig

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god Netflix'n din blir kommer litt an på leverandøren og. Kjører Netflix over Altibox og etter en dårlig start har lyden tatt seg opp betraktelig siste året. Ikke helt Master HD men helt grei DD. 4K sending får vente til Pioneer'n gir seg. Prioritere svart når det skal være svart fremfor 4K
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Netflix til barna pga innhold. HBO til mor pga innhold. Og så får far lete etter ting etterhvert som behovet melder seg. Kravet er surround og HD-bilder. Må sjekke og "kvalitetssikre" når jeg kommer hjem fra reising. Håper på styggvær i helgen da ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger; filmen The Hunter (2013) ligger på netflix nå. I flott hd og 5.1. Willem Dafoe spiller den enslige jeger på jakt etter den siste Tasmanske ulv.

typisk netflix film. Relativt ny film, relativt ukjent film og relativt dårlig film, eller? Denne psykothrilleren skåret jo bra hos kritikerne, men ikke helt hos filmgjengerne.

Prøv den!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne Vis post
    Bestilte uhd i går kveld. Er slett ikke sikker på om jeg har fått det ennå. Skal det ikke stå noe uhd tegn ved tittelen da når man abb på uhd versjon av Netflix?
    Så meg igjennom house of cards og the blacklisr en ep hver nå i natt. Så ikke noe uhd tegn. Men bildet jeg fikk var så ubegripelig fantastisk flott skarpt og detaljrikt som jeg aldri har sett fra noen strømmetjeneste. Jeg måtte faktisk se ettef om det var en bluray jeg kikket på, men nei min oppo 103 streamet Netflix den. Helt utrolig
    Hei! Hva bruker du for å vise 4K Netflix på tv? Jeg trodde at man måtte ha app på tv med støtte for videokodec HEVC?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Sjekker ut filmer til helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 103.

Har prøvd appen på min sams ju 7005. Men syns ikke det ble noe bedre ?

i testen av ju 7005 dvs kurve utgaven, på danske flatskerm. Har de kjørt netflix i 4k med denne Tizen app på
    denne tvn. Og det var en av grunnene til at jeg kjøpte denne ju 7005

mulig jeg har misforstått noe. Som feks på oppo 103 skal det stå 4k auto eller bare 4k?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Start opp appen på tv, velg f.eks Marco Polo, Breaking Bad, hvis du starter film og trykker info, så skal oppløsning stå der. Når filmen har buffret nok skal den komme opp i 2150(?)
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaah!

nå ser jeg det! Nå viser Samsung tv appen ultra hd 4k!

problemet er at nå vil ikke appen spille av noe som helst, her må det funderes ....
    netflix på oppo spiller alt som vanlig, men bare i vanlig hd. Får greie meg med det så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom den!

nå ser jeg Grace and Frankie (2015, tv serie) og Bloodline på ultrahd 2160 på Netflix. Fantastisk !
    var noen justeringer på vpn så ordna d seg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 11
    Siste melding: 12-23-2013, 09:50
  2. Blu ray med app for netflix etc ps3?
    By Sauermugg in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 03-31-2013, 12:52
  3. WII U! Netflix!
    By dudeeven in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 8
    Siste melding: 12-10-2012, 20:56
  4. netflix
    By storv in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-19-2012, 18:29
  5. Netflix på Blu-Ray?
    By MontyBurns in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 08-17-2012, 17:26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg