lovefilm.no legges ned, hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lovefilm.no legges ned, hva nå?

Jeg bruker lovefilm.no mye til å leie bluray og se på prosjektor.

Nå når disse legges ned får jeg et problem, jeg ønsker da ikke kjøpe alle filmene jeg vil se - evt må jeg forholde meg til en gammel utleie butikk og dens stive priser.

Har noen noe tips?
    Antar at filmutleie på nett online ikke har samme bilde og lydkvalitet som en bluray, og at dette merkes på et stort lerret.
    Eller finnes det alternativer til lovefilm som faktisk LEIER ut bluray plater?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Jeg bruker lovefilm.no mye til å leie bluray og se på prosjektor.

Nå når disse legges ned får jeg et problem, jeg ønsker da ikke kjøpe alle filmene jeg vil se - evt må jeg forholde meg til en gammel utleie butikk og dens stive priser.

Har noen noe tips?
    Antar at filmutleie på nett online ikke har samme bilde og lydkvalitet som en bluray, og at dette merkes på et stort lerret.
    Eller finnes det alternativer til lovefilm som faktisk LEIER ut bluray plater?
    Jeg lurer egentlig på det samme. Er ikke interessert i å kjøpe alle filmene og her i byen er alle videobutikkene nedlagt for en god stund siden. Streaming kan ikke erstatte Blu-ray i kvalitet. Har vært trofast Lovefilm kunde de siste 3-4 årene, så jeg synes det er synd de legger ned.

Den eneste online løsningen som jeg kjenner til er en amerikansk tjeneste til Kaleidescope serverene. Disse koster dessverre en hel del. Der kan man kjøpe/laste ned 1:1 kopier av Blu-ray fra bl.a. Warner, men alle selskaper er ikke representert. Dette er eneste tjenesten som tilbyr tilsvarende kvalitet som Blu-ray. Jeg vil tro det går an å benytte en slik tjeneste fra Norge gjennom server som gir amerikansk IP. Ellers er det jo håp for fremtidig 4K tjeneste fra bl.a. Sony, men jeg tviler på at filmutvalget blir særlig stort de neste 2-3 årene. Det kommer an på hvilke selskaper de får med på laget.

Ellers sies det at Vudu skal være ganske bra, men etter å ha leste ulike sammenligninger av filmer fra ulike streamingtjenester på AVS, så vet man ikke hva man kjøper med streaming. Noen ganger er det bra andre ganger er det dårlig (fra f.eks. gammel master). Den tjeneste som scorer jevnest er iTunes. Dessverre har ingen av tjenestene noe som er i nærheten av samme lydkvalitet som Blu-ray.

Egentlig ganske kjipt dette. Ett skritt frem og to tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, det legges ned i hele norden - så det trenger jo ikke bety at Norge gikk dårlig, dette er en større beslutning.

Rimelig spesielt. Første gang jeg faktisk blir LEI MEG av å miste en tjeneste, det er jo ingen alternativer!

Sukk .... !!

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig leit, hele hjemmekinoen har egentlig vært basert på denne tjenesten. Vet ikke om en eneste utleiesjappe lenger her i Trondheim, og det ville uansett koste omtrent firegangen sammenlignet med Lovefilm. Er litt deppa akkurat nå. Lovefilm har et godt utvalg i ikke-helt-mainstream film i tillegg til grei tilgang til nye titler. Nå blir det kanskje brukten på Amazon som er løsningen?

Eller kanskje noen ser forretningspotensiale i å overta varebeholdningen og drive litt nisje-forretning? Noen entreprenører der ute?

Streaming er av DÅRLIG kvalitet. Med Netflix/HBO sitter jeg med en følelse av å gå tilbake til VHS-alderen. NRK nett-tv er kanskje et hakk bedre. Og så kan man ikke kjøre gjennom en skikkelig mediaspiller (bruker JRiver, ingen over eller ved siden!).

DEPP!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, jeg slutta og kjøpe film for flere år siden og var nesten avhengig av Lovefilm.no.
    Nå blir det mer kinobesøk samt at jeg besøker bukta litt oftere, jeg kommer ikke til og kjøpe film igjen, nekter og betale 150kr+ for en film.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor Lovefilm legger ned? Går ut fra at det ikke går å ha samme inntjening som streamingtjenestene, men vet jo ikke.

En kunne jo håpet at Amazon (Lovefilm) kommer med en streaming med høyere kvalitet men da ville de vel lagt til rette for å beholde kundene fra Lovefilm og ikke bare avviklet hele greia.

Synd dette her

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noen som vet hvorfor Lovefilm legger ned? Går ut fra at det ikke går å ha samme inntjening som streamingtjenestene, men vet jo ikke.

En kunne jo håpet at Amazon (Lovefilm) kommer med en streaming med høyere kvalitet men da ville de vel lagt til rette for å beholde kundene fra Lovefilm og ikke bare avviklet hele greia.

Synd dette her
    Dersom jeg skal gjette, så tror jeg at Lovefilm legges ned fordi Amazon ikke ser noen fremtid i disc. De vil neppe kunne ekspandere tjenesten hverken i form av flere abonnenter på disc siden eller i form av streaming (lite uinteressant marked i Norge). Amazon er ett stort selskap og deres forretningsmodell inkluderer ikke å drive virksomhet i nisjemarkeder. Videoutleie vil i løpet av de neste 5-årene være ett nisjemarked og streamingmarkedet i Norge er ikke stort nok til at de ønsker å satse her (Amazon har jo stor digital distribusjonstjeneste i USA, både når det gjelder eget salg, men også f.eks. leie av nett/serverkapasitet til Netflix). Vi så jo også at Netflix forsøkte seg på noe lignende for ca. 2 år siden, da de ville skille streamingtjenesten og discutleie fra hverandre i separate selskap. Planen vor nok da å selge ut disc tjenesten, men planen gikk i vasken da den var svært dårlig håndtert (de mistet også ett par millioner brukere, som de siden har hentet inn igjen).

Det er ikke sikkert at Lovefilm i Norge har vært dårlig butikk eller at de ikke tjente penger. Avgjørelsen en nok basert på hvordan fremtiden ser ut. Jeg har likevel tro på at det vil være ett marked for utleie av disc gjennom posten de neste årene. Det må i så fall drives av noen som er interessert i å satse på nisjemarkeder, men det burde etter min mening være mulig. Får håpe noen ser muligheten, kanskje noen som allerede sitter på en stor katalog med utleietitler, slik at investeringskostnadene ikke blir alt for store.

Jeg tror fremtiden for oss som er opptatt av kvaliteten på det vi spiller av er lovlig nedlasting fra nett gjennom tjenster som f.eks. RedRay, Sony sin 4K plattform eller noe slikt som Kaleidoscape har lansert i USA. Det stod ett rykte (eller en forsnakkelse) ett sted om at Redray skulle være tidlig (først?) ute med Netflix sin 4K tjeneste, men det er jo bare speskulasjoner. Dessverre er nok slike tjenester noen år unna for Norge sin del. Dette fordi Norge er ett lite land og distribusjonsretter er jo forskjellige fra land til land. Det kjipe er nok at vi i lang tid må ha flere spillere/tjenester for å få brukbart utvalg i innhold. I tillegg må vi nok utgi oss for å være amerikanere gjennom ulike DNS/VPN tjenester. Jeg synes også det er kjipt at man på streaming ikke har kontroll på kvaliteten på det man spiller av. Du vet ikke egentlig hva du kjøper i forhold til kvalitet på lyd og bilde. Det står ikke noenting om dette på de ulike tjenestene.

I mellomtiden sitter vi fint i det... ;( Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

Edit: Review av Kaleidescape sitt system; All Blogs - Kaleidescape: This Download Store is Fully Operational!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er visst en annen tråd om dette også: http://avforum.no/forum/dvd-filmer/1...egges-ned.html

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne det være en idé å starte en "AVforum filmklubb" som en slags erstatning for Lovefilm for oss som benytter AVforum?

Jeg tenker på ett lukket subforum her på AVforum.no. Medlemskap krever at man gjør filmsamlingen sin (eller deler av denne) tilgjengelig og så kan medlemmer låne filmer av hverandre? Det krever litt egeninnsats, men da ville det være mulig å låne filmer gratis av hverandre? Det koster jo heller ikke noe særlig å sende platene uten cover i posten...

I så fall måtte det være noen felles regler som alle er enige om. En utfordring er vel kanskje at folk har mye de samme filmene i samlingene sine?

Bare en tanke, men syntes den var såpass god at den fortjener å bli diskutert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir for mye administrasjon til at det vil fungere. Typisk vil etterspørselen etter de nyeste være stor og det vil ikke være nok plater.

Men tanken er kreativ og god

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget denne tråden i dag og må hive meg på grinekoret, denne nedleggelsen suger. Jeg har i likhet med flere basert meg på denne tjenesten og var lei av å kjøpe dyre filmer jeg ser en gang. Begynner ikke med det igjen. Byens store utleiesjappe er nedlagt. Streaming er for dårlig, jeg vil ha BD kvalitet på lyd og bilde. Pokker så irriterende!!!

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig synd at lovefill ble nedlagt men markedet var nok for smalt og hifi entusiastene var for få.. Før BD kvalitet blir tilgjengelig for streaming må jeg nok kjøpe blu-Ray filmer. Som du sier hadde ikke det å låne/bytte filmer med hverandre vert en dum ide? Får jo ganske store samlinger med tiden

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg har i likhet med flere basert meg på denne tjenesten og var lei av å kjøpe dyre filmer jeg ser en gang. Begynner ikke med det igjen. Byens store utleiesjappe er nedlagt. Streaming er for dårlig, jeg vil ha BD kvalitet på lyd og bilde. Pokker så irriterende!!!
    Vel, folk flest kan ikke klage på at utleiesjappene nesten er borte, når de ikke leier der og således støtter opp under driften. Så nå må vi ganske snart kjøpe alle filmer vi ønsker å se, bortsett fra gammel skit på Netflix o.l. Utrolig synd at leiemuligheten forsvinner.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare å beholde filmene man har hjemme som plaster på såret? Får ikke tak i noen der lenger så.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle filmer skulle vært sendt tilbake innen 10 August ifølge mailen jeg fikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vel, folk flest kan ikke klage på at utleiesjappene nesten er borte, når de ikke leier der og således støtter opp under driften. Så nå må vi ganske snart kjøpe alle filmer vi ønsker å se, bortsett fra gammel skit på Netflix o.l. Utrolig synd at leiemuligheten forsvinner.
    Det største problemet er ikke at utleiesjappa har gitt opp men at ingen evner å tilby en streamingtjeneste med full BD kvalitet på lyd og bilde. Jeg vet dessverre ikke nok om emnet til å vite hvor flaskehalsen(e) ligger i Norge på dette området. Det jeg vet er at jeg er villig til å betale mer enn 179 kroner i måneden for å kunne streame i full BD kvaliitet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er like greit å kjøpe de filmene som er verdt å ha mener jeg, i dag er det ikke så mange gode filmer lengre så den store utgiften blir det ikke og streaming vil aldri klare å dekke opp behovet. Folk må takke seg selv at slike ting forsvinner når ingen bruker det, får heller satse på at folk er flinkere på å kjøpe fremover. Er det noe jeg vil ha så kjøper jeg det, er ikke så mange kronene det er snakk om heller.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er like greit å kjøpe de filmene som er verdt å ha mener jeg, i dag er det ikke så mange gode filmer lengre så den store utgiften blir det ikke og streaming vil aldri klare å dekke opp behovet. Folk må takke seg selv at slike ting forsvinner når ingen bruker det, får heller satse på at folk er flinkere på å kjøpe fremover. Er det noe jeg vil ha så kjøper jeg det, er ikke så mange kronene det er snakk om heller.
    Men hvordan vet du om en film er verd å ha før du har sett den?
    På Lovefilm så jeg massevis av virkelig gode filmer som jeg antakeligvis ikke ville kjøpt pga lite omtale og lignende, dette var også ofte filmer som ikke var på kino i Norge. Jeg hadde et abbonement som kostet 139 kr i mnd og da rakk jeg og se 8 filmer i mnd og det er latterlig billig, man får vel nesten ikke kjøpt EN film en gang til den prisen. Det er ihvertfall uaktuelt for meg og kjøpe filmer igjen, nå blir det og benytte seg av SF Anytime, Viaplay, Headweb og Film2home, til sammen greier disse tjenestene og tilby mesteparten av nye filmer, kvaliteten er underordnet pris for meg som ser ekstremt mye film.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I jakten på et alternativ dukket dreamfilm.se opp. De har veldig godt utvalg og er GRATIS :shock: men kvaliteten er langt under pari desverre.

Noen som vet noe mer om denne litt rare siden? De hevder å være lovlige men ser ut som det er mye rart matriale (rip av diverse kvalitet). De har dog det meste nye av filmer og serier

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd endel filmer på Film2home og det fungerer utmerket, dette er via app i tv så det er det jeg uttaler meg om men med en bra linje så er det et strålende alternativ ihvertfall. De har som de fleste andre dårlig utvalg men har jo endel av de nyeste filmene og billedkvaliteten er meget meget god. Lyden er jeg ikke sikker på om er i surround men det skal jeg sjekke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •