DTS/DD demo DVD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Thlian, pm sendt. men fikk ikke med meg at du ikke hadde dvd brenner. det anbefaller jeg deg å kjøpe :wink: når man først har det så får man mer bruk for det enn man skulle tro.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke lage en demo-dvd selv av egne filmer? Ja så var det den berømte kopisperra... Med dvd shrink og nero kan man enkelt lage demo-dvd inkludert meny, som er sammensatt av filmer fra din egen samling. Jeg ser ikke på dette som kriminelt da det kun er snakk om å samle favorittsnuttene fra mine egne filmer på en dvd, slik at jeg slipper å reise meg og bytte mellom 10-15 dvd plater hvis noen er på demo.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du DD/DTS med Nero? Trodde det ble bare stereo - mulig jeg husker feil.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Får du DD/DTS med Nero? Trodde det ble bare stereo - mulig jeg husker feil.
    Du får ihvertfall DD med Nero (jeg har nero7), DTS har jeg ikke prøvd ennå. Har brent diverse DD introer og de funka som bare det i 5.1 :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at nero ikke støtter brenning av dts lydspor. Har lest litt rundt og det virker som dts har noe strengere restriksjoner på å gi lisens til programmer.
    DD i 5.1 derimot gikk lekende lett. Holder på å lage en demo dvd med diverse klipp, inkludert meny. Men det er jo litt synd at jeg ikke får tatt med dts-lydspor.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje på tide å finne ut hva som hvirkelig er Dolby Digital, DTS og THX?

RTFM

her den f.eks.:
    http://www.thx.com/mod/products/ultra2.html

dts bruksanvinsing:
    http://www.dts.com/consumer/hometheater/

Greit å surfe gjennom denne også..
    http://www.dolby.com/

Kan ikke huske å ha sett\hørt et lydspor med kun THX lyd som lydsignal.

Forøvrig er det ikke noe problem å få fatt på et DTS lydspor som låter som en middels feltradio fra krigens dager..Bitstreamen er høy, men innholdet er basert på noe langt dårligere.

Kan på det varmeste anbefale Eric Clapton, Sting, og Pink Floyd på CD med dts lydspor.

Kan bekrefte at Nero brenner DTS images helt fint.

Stian

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianLarsen

Stian
    Hvordan greier du det? Hvis jeg brenner *.Vob filer med dts lys kommer det ingen lyd i det hele tatt når jeg spiller den av i dvdspilleren. Med DD er funker lyden fint. Det kan hende at det er mer begrenset når man bruker redigeringsverktøyet til nero for å sette sammen flere klipp. Når jeg skal brenne det ferdige prosjektet kan jeg kun velge 2.1 eller 5.1 DD.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dts-cd'er jeg har er .wav filer.
    .vob er jo samme ulla.
    Disse kan ikke spilles rett av på min PC.
    Man må ha dts dekoder.
    Har du prøvd å spille den av på anlegget?

Stian

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dts-cd'er jeg har er .wav filer.
    .vob er jo samme ulla.
    Disse kan ikke spilles rett av på min PC.
    Man må ha dts dekoder.
    Har du prøvd å spille den av på anlegget?

Stian
    Den virker ikke på anlegget. Brenner .vob filene men kun de som har DD lydspor virker, hvis det er dts lydspor kommer ikke dts-tegnet opp på forsterkeren (som den gjør med originale filmer) og ingen lyd kommer...

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nero brenner alle images fint. Marantz snakker om DVDer i nero. Forresten kan du prøve vlc til dts .wav-filer, creative mediacenter spiller også mine dts-cder uten problem.:grin:

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo bare suse inn på f.eks LimeWire og søke på THX Test eller noe lignende.... finner som regel masse morro da

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oogieboogie
    Nero brenner alle images fint. Marantz snakker om DVDer i nero. Forresten kan du prøve vlc til dts .wav-filer, creative mediacenter spiller også mine dts-cder uten problem.
    Det som er problemet er at jeg har lyst til å lage en demo dvd med ordentlige menyer slik at klippene er satt opp oversiktelig. Når man bruker nero eller andre liknende programmer (har prøvd 4-5 stykker) mister du muligheten til å eksportere til dvd med dts lyd. Det er tydeligvis bare DD som gidder å gi ut lisens til redigeringsprogrammer for privatpersoner.
    På miniatyrbildene under har jeg prøvd å illustrere hva jeg hadde tenkt å gjøre. Resultatet blir at Dolby City klippet funker fint, mens dts-sonic_landscape har bilde men ingen lyd ved avspilling. Ved ren kopiering uten å lage menyer osv funker dts fint. Får vel nøye meg med å ha kun DD lyd på demo dvd`n min

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner med et prosjekt om litt med en montasje av bilder og filmklipp hvor jeg skal mikse all lyd til dts sammen med original studiomikset dts-musikk. Filmen skal i utgangspunktet ikke kodes til dvd-formatet, men det er mulig at det blir behov for det i fremtiden og i den sammenhengen kan jeg poste mine erfaringer.

Om ikke nero støtter dts i DVD-sammenheng må det da finnes et utall andre aplikasjoner som gjør det.. her må det googles litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd og feilet noen ganger har jeg fått til en demo DVD, bestående av klipp fra forskjellige filmer. Noen med dolby digital og noen med dts(med alle kanaler inntakte). Det jeg gjorde var: først ripping med dvd shrink, velg dd eller dts, ikke begge! Jeg brukte deretter dvd-lab til å kompilere den nye dvd'en med menyer, og her er det essensielle: når man importerer vob filene til dvd-lab, så spør programmet om du vil bruke filene som de er eller demultiplexe dem. Det er viktig å velge dette, altså splitte lyd og bilde, men det er bare nødvendig med sporene med dts lyd. Deretter er det bare å kompilere med dvd-lab, og brenne de nye filene man får med nero. :grin:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-lab funka som F*** :grin: Fikk laga en DD demo dvd med 16 klipp, fint organisert med menyer. Jeg valgt å ha en plate med DD og lage en annen med DTS. Skulle man blande disse var det litt mer komplisert med sammensetting av menyer osv. Men programmet er genialt! Brukte det til å brenne prosjektet med også og det funket fint. Takk for tips fsole :grin:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fsole
    ... og her er det essensielle: når man importerer vob filene til dvd-lab, så spør programmet om du vil bruke filene som de er eller demultiplexe dem. Det er viktig å velge dette, altså splitte lyd og bilde, men det er bare nødvendig med sporene med dts lyd.:grin:
    Nå har jeg fått satt meg litt inn i DVD-lab. Har lagt merke til et problem; Som du sier så må man splitte lyd og bilde på dts klipp for at det skal virke, men det som faktisk skjer med enkelte klipp er at lyd og bilde ikke blir synkronisert ved avspilling. Programmet sliter tydeligvis med å sy sammen lyd og bilde etter at det er splittet. Det er en funksjon for å justere audio delay, men den funker kun på ac3 eller pcm format (altså ikke mulig å gjøre noe med dts lyd). Utrolig surt at det skal være så mye verre med dts klippene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke merket noe problem med usynk lyd og bilde, men jeg kikket litt på dvd lab igjen, og faktisk så er lydfilen ørlite kortere enn bildefilen etter demuxing. Jeg har benyttet ganske korte klipp så jeg har som sagt ikke merket det før, men jeg antar at det blir merkbart hvis man har lange klipp. Det som er rart er at det bare gjelder DTS, :-? DD-klippene forblir like lange etter demuxing. Skjønner ikke hvorfor og om det er noe å gjøre med det?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det er lengdeforskjell på lyd og bilde. på et par minutters klipp er lyden ca 2sek kortere. Tror feilen ligger der, men som sagt så virker det ikke som man kan gjøre noe med det. Det er utrolig mye letter å lage noe med DD, og da trenger man ikke å splitte lyd og bilde heller. Håper du poster noe her hvis du finner ut noe lurt ;-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •