Bråstopp i Flåklypa BD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bråstopp i Flåklypa BD

På min Sony BDP-S560 så ble det bråstopp mellom kapittel 11 og 12. Er det lagbytte som trøbbler? Noen andre med samme problem? Har også en Pioneer DMP-BD50, men har ikke testet den der enda. Er ingen oppdateringer til Sonyen enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Pioneer BDP-LX52, firmware 3.74, og den stopper på samme sted, 52 minutter og 42 sekunder.
    Spilleren henger i ca 5 minutter før den fortsetter, men er totalt reaksjonsløs i den perioden (forutenom poweroff på selve spilleren).
    Har prøvd å kontakte caprino.no hvor jeg kjøpte filmen, uten svar - så antar at de ikke bryr seg. Frustrerende.

EDIT:
    Hører at de skylder på "angle" funksjonen, uten at jeg helt skjønner at det kan være årsaken til en bråstopp akkurat på det spesielle tidspunktet i filmen.
    Dessuten virker det på andre utgivelser, så da må det uansett være en produksjonsfeil av BD platene deres?
    Sist endret av d4rg0; 11-25-2013 kl 20:33

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodige greier... på denne siden så står det ingenting om at de har hatt trøbbel.. Har vi for gamle spillere?

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken side?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke påstå noe om spillerens alder eller firmware er årsaken eller ikke, men finner det rart at feilen skjer på dette spesielle tidspunktet i filmen.
    Og kan ikke helt se sammenhengen ddet har med "angle" valget.

For, om man søker opp rippen som så klart allerede ligger ute på nettet av filmen så ser man at dette tidspunktet er midt i et filskifte på disken.
    Om dette skyldes bytte av "lag" eller om det er en maks filstørrelse aner jeg ikke, men det er mer trolig en produksjonsfeil i denne sammenheng enn at det har med "angle" valget å gjøre, spør du meg.

Og som sagt, multi angle filmer funker ellers på min spiller så det er mindre sansynlig at det er der feilen ligger.

Wilford, hold musepekeren over "denne siden", i teksten til Speedfight2 så avsløres en link du kan trykke på.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ingen problemer på min Oppo BDP-93.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0 Vis post
    JWilford, hold musepekeren over "denne siden", i teksten til Speedfight2 så avsløres en link du kan trykke på.
    Så det nå, linker kan med fordel utheves og helst med understreking, så er det ikke tvil

Ellers var jeg på Elkjøp og kjøpte 2 stykker i dag. En til meg selv og en til broder'n.
    Har selv OPPO BDP-103EU, regner med at den takler filmen. Skal se den om noen dager. Er litt i tvil om brodern's LG spiller takler den.
    Sist endret av Wilford; 11-26-2013 kl 17:37

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2 Vis post
    På min Sony BDP-S560 så ble det bråstopp mellom kapittel 11 og 12. Er det lagbytte som trøbbler? Noen andre med samme problem? Har også en Pioneer DMP-BD50, men har ikke testet den der enda. Er ingen oppdateringer til Sonyen enda.
    Jeg har en Sony S550 og jeg opplevde akkurat det samme problemet!
    Endte med at jeg måtte hoppe et par kapitler bakover også få hoppet rett til kapittel 12 uten å være innom kapittel 11..

Noen andre enn OPPO-eiere som kan si at de ikke opplever samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produksjonsfeil av BD platene, noe som kan påvirke noen partier eller "dårlige" spillere.
    Det er første BD platen jeg har problemer med, har flere filmer på BD-50 plater som er fulle av data (flere lydspor og mye ekstra) og tilbyr multiangle (og picture-in-picture) valget, som virker fint på min spiller.
    Så det er neppe spilleren sin feil. Jeg vil påstå at dette ene og alene er en produksjonsfeil.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet den på min Pioneer DMP-BD50 (kjøpt ca 2008) og der fungerer det som det skal. Sonyen min er kjøpt januar 2010, men på den fungerer det altså ikke. Siste oppdatering på Pioneer'en var i November 2011. og som sagt, det virker som om det er et lagbytte akkurat på dette punktet, så hvorfor det blir slik på Sony og ikke Pioneer vet jeg ikke. Muligens en kombinasjon med BD-Standard og min spiller som fjusker.

P.S. Beklager at linken ikke ble synlig, men jeg la dette ut i full fart, og fikk ikke sjekket at det ikke var understrek eller uthevning

Jeg skrev også på FB siden til Flåklypa Grand Prix, hvor De sa jeg kunne sende en mail til teknisk avdeling å fortelle om mitt problem. Men jeg vet ikke om det er noen vits, i og med det virker som den fungerer på størsteparten av BD spillerne. Har også søkt rundt på nettet, men det virker som det er bare vi her som har problemer. Sonyen blir etterhvert byttet ut med nyere Sony, men da skal den testest i spilleren i butikk først.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett i gjennom filmen og storkoste meg. Ikke antydning til noe galt i det hele tatt under avspilling på OPPO BDP-103EU

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store variasjoner. Oppo er vel av de som oppdaterer månedlig, mens andre som Phillips som jeg hadde før kunne oppdatere 1 gang pr år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Har nå sett i gjennom filmen og storkoste meg. Ikke antydning til noe galt i det hele tatt under avspilling på OPPO BDP-103EU
    Godt å høre! Viktigste er at filmen er i orden - er ikke lenge før spilleren skal byttes ut uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er forskjell på spillere så er det tydligvis noe med firmwaren og hvordan de takler bluray spesifikasjonene, ev. hvordan de håndterer lagbytte ulikt.
    Men jeg gir meg ikke helt med den forklaringen, for, da skulle alle plater med lagbytte ha et problem og særlig de som bruker "angle" eller "pip" og har flere lydspor å velge mellom (for å gjøre avspillingen så kompleks som mulig i hvilke valg brukeren kan gjøre underveis).
    Siden dette ikke skjer med alle andre filmer jeg har som har slike muligheter, kun med Flåklyka grand prix filmen, så holder jeg fortsatt en knapp på feilproduksjon.
    Og da mener jeg ikke at det nødvnedigvis rammer alle plater, men noen partier.

En alternativ tanke er så klart at dette kan være "riktig" etter standarden, men at noen spillere rett og slett har et bedre "slingringsmon" slik at de ikke får hetta av slike lagskifte på noen filmer.

Uansett, det er bekreftet fra caprino.no nå at det er et kjent problem og at nye plater vil bli produsert så snart som mulig, da uten mulighet for å bytte mellom ny/gammel version fortløpende.
    De har nok brukt et produksjonsselskap av platene som ikke er helt gode når slike feil kan oppstå.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0 Vis post
    Uansett, det er bekreftet fra caprino.no nå at det er et kjent problem og at nye plater vil bli produsert så snart som mulig, da uten mulighet for å bytte mellom ny/gammel version fortløpende.
    Flotte greier det, men vitsen blir liksom borte da, om man fjerner deler av BD innholdet. Vil vi som opplever feil få nye plater? Men som nevnt, så fungerte den på min Pioneer spiller.

Lignende tråder

1. Flåklypa Grand Prix
    By jonkpaul in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 60
    Siste melding: 11-18-2013, 17:36
  2. Flåklypa Grand Prix Part II ?
    By dvdjan in forum Filmomtaler
    Svar: 51
    Siste melding: 11-08-2013, 18:12
  3. Bruke klipp fra Flåklypa i hjemmelaget film (Premiere Pro)
    By santa claus in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 12-20-2007, 23:51
  4. Flåklypa Grand Prix - kun en kopi?
    By robertaas in forum Filmomtaler
    Svar: 6
    Siste melding: 08-28-2006, 07:49
  5. Flåklypa og schrek tilbehør
    By Jan I in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 5
    Siste melding: 06-26-2003, 12:25

Stikkord for denne tråden