LOVEFILM legges ned :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kjenner ikke til det. Litt usikker nå om Vudu gir surround via PC. Skal prøve det snart.

Jeg bruker også J.River. Du kan jo sjekke på forumet om det finnes noe.
    Klarer du forresten å få TV med på oppsettet ditt? Jeg har lurt til på å gjøre det samme med bare lydkort og aktiv deling, men ser ikke noe god løsning for TV og det fungerer vel kanskje heller ikke med 3D?
    TV har jo vært en stor greie for JRiver siste tiden, men jeg har ikke prøvd det. Kun en eneste god grunn - min bedre halvdel vil rett og slett ikke at det skal være mulig å forsvinne ned i hulen for å se tv også...

Men nå er vi et stykke OT her!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til det. Litt usikker nå om Vudu gir surround via PC. Skal prøve det snart.
    Og her er nok et eksempel på et gigantskritt bakover. Først gikk vi fra analog VHS til DVD med AC3/DTS lyd. DTS på DVDer har en bitrate på lyden alene (riktignok i 6 kanaler) på 1.5 MB/s. Så kom DTS HD/TrueHD med tigangen i bitrate. Kanskje ikke akkurat tigangen bedre lyd, men klart bedre likevel. En bluray har en total bitrate på mellom 15 og 35 MB/s (bilde og lyd). Så kommer streaming-tjenestene og reduserer til stereo med, tja, nesten ingen bitrate i det hele tatt. NRK nettv streamer med 1.5 til 2.7 MB/s hjemme hos meg, og det er for både bilde og lyd. Hva Netflix og HBO kjører på vet jeg ikke, men bra er det ikke.

Og likevel er mange tilfreds. Kanskje fordi mye film spilles på en pad med de der fryktelige iphone-ørepluggene. Med liten skjerm og kun begrenset mulighet til avspilling av lyd (stereo og elendige høyttalere) er det kanskje ikke så rart at tilgjengelighet er den eneste viktige parameter?

Jeg satser på at dette blir som med vinyl. Renessanse for høy bitrate (dvs optisk medium eller fullsize nedlasting).

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viaplay er på vei til og bli en brukende tjeneste. satte på MIB 3 i hd for å teste her en dag, og bildet var OK! men lyden var selfølgelig i stereo... får surround via PS3 men har ikke testet der på en stund. såg at bitrate var 5,2 under avspilling.

selvfølgelig ikke konkuranse mot bluray her, men ett steg i riktig retning synst jeg dette er.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    viaplay er på vei til og bli en brukende tjeneste. satte på MIB 3 i hd for å teste her en dag, og bildet var OK! men lyden var selfølgelig i stereo... får surround via PS3 men har ikke testet der på en stund. såg at bitrate var 5,2 under avspilling.

selvfølgelig ikke konkuranse mot bluray her, men ett steg i riktig retning synst jeg dette er.
    Kan du spille av i egen spiller?

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så for en stund siden at noen har laget en app til xbmc. har ikke sjekket noe mer rundt dette.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Øker nok markedet for kjøpefilm det faktum at nesten alle leiesjapper, både "analoge" og digitale forsvinner - frem til streaming kommer på høyde... Synd at en skal måtte ty til torrents for å få Blu-ray-kvalitet over streaming, det tror jeg virkelig ikke filmbransjen er tjent med på sikt! Det burde vært en egen "vent til neste dag" feature for kvalitetssugne entusiaster på f.eks. Apple TV med skikkelig båndbredde på videoen og kvalitet - så får heller den som ønsker kvaliteten vente litt, er jo ofte helt greit å planlegge en dag fremover?
    Det burde jo ikke vært noe problem å kunne lastet ned en tidsbegrenset utgave av en film med full HD bilde og lyd. Det er jo i praksis det en får med iTunes leie i dag (bare ikke den kvaliteten) hvis jeg forstår det riktig.

Prisen til Lovefilm har jo også vært ypperlig, jeg har ligget på ca 20 kr pr film (som jeg kunne ha liggende så lenge jeg trengte). 49 kr pr film i redusert kvalitet fra iTunes har virket som et dårlig alternativ.
    Nettfilx/HBO ol har jo virkelig strypet prisnivået med 80 kr mnd for fri tilgang så enkeltfilmer fremstår som veldig dyre nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...kan ikke forstå annet enn at f.eks. Sony kommer til å utnytte seg av dette "digitale gappet" og tilby en høykvalitets streamingløsning relativt snarlig? Vi får se, men er det én aktør med såpass mye strings også innen filmdistribusjon at de kan klare å få til en ny distribusjonsmodell på HD må det være nettopp Sony...... Nå har jo selvsagt Apple også sitt å si i så måte, så det er ikke umulig at de også dukker opp med en type "4K"-kvalitet i kjølvannet av en eventuell løsning fra Sony.

Alternativet er jo at Sony sitter og venter på at Blu-ray-formatet synger sin siste svanesang - og det er jo ikke umulig at de også gjør - det kunsstykket klarte de jo å utføre når MP3 totalt eliminerte posisjonen de hadde på Walkman / kassett...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sjekket ut Telenor's Canal Digital/C-More (for dem med Canal Digital abb.) eller ComoYo som er essensielt det samme?
    ComoYo gir de to første månedene gratis til alle som registrer seg før 31. juli, så det er mulig å teste nå.

Når det gjelder Sony's muligheter til å lansere en kvalitets film kanal så er jeg ikke like optimistisk som Lygren.
    Sony's 4K media spiller som de lanserer en gang i løpet av sommeren vil bare kunne brukes på Sony TV og Projektorer.
    Men når PS4 kommer så kan det være muligheter for noe sånt.

Jeg er mer optimistisk på at Odemax/Redray kan bli en god kombinasjon etter hvert.
    Det er også andre aktører som kommer til å entre banen med 4K film leveranser, bl.a. basert på Roku plattformen.

Mange 4K kvalitets film tjenester vil bli lansert i USA og vi kan bare sitte her å være misunnelig.

Problemet er distribusjons rettighetene. I USA sitter produksjons studioene med rettighetene og det er lett for en aktør å lage en avtale som dekker USA markedet.
    Men i Europa har mange av studioene solgt rettighetene til forskjellige distribusjons selskaper, og da er det mye større jobb for en aktør å lage seg en katalog som de kan tilby kundene.

For Canal Digital/Telenor burde det være forholdsvis enkelt å f.eks. lage seg en kanal på Odemax plattformen og tilby filmer i 4K kvalitet til RedRay, siden CD/Telenor sitter på såpass mange rettigheter for flere land allerede.

På Odemax vil alle filmene være i 4K, men de vil også ha filmer som ikke er ferdigstilt i 4K, men vil i RedRay inn-koding prosessen bli opp-konvertert til 4K.
    Burde borge for topp kvalitet på alle typer film selv om man ikke har et 4K apparat.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er visst en annen tråd om dette også; http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1948261

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Finnes det i hele tatt lovlig streaming\nedlasting som har ekte 1080p24 + DTS-HD Master ?
    Det finnes en tjeneste i USA gjennom Kaleidescape sitt system. Se omtale her; All Blogs - Kaleidescape: This Download Store is Fully Operational!

Ulempen er at det for øyeblikket kun er titler fra Warner og at du må ha en Kaleidescape server. Disse er dyre og selges vel ikke i Norge i det hele tatt. I tillegg må man sikkert trikse med DNS/VPN løsninger for å utgi seg for å være amerikaner. Prisene på filmene ser for så vidt grei ut og det er snakk om 1:1 kopier av Blu-ray platene med ekstramateriale og alt. Dermed er kvaliteten sikret i hvert fall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Er visst en annen tråd om dette også; http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1948261
    Kunne moderator slått sammen disse trådene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne det være en idé å starte en "AVforum filmklubb" som en slags erstatning for Lovefilm for oss som benytter AVforum?

Jeg tenker på ett lukket subforum her på AVforum.no. Medlemskap krever at man gjør filmsamlingen sin (eller deler av denne) tilgjengelig og så kan medlemmer låne filmer av hverandre? Det krever litt egeninnsats, men da ville det være mulig å låne filmer gratis av hverandre? Det koster jo heller ikke noe særlig å sende platene uten cover i posten...

I så fall måtte det være noen felles regler som alle er enige om. En utfordring er vel kanskje at folk har mye de samme filmene i samlingene sine?

Bare en tanke, men syntes den var såpass god at den fortjener å bli diskutert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir for mye administrasjon til at det vil fungere. Typisk vil etterspørselen etter de nyeste være stor og det vil ikke være nok plater.

Men tanken er kreativ og god

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en tjeneste i USA gjennom Kaleidescape sitt system. Se omtale her; All Blogs - Kaleidescape: This Download Store is Fully Operational!

Ulempen er at det for øyeblikket kun er titler fra Warner og at du må ha en Kaleidescape server. Disse er dyre og selges vel ikke i Norge i det hele tatt. I tillegg må man sikkert trikse med DNS/VPN løsninger for å utgi seg for å være amerikaner. Prisene på filmene ser for så vidt grei ut og det er snakk om 1:1 kopier av Blu-ray platene med ekstramateriale og alt. Dermed er kvaliteten sikret i hvert fall.
    Mener jeg så Kaleidescape på en messe for noen år siden i Oslo, så det er nok mulig få tak i for norske kunder, men sytemene deres er svinedyre da

Når dette er sagt er det synd de legger ned lovefilm ja, benyttet meg mye av dem men det kommer nok ikke som et kjempesjokk, de fleste forbrukere bryr seg lite om kvalitetetn og netflix er mer en bra nok for mange

Syns forøvrig blurays burde kostet mindre, hadde filmene idag kostet 50 kr når de var nye feks så hadde vel mange fler valgt å kjøpe filmen kontra laste de ned ulovlig?

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror det blir for mye administrasjon til at det vil fungere. Typisk vil etterspørselen etter de nyeste være stor og det vil ikke være nok plater.

Men tanken er kreativ og god
    Blir nok alt for vanskelig administrasjon ja

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne det være en idé å starte en "AVforum filmklubb" som en slags erstatning for Lovefilm for oss som benytter AVforum?

Jeg tenker på ett lukket subforum her på AVforum.no. Medlemskap krever at man gjør filmsamlingen sin (eller deler av denne) tilgjengelig og så kan medlemmer låne filmer av hverandre? Det krever litt egeninnsats, men da ville det være mulig å låne filmer gratis av hverandre? Det koster jo heller ikke noe særlig å sende platene uten cover i posten...

I så fall måtte det være noen felles regler som alle er enige om. En utfordring er vel kanskje at folk har mye de samme filmene i samlingene sine?

Bare en tanke, men syntes den var såpass god at den fortjener å bli diskutert.
    Jeg tror det blir vanskelig, men lurer på om det hadde vært mulig å lage en slik filmklubb for bare serier. Serier er vanskelig å leie og dyre i innkjøp. Hadde vi vært en liten gjeng, så kunne vi ha kjøpt serier sammen og latt de sirkulere ved å bare sende platene uten hele coveret. Vi kan også ordne med backup av diskene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det blir vanskelig, men lurer på om det hadde vært mulig å lage en slik filmklubb for bare serier. Serier er vanskelig å leie og dyre i innkjøp. Hadde vi vært en liten gjeng, så kunne vi ha kjøpt serier sammen og latt de sirkulere ved å bare sende platene uten hele coveret. Vi kan også ordne med backup av diskene.
    Litt på kanten å diskutere en slik løsning her på forumet, men jeg er med.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Mener jeg så Kaleidescape på en messe for noen år siden i Oslo, så det er nok mulig få tak i for norske kunder, men sytemene deres er svinedyre da

Når dette er sagt er det synd de legger ned lovefilm ja, benyttet meg mye av dem men det kommer nok ikke som et kjempesjokk, de fleste forbrukere bryr seg lite om kvalitetetn og netflix er mer en bra nok for mange

Syns forøvrig blurays burde kostet mindre, hadde filmene idag kostet 50 kr når de var nye feks så hadde vel mange fler valgt å kjøpe filmen kontra laste de ned ulovlig?

Blir nok alt for vanskelig administrasjon ja
    Enig i det med prisen, hadde det kostet en 40-50 kr hadde jeg kjøpt filmer igjen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Litt på kanten å diskutere en slik løsning her på forumet, men jeg er med.
    Hvorfor det? Det er vel ikke ulovlig å kjøpe noe sammen og dele på det?

Utfordringen ligger uansett i at det er en del arbeid å gjennomføre noe slikt. Har ikke ånden over meg for tiden til å dra noe slikt igang.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Det er vel ikke ulovlig å kjøpe noe sammen og dele på det?

Utfordringen ligger uansett i at det er en del arbeid å gjennomføre noe slikt. Har ikke ånden over meg for tiden til å dra noe slikt igang.
    Misforstå meg rett - har ikke noe imot noe slikt. Bare litt i tvil om i hvilken grad distributørene anser kjøp av 1 kopi på fellesen som deretter sikkerhetskopieres av et antall privatpersoner som legitimt. Fikk en følelse av at det blir litt som å diskutere ulovlig nedlasting, noe som ikke tillates her på forumet.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den grad det har noe for seg, så henger jeg meg på dette kondolansebrevet. Lovefilm var helt ypperlig til å leie film i superb kvalitet -- selv om jeg måtte til stadighet forklare den røde konvolutten med tittel "Lovefilm" til kollegaer. "Nei, det er ikke det du tror det er. Helt vanlig film."

Jeg syns det er utrolig dårlig at man nå får et sprik i lovlig tilgjengelig teknisk kvalitet. Strømming er ikke i nærheten av hva man får på BD - og det sier sitt, for jeg har bare et 720p system og merker klar forskjell. Når flere nå sier at omsetningen på fysisk media stuper, blir jeg _veldig_ bekrymret for tilgang på materiale i god kvalitet for fremtiden.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •