DVD-utleien ned 84 prosent på syv år

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-utleien ned 84 prosent på syv år

Faksimile fra Stavanger Aftenblad 22. januar 2014:

-20140130102251943_header-png
    -20140130102251943_text-png
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20140130102251943_header-png   -20140130102251943_text-png  
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant lesning. Dette er nok et eksempel på at tilgjengelighet slår kvalitet. Jeg synes det er trist, fordi tilbudet til forbrukerne blir dårligere både med tanke på kvalitet og utvalg. Dessverre er ikke entusiaster nok til å holde liv i videobutikkene. Kjøp gjenstår da som eneste lovlige alternativ for oss som er opptatt av kvalitet og utvalg.

Vi er i en overgangsperiode. Jeg håper at vi i løpet av en 5-års periode vil få tjenester som kan konkurrere med Blu-ray ytelsesmessig og samtidig noen tilbydere som er store nok til å kunne tilby interessant innhold med stor bredde. Det er ikke så velig interessant å måtte abonnere på mange forskjellige streamingtjenester for å få se det innholdet man ønsker. Slik det er nå (Netflix, HBO Nordic, TV2 Sumo, NRK nett, Viaplay, etc.) er ikke en gunstig løsning.

Å skylde på streaming blir likevel feil i denne sammenhengen. Da kurven begynte å falle fantes det ikke streamingtjenester. Det er nok piratkopiering og video-on-demand hos kabel-TV leverandørene som begynte trenden. Streaming har tatt over for en del av dette igjen.

Må forøvrig nevne at Videoverden Sandnes er en fantastisk videobutikk som bør støttes. De har omtrent alt som blir gitt ut til leie.

Edit; At Platekompaniet ikke er enig er ikke så overraskende. De har sannsynligvis klart å holde en mer stabil omsetning fordi de har utkonkurrert alle de andre fra markedet. Videre fall vil de nok merke godt.

Lignende tråder

1. Canal digital med prisøkning på 60 prosent
    By vette in forum Satellitt
    Svar: 23
    Siste melding: 01-01-2006, 23:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •