X-Men DOFP-problemer. Får ikke spilt av filmen. Wrong Disc! Noen som kan hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-Men DOFP-problemer. Får ikke spilt av filmen. Wrong Disc! Noen som kan hjelpe?

Vi satte oss til rette i kinoen for å se X-Men - Days Of Future Past i kveld. Satte i filmen, den loader, så får jeg opp "Wrong Disc!" og skuffen åpner seg igjen. Dro tilbake til forhandler og byttet filmen, men samme problem med denne. Har søkt på nettet og ser at flere andre har samme problemet, men har ikke funnet noen løsning på dette.

Noen her som opplever det samme og som vet hvordan dette kan løses?

Min Oppo BDP-83 har siste firmware (BDP83-59-0117). I hvert fall den siste som jeg finner på Oppo-sidene.
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 10-21-2014 kl 20:56

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:

"The BDP-8x series of players is well beyond end-of-life at this point. Any changes necessary to make X-Men: Days of Future Past compatible with the player would require revisions to the SDK, and I highly doubt MediaTek would want to resurrect code for that platform to fix a single Blu-ray incompatibility
    . This is not the first disc that we have seen which is incompatible with the BDP-83, but it is the most commercially successful one.----
    --
    ---
    ---
    Barry,

We have heard other reports of this issue but have not received a copy of this film yet. Once we have, we will be able to determine the cause of the errors and, if possible, workarounds to get this title to work. Unfortunately, due to the age of the player, it is just not likely that we will be able to produce a new firmware if it ends up being firmware related.

The reason for this is that MediaTek, the decoder manufacturer, is no longer updating their SDK. We use their SDK to develop new firmware. Without additional SDK development to correct the issues with the incompatibility with the disc authoring on this title, we will not be able to release a new firmware to make the disc compatible with the player.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    2629B Terminal Blvd.
    Mountain View, CA 94043"

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå brukte jeg aldri denne spilleren som mediaspiller, men hvis den kan spille .mkv filer så kan det være en løsning. Bruk MakeMKV og legg filen på en harddisk og spill av via den.

Edit: ser ut til at den ikke støtter filer over 4GB over harddisk så da ser det dårlig ut hvis de ikke har oppdatert den til å kunne spille større filer.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker sånn at du kanskje kunne ramlet innom elkjøp, tatt med en billig spiller, sett filmen også returnert spilleren igjen..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremskritt er ikke billig …=D

Min Oppo BDP-83 ender nok oppe i TV-stua, tenker jeg. Så får jeg heller investere i en ny spiller til kinoen.

Har ikke helt trua på at Oppo skal komme med en ny oppdatering til en så "gammel" spiller.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 05-09-2012, 07:02
  2. Problemer med lyden, noen som kan hjelpe?
    By HK_Xclio in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 04-26-2010, 22:34
  3. Problemer med WLAN på PSP'en.. Noen som kan hjelpe??
    By Gesel in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 10
    Siste melding: 11-26-2007, 04:26
  4. Problemer med auto setup på Denon - kan noen hjelpe?
    By perhk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-14-2007, 14:56
  5. Er ikke sikker på merket, kan noen hjelpe ?
    By colt in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 02-27-2005, 16:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •