Western - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29

Tråd: Western

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    For spesielt interesserte?
    Denne filmen var jo et mesterverk! Hva er det nå det kalles når artister gjør tilsvarende ting musikalsk sett, cross over?
    Filmen ble ikke fullt så surealistisk til slutt - de døde hviler ikke ukreditert...
    Så bra at du likte den, da! Det er en film jeg synes har kommet litt i skyggen av den mer kjente "Pale Rider".
    Der ser du, western er en fin sjanger med like store kvalitetsmessige variasjoner som andre sjangere.
    Jeg lurer: Hvilke Western-filmer har du fått sett så langt, jane?

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Open Range var en god, kanskje litt slapp for en western film.. men jeg likte den!
    Beklager å si det, men dette var en utrolig kjedlig film...
    Minnet om en "chick-flick" egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Must filmer i Western sjangeren:
    -The Searchers
    -The man who shot Liberty Valance - utrolig bra film som ikke akkurat er bare en C&W film. John Fords siste store film.
    -Rio Bravo, morsom med Dean Martin som forfyllet hjelper

Alle med John Wayne, enten i hovedrolle eller birolle.

Dessuten selvfølgelig "One upon a time in the west"

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Open Range var en god, kanskje litt slapp for en western film.. men jeg likte den!
    Beklager å si det, men dette var en utrolig kjedlig film...
    Minnet om en "chick-flick" egentlig.
    Ingenting og beklage!
    Vi liker jo alle hvert vårt, og skal være enig i at den var kjedelig til tider.. noen sianser dro de litt ut enn det de egentlig hadde trengt....

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg lurer: Hvilke Western-filmer har du fått sett så langt, jane?
    Så langt det siste året, som igjen vil si de siste ukene, i denne rekkefølge:

-Open Range: En helt OK film. Det var denne som fikk meg til å tenke på western igjen.

-Unforgiven: Har man det ikke travelt synes jeg dette er vel brukte timer. Clint Eastwood er vel sjangerens svar på bluesens Janis Joplin.

-High Plains Drifter: En høydare. Ikke rendyrket western, men dog.

-Silverado: Dette er mer renspikket western, og jeg synes de 30-40 første minuttene var interessante. Etter det ble jeg forstyrret og kom aldri inn i handlingen igjen. Mer minus enn pluss-film for min del.

Regner med å få Once Upon A Time In The West i postkassen i morgen -- ser frem til denne.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med å få Once Upon A Time In The West i postkassen i morgen -- ser frem til denne.
    Dette er jo en lang film som man må være opplagt til å se, men som belønner den våkne med en stemning jeg ikke har opplevd i noen annen film. Det var denne som fikk min western-interesse til å våkne igjen etter flere års dvale.

Ellers er det jo gode filmer du har på listen. Noen grunn til at du ikke har begynt med den såkalte "Man with no name"-trilogien med Eastwood i hovedroller og Sergio Leone som regissør ennå? Det er vel etter min mening de filmene som tydeligst har inspirert Eastwoods High Plains Drifter.

Men regner uansett med at du tar dem etterhvert.

PS. Det er for øvrig rart hvordan det ene fører til det andre... Etter å ha sett de ovennevnte Sergio Leone-filmene, så er nå "Once Upon a Time in America" på gang... En flott regissør, denne Sergio!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen grunn til at du ikke har begynt med den såkalte "Man with no name"-trilogien med Eastwood i hovedroller og Sergio Leone som regissør ennå? Det er vel etter min mening de filmene som tydeligst har inspirert Eastwoods High Plains Drifter.
    Både ja og nei :wink: Grunnen er vel at jeg har sett filmene, dog for mange år siden, og husker disse som virkelig gode - men jeg ønsket å begynne et annet sted idag. Og mange gode anbefalinger har jeg fått! Men det virker som jeg må tilbake til "de gode gamle dager" for å plukke fra øverste hylle når gjelder western :?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Det er for øvrig rart hvordan det ene fører til det andre... Etter å ha sett de ovennevnte Sergio Leone-filmene, så er nå "Once Upon a Time in America" på gang... En flott regissør, denne Sergio!
    Så sant, så sant! Etter å ha sett Once upon a time, bars det rett til nærmeste video-sjappe og lete... Kom hjem med blant annet Good, Bad and the Ugly :wink:

Når det gjeller Once upon a time trenger man ikke vente lenger enn til åpningsscenen, den med flua, for å forstå at den godeste Sergio kan håndtverket sitt. På det kunstneristiske planet er det vel ikke en millimeter mer å hente fra starten til The end.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjeller Once upon a time trenger man ikke vente lenger enn til åpningsscenen, den med flua, for å forstå at den godeste Sergio kan håndtverket sitt.
    Apropos det med flua. Da jeg så filmen første gang, ble jeg sittende hele kvelden få å gå gjennom ekastramaterialet på filmen. Spesielt for å finne ut hvordan scenen med flua var laget.
    Fantastisk film.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •