lydformater/forvirret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydformater/forvirret?

hei alle sammen, fikk min kill bill vol.2 i posten denne uken. på koveret står det att filmen "kun" har dolby digital og dts 5.1. men det forundret meg litt da jeg startet filmen og valgte dts, kom det opp dts matrix i skjermen på min denon 3803. greit nok dts matrix er jo regnet som vanlig 5.1 lyd da senter bak henter lyd fra surround høytalerene. men i tilegg lyste detect-indikatorn at det var et sjette lydspor som vart kodet??? trodde denne lyste når det kun var ekte 6.1??? foreksempel ved dolby digital ex lyser kun surround back ch dioden( har foresten skjedd at detect-indikatorn har lyst her også). surroun receiveren søker automatisk etter den beste tilgjenglige lydskilden. :?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Forsterkeren, vis den ikke finner ett lydspor som allerede er i 6.1. Så tar den og dekoderer dette lydsporet selv.
    Altså.. prossessoren i forsterker dekoderer lyden som den mottar i 5.1 om til og kunne sendes ut i 6.1 surround... dette er nok grunnen.. det er i hvertfall vært slik på mine forgjengere.. men jeg har ikke hatt gleden av og teste den forsterkeren du har.. så kanskje noen andre her på forumet som har den eller har testet den ut kan gi ett svar også?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5-1 betyr det 5 surround(2 front,1 senter og 2 bak)+ 1=sub,er det riktig..
    Jeg har dette oppsettet og foretrekker dts,men hva med når jeg får valger mellom 5-1 dolby og 6-1 dts,skal jeg da fortsatt velge dts selvom jeg har 5-1????

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •