LOVEFILM legges ned :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LOVEFILM legges ned :(

Fikk idag følgende mail:
    Kjære Morten,

Vi i LOVEFiLM må dessverre meddele deg den triste nyheten om at LOVEFiLM Norge legger ned sin virksomhet i løpet av sommeren.

Hva skjer nå?
    Ditt LOVEFiLM-abonnement vil opphøre om 30 dager, den 10. juli 2013. Du har deretter ytterligere 31 dager (10. august 2013) til å sende tilbake de siste filmene du har blitt tilsendt. Deretter vil nettstedet og tilgang til kontoen din stenges helt.

Streaming-tjenesten
    Har du med ditt abonnement tilgang til streaming-tjenesten, kommer også denne til å stenges ned den 10. juli 2013.

Betalinger
    Vi kommer f.o.m. i dag, den 10. juni 2013, ikke til å skape nye betalinger. Dette innebærer at fakturaer og trekk med AvtaleGiro og bank-/kredittkort som gjelder for leieperioder som starter etter den 10. juni ikke kommer til å bli skapt.

Trekk med Avtalegiro og bank/kredittkort som gjelder for leieperioder som startet før den 10. juni vil bli trukket som vanlig.

Det samme gjelder for fakturaer som er for leieperioder som startet før den 10. juni. Disse må betales som vanlig.

Du vil selvfølgelig kunne benytte deg av tjenesten i hele perioden betalingen gjelder for.
    Dette er for min del veldig trist, har benyttet tjenesten siden Film24.no, via Brafilm.no og til slutt dagens Lovefilm. Det er ingen gode alternativer mht filmleie i nærområdet mitt, i alle fall ikke på utvalg. Streamingtjenester leverer ikke BD-kvalitet og er følgelig ikke noe fullgodt alternativ.
    Finnes det noe lignende som Lovefilm i Norge?

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne, noen som vet om et fullgodt alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var triste nyheter :cry:

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var synd, var veldig fornøyd med Lovefilm.no.
    Nå må jeg nok bare hive meg på Vudu eller Amazon Instant for og se de nyeste filmene.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også denne meldingen i dag. Dette var meget dårlige nyheter, da jeg rett og slett elsket denne tjenesten. Jeg liker å ha BD-kvalitet, og få en blu ray i posten. Og de har et meget godt utvalg. Samme kvalitet får en som regel ikke på streamingtjenestene, enkelte filmer med 720p.

Er redd for at denne type filmutleie ikke vil kunne klare seg mot streamingtjenestene, da flertallet klarer seg med lavere kvalitet.

Men si ifra om dere vet av en annen leverandør. Lovefilm.co.uk sender sikkert ikke til Norge?
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sa opp min abonemang da jeg fikk denne mailen

Utrolig dålig gjort med ingen forvarsling om event stenging.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som er et tegn i tiden dessverre. Den lokale sjappa måtte også legge ned, noe som fører til at vi leier med atv. Eller, om filmen antas å være verdt det, så kjøpes den.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommenterte det i en annen tråd, men jeg syntes også dette var veldig kjipt. Lovefilm dekket et behov som ikke kan se noen andre gjør. Å leie i butikk er både dyrt og upraktisk. Og streaming, i hvert fall i Norge, gir ikke i nærheten av samme bilde og audio kvalitet.

Jeg ville tro årsaken til nedleggelsen er at fleste opplever streaming som bra nok. Og da lider vi som bryr som om kvalitet. Veldig kjedelig. Jeg vet ikke hva jeg skal satse på nå. Trolig må man skjule IP adressen og benytte seg av en utenlandsk leie tjeneste for å få noe som tilfredstiller.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragisk triste greier, har leid der i mange år. Når jeg leier film vil jeg ikke ha noe dårligere kvalitet en BluRay,
    streaming er vel ikke i nærheten BD kanskje spesielt på lyd (f.eks. 5.1 sendingene til NRK er jo bare drit i forhold
    til BD og til og med DVD).

Nei da blir det vel å leie til dobbel/trippel pris hos den lokale videosjappa, og
    stresse med å levere tilbake dagen etter. Og antagelig kjøpe mer BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Nei da blir det vel å leie til dobbel/trippel pris hos den lokale videosjappa, og
    stresse med å levere tilbake dagen etter. Og antagelig kjøpe mer BD.
    Problemet er jo at det snart ikke finnes videosjapper igjen heller.

Er det noen som kjenner til utleiesteder i Oslo sentrum - bortsett fra VideoNova på Majorstua?

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i området er det skrapa får videosjapper, siste la ned for ca 1år siden.

For oss som er interessert i lyd&bilde kvalitet er ikke Streaming/nedlasting bra nok enda til å kunne sammenlignes med kvaliteten på BD. Den vanlige familien i gata vill nok få dekket sitt behov men ikke lyd&bilde interesserte. Samtidig er det ikke bra nok nett linjer generelt i norge, spesielt hviss man beveger seg litt utenfor bykjernen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Øker nok markedet for kjøpefilm det faktum at nesten alle leiesjapper, både "analoge" og digitale forsvinner - frem til streaming kommer på høyde... Synd at en skal måtte ty til torrents for å få Blu-ray-kvalitet over streaming, det tror jeg virkelig ikke filmbransjen er tjent med på sikt! Det burde vært en egen "vent til neste dag" feature for kvalitetssugne entusiaster på f.eks. Apple TV med skikkelig båndbredde på videoen og kvalitet - så får heller den som ønsker kvaliteten vente litt, er jo ofte helt greit å planlegge en dag fremover?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har plaget meg i hele dag og jeg kan ikke se annet enn at dette kommer til å sette en skikkelig strek over mine muligheter til å se film fremover. Alternativene er litt som MP3, altså stor tilgjengelighet men tilbakeskritt rent kvalitetsmessig. Jeg har ikke noe superfett HI-FI anlegg som er kalibrert og justert, men jeg hører da forskjell på DTS HD MA og Filmnets streamingtjeneste. Noen detaljer er da også lett å skille på en 64" TV. Dagens streamingtjenester er tilrettelagt for små mobile enheter og funker bra for TV-serier og barnefilmer. Men noe skikkelig tilbud for film kan jeg dessverre ikke se at vi har per nå. Da er det kjøpefilm som gjelder, og da snakker vi en helt annen pris enn 79,- for fire filmer i mnd!

Nei, dette er skikkelig tragisk. Det kommer garantert gode alternativer, etterhvert, men hvor lenge skal vi sitte i Limbo?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er følgende muligheter for de av oss som ønsker god kvalitet:

- Leie i videobutikk hvor det eksisterer

- Kjøpe filmer

- Bruke en utenlandsk streamingtjeneste som Vudu med skjult IP adresse

- Laste ned ulovlig. Sjansen for at det blir hindringer for det og at det kan bli oppdaget og straffbart øker. Og det er selvsagt ikke noe jeg anbefaler så det er sagt.

Jeg kommer nok til å satse primært på Vudu.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Her i området er det skrapa får videosjapper, siste la ned for ca 1år siden.

For oss som er interessert i lyd&bilde kvalitet er ikke Streaming/nedlasting bra nok enda til å kunne sammenlignes med kvaliteten på BD. Den vanlige familien i gata vill nok få dekket sitt behov men ikke lyd&bilde interesserte. Samtidig er det ikke bra nok nett linjer generelt i norge, spesielt hviss man beveger seg litt utenfor bykjernen.
    Forstår jeg faktisk er heldigere en mange andre jeg da, mener jeg har to videoutleie innen en Km, men utvalget er selvfølgelig noe labert i forhold til lovefilm, spesielt eldre utgivelser selfølgelig.
    Uansett, omsetningen kommer til å øke der nå da.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det i hele tatt lovlig streaming\nedlasting som har ekte 1080p24 + DTS-HD Master ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Finnes det i heletatt lovlig streaming\nedlasting som har: Ekte 1080p24 + DTS-HD Master ?
    Tror ikke det :neutral: hvis det finnes vil jeg også teste ut dette

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg kommer nok til å satse primært på Vudu.
    Men finnes det noen nedlastingstjeneste som lar deg spille av i din egen pc-baserte mediespiller? Eller er det kun avspilling i nettleser?

Det eneste interessante alternativet for avspilling hjemme hos meg er å bruke JRiver Media Center. Det er først da man får en duganes video-renderer og skikkelig lydhåndtering med mulighet for aktiv romkorreksjon og aktiv deling. Veldig synd om den (som nå fungerer så utrolig godt på video) skal reduseres til ren lydavspilling igjen!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Men finnes det noen nedlastingstjeneste som lar deg spille av i din egen pc-baserte mediespiller? Eller er det kun avspilling i nettleser?

Det eneste interessante alternativet for avspilling hjemme hos meg er å bruke JRiver Media Center. Det er først da man får en duganes video-renderer og skikkelig lydhåndtering med mulighet for aktiv romkorreksjon og aktiv deling. Veldig synd om den (som nå fungerer så utrolig godt på video) skal reduseres til ren lydavspilling igjen!
    Kjenner ikke til det. Litt usikker nå om Vudu gir surround via PC. Skal prøve det snart.

Jeg bruker også J.River. Du kan jo sjekke på forumet om det finnes noe.
    Klarer du forresten å få TV med på oppsettet ditt? Jeg har lurt til på å gjøre det samme med bare lydkort og aktiv deling, men ser ikke noe god løsning for TV og det fungerer vel kanskje heller ikke med 3D?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige gang jeg sjekket kunne J.river kun ta inn FTA da den manglet CAM muligheter. Det kan ha endret seg. Hvis den har DLNA-klient kan man sette opp dvblogic på en server.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •