Riddick (2014), herpa nordisk utgave?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riddick (2014), herpa nordisk utgave?

Har bestandig handlet mine bluray fra amazon, da får man den originale engelske som tiltenkt fra filmens produsent.

Pga juletilbud kjøpte jeg nå et par bluray fra CDon.no, fikk den nye Riddick filmen i dag.

Men det var ingen dual feature film nei, så langt ifra, jeg hadde jo ventet det, dumme meg, amazon uk har jo denne bluray disken med både teater og extended på samme skive.

Er det virkelig slik "fremdeles".. Gis det altså ut egne versjoner for spesielle markeder som fe.ks det nordiske ??

Noen som vet av nettsteder der slikt er opplyst, så slipper jeg slike tabber i fremtiden?

Har nå kjøpt Riddick extended fra amazon.com, ble en hundrelapp, får vel se nå da hvor "ødelagt" dennes nordiske utgaven er egentlig

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På cdon og platekompaniets nettsider så er leverandør oppgitt på filmene. Om filmen er utgitt av et av følgende selskaper, så er det en egen nordisk/skandinavisk utgivelse:
    Atlantic
    Nordisk Film
    Scanbox
    Star Media
    Another World/VME
    SF Norge (en del utgivelser)

Det er ikke nødvendigvis slik at du ender opp med en dårligere utgave, men det kan være lurt å sjekke.

Når det gjelder Riddick, så er det en "independent" produksjon som er solgt til forskjellige selskaper i forskjellige territorier. Dette fordi ingen var villige til å ta risikoen ved å kjøpe/finansiere distribusjon for hele verden.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne på vei http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1033_.jpg

Det er vel kino utgaven tror jeg. Og det står Entertainment One på den. 126 min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Har denne på vei http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1033_.jpg

Det er vel kino utgaven tror jeg. Og det står Entertainment One på den. 126 min.
    Kino utgaven: 119 min
    Extended cut: 127 min

Du har den gode internasjonale Extended Cut på vei, jeg har fått den herpa nordiske fra Cdon.no :-(

Amazon.de, amazon.co.uk og amazon.com selger alle denne Extended Cut, selvfølgelig.
    Men ingen slik fra norske /nordiske distributører?

Enda et eksempel på at man MÅ handle i utlandet for å få de gode utgavene?

Problemet er todsidig, det ene er at disken kun inneholder den korte kinoutgaven, det andre er oversettelsen.
    Den som har oversatt, det ble dårlig og med masse feil. Riddick sa en ting, oversetteren laget sitt eget meningsinnhold og laget tekst utfra det.Litt sånn som i Hobbit / Harry Potter, men dårligere.

Dessuten er det noe merkelig med menyene på denne nordiske disken. Den spiller ikke default i HD. Du må inn i menyen for å velge det beste lydsporet. Dette har jeg ikke opplevd på nye bluray disker, det var jo problem "før i tida".

Nå bruker jeg aldri norske subtitles, men bare de originale engelske. Blir en nokså annerledes og bedre opplevelse av eposet som utspilles på skjermen ;-)

Lignende tråder

1. The Chronicles of Riddick: The Director's Cut
    By Fretless in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-10-2006, 03:47
  2. Svar: 9
    Siste melding: 08-18-2006, 12:28
  3. Chronicles of Riddick; unrated directors cut i region 2?
    By Esp1 in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-23-2004, 23:47
  4. The Chronicles Of Riddick Director's Cut (Sone1)
    By _LarZen_ in forum Filmomtaler
    Svar: 6
    Siste melding: 11-28-2004, 13:15
  5. Kill Bill 2 - Nordisk utgave
    By Scirocco in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 12
    Siste melding: 08-22-2004, 20:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •