star trek into darkness

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

star trek into darkness

Trenger jeg å se den "første" for å skjønne filmen? Har ikke sett et minutt av star trek før men skjønner mange referanser. Filmen ser skikkelig kul ut og ikke minst imponerende lyd og bilde, det samme gjelder forrige film.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Trenger jeg å se den "første" for å skjønne filmen? Har ikke sett et minutt av star trek før men skjønner mange referanser. Filmen ser skikkelig kul ut og ikke minst imponerende lyd og bilde, det samme gjelder forrige film.
    Den forrige filmen var jo egentlig bare en speeda versjon av Jules Verne sin "En verdensomseling under havet" gjenfortalt som en Trekkifisert "scooby do in space" hvor de bytter ut scooby med en langøra fyr med asperger syndrom.

Jeg har jo ikke sett den nye, men kan ikke forestille meg du egentlig må ha sett den forrige for og få med deg hva som skjer. Om jeg så tar feil så er den vel ute på amerikansk netflix om ikke også den norske.

Det lekker kanskje igjenom at jeg ikke er en trekkie ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå har jeg ikke sett nr 2, men nr. 1 er historien om hvordan Spock og Kapteinen og resten av besetningen blir kjent og hvordan han får ansvaret over USS Enterprise.
    Hvorfor skulle du skippe over 1 og vil heller se 2? Men nei, nr 1 avsluttet godt og kan vel ikke tenke meg at noe av historien blir vevd inn i 2. Men vil jo anbefale nr 1 først.
    Film anmeldsen over er vel nå undervurdert. Selv syntes jeg den var veldig bra i sci-fi genren. Og hvordan han får sammneligning med Jules Verne og Scooby Doo er jo langt ifra virkeligheten :shock: . Men smaken er som baken, så jeg er spent på tilbakemelding fra deg hvis du skulle se 1.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i går og må si den var grisefet visuelt, lydmessig og spenningsmessig. Pur action fra start til slutt. Kan knapt sammenlignes med de dørgandes kjedelige tv-seriene som jeg aldri har hatt sansen for. TV Star Trek kan man glatt drite i, men du vil ha betydelig utbytte av å se den forrige filmen før du ser den nye.

JJ Abrams har gjort en knalljobb med denne filmen. Om den bare er en forsmak på hvor bra neste Star Wars blir er det sannsynnligvis den beste sci-fi siden 1980 der Empire Strikes Back fremdeles sitter på toppen av pallen for meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten ikke forrige film på Netflix. Men den er verdt et bluray kjøp.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri likt Star Trek, men den JJ Abrams viste oss i 09 var meget bra i mine øyne. Har vært bortreist i helgen og ikke fått sett den nye, men gleder meg stort til den. Er fan av de gamle Star Wars og gleder meg til å se hva Disney og JJ klarer å få til med de nye der også...

Vil vel anbefale UltimaNoctis å se den forrige før du ser Into Darkness.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har aldri likt Star Trek.....
    Ikke vondt ment, men som man sa i gamle dager:
    "Gå og vask munnen din...."

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vasker tastaturet nå...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Kan knapt sammenlignes med de dørgandes kjedelige tv-seriene som jeg aldri har hatt sansen for. TV Star Trek kan man glatt drite i.
    Oi, her var det noen som ikke likte Star Trek - som selvfølgelig har full rett til det. Men å anbefale andre å ikke se noen av de beste Sci-Fi serier som er laget?? Da tanker jeg ikke bare på hva jeg selv synes - men også rangering hos imdb. Fy skamme seg!

Siden du er en slik feinsmekker på SciFi serier - hva anbefaler du da i stedet til massene? Selv setter jeg pris på gode forslag og venter spent på med Visa kortet klart
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ikke vondt ment, men som man sa i gamle dager:
    "Gå og vask munnen din...."

Hehe, respekt for Star Trek!!!

Bra Supertramp - deg kan man stole på - de andre her i tråden derimot, vel da vet man hva de står for!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vært og spilt i enda en film altså

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje fordi jeg begynner og bli gretten og gammall, til sinns så syns jeg den 'nye' gruppa er portrettert som for unge, blir litt som USA's marine hadde gitt en hypermoderne ubåt med atomvåpen til en gjeng 21 åringer og sagt 'gå lek'.

Men når det skal sies så er jo ikke den forrige filmen noe verre enn mange av de andre filmene vi priser her omkring *kremt* transformers,marvel *kremt* og har høy popcorn verdi, første delen av denne filmen er en introdusering av personene, som jeg tipper de ikke har med i den nye men det var jo også litt vinkla mot den gamle fansen med skjulte undertekster alà
    "kan dere være så snill og godta denne rå pene skuespillerinnen som uhura? pleeeaaase.."
    for og kjapt fokusere over på hva folk egentlig vil se, nemlig eksplosjoner og et laser show, og her vil jeg si JJ klarer og levere.

Om man liker slikt så er det ikke noen grunn til og ikke se filmen, den er godt laget, med en kneppe av de bedre unge skuespillerne der ute og det eneste virkeluge drawback er manus (men dette må det jo være for jeg tror ikke fansen av trek hadde overlevd et godt script)

Godt mulig jeg tar den ut av hylla sjøl i dag.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller aldri hatt sansen for Star Trek. Derfor ble jeg meeeeget positivt overrasket da JJ Abrahams laget den første ny-versjonen.

Jeg og kona (takk o takk for en kone som elsker sci-fi og fantasy!) så Into Darkness fredag i sal 1 Sandvika med Dolby Atmos lyd. Fytti inni gamperæva for en deilig film

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du vært og spilt i enda en film altså
    Å jada, fikk være med nå også

Datteren på 16 så filmen i går i 3D - hun synes den var fantastisk. Torde vel ikke å si noe annet

Det har vært mye "rumling" i Star Trek miljøer over denne nye film-serien - noen hater dette nye og mener at det ikke er "ekte". Selv konsentrerer jeg meg om de positive tingene og ikke henger meg opp i de negative. Selv om den nye Spock og Kirk ikke kan måle seg med kjemien mellom Shatner og Nimoy - det ville uansett vært umulig - så setter jeg pris på en skikkelig god film - i særklasse når det er SciFi.

Datteren sa at billettkontrolløren sa "Live Long and Prosper" til alle når han rev billettene ved inngangen. Det varmer i hjertet :grin:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Oi, her var det noen som ikke likte Star Trek - som selvfølgelig har full rett til det. Men å anbefale andre å ikke se noen av de beste Sci-Fi serier som er laget?? Da tanker jeg ikke bare på hva jeg selv synes - men også rangering hos imdb. Fy skamme seg!

Siden du er en slik feinsmekker på SciFi serier - hva anbefaler du da i stedet til massene? Selv setter jeg pris på gode forslag og venter spent på med Visa kortet klart
    Har ikke blitt fenget av noen scifi-tv serier så jeg har ikke noe å anbefale. Stort sett blir det for svakt når slike konsept dras ut i lengde. Første sesong av nye V fenget meg litt men andre sesong var en lidelse. Samme med Lost. Kult i starten men blir slitsomt når tomgangen kommer. Sammenlignet med store "på jorda" serier som West Wing er det ingenting som overlever å dras ut over flere år.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Den forrige filmen var jo egentlig bare en speeda versjon av Jules Verne sin "En verdensomseling under havet" gjenfortalt som en Trekkifisert "scooby do in space" hvor de bytter ut scooby med en langøra fyr med asperger syndrom.

Jeg har jo ikke sett den nye, men kan ikke forestille meg du egentlig må ha sett den forrige for og få med deg hva som skjer. Om jeg så tar feil så er den vel ute på amerikansk netflix om ikke også den norske.

Det lekker kanskje igjenom at jeg ikke er en trekkie ?
    Det lekker LITT igjennom :-) "langøra fyr med asperger syndrom" var faktisk ikkje heilt fjernt samanlikna.

Største minuset eg sleit mef i 2009 filmen var, som nemnt tidlegare her, at folk var for unge til at det kunne verta truverdig. Ellers grei underholdning.

Må inrømma at eg likar veldig godt TNG. Så star Trek 9 er vel fortsatt min favoritt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt alle Star Trek filmene. Men noen rangerer over de andre. Øverst troner trilogien med TOS crewet:

Star Trek II: The Wrath of Khan
    Star Trek III: The Search for Spock
    Star Trek IV: The Voyage Home

Disse henger sammen og jeg anbefaler gjerne disse 3 som en vei inn i Star Trek verdenen for nye interesserte.

Med TNG crewet liker jeg best:

Star Trek: Insurrection og Star Trek: First Contact

De nye filmene vet jeg ikke helt hvordan jeg skal rangere - men liker den første veldig godt - gleder meg til å se den andre.

Jeg er nok ikke en typisk Star Trek fan - da jeg setter Voyager og Enterprise høyest av seriene.

Og Enterprise sluttet altfor tidlig, snufs.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det lekker LITT igjennom :-) "langøra fyr med asperger syndrom" var faktisk ikkje heilt fjernt samanlikna.
    Og før noen beskylder meg for og være ufin så sier jeg bare "It takes one to know one".

Men sånn bottomline, En ting man aldri må gjøre med Star trek er og ta det for seriøst det er bare ren morro og fantasi og litt cred må den vel få for og ha eksistert så prominent i underholdnings bransjen i nesten 50 år nå.

Så se filmen, spis popcorn, effektene i 2009 filmen er hakket over alt jeg ellers har sett i star trek (og mye annet)

Vet kanskje ikke om det er "kom deg ut på kino NÅ!" type film, men nå foretrekker jeg bluerays og det og se film hjemme, sikkert ikke alene om det her.

Forrige gang jeg endte opp på kino i drammen satt jeg og tenkte på at her mangla det dyp bass og det var fire hvite låste piksler på lerretet :S så har liksom ikke hastverk med og komme meg ut dit liksom :P

Er jo bare morro så denne så jo ikke galen ut, Star Trek 1-10: Movie Box (12 disc) (Blu-ray) - Blu-ray - Film - CDON.COM

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da velger jeg heller å se Iron Man 3 på kino i kveld. (Har selvfølgelig sett Iron man 1 & 2) Så får jeg kjøpe Star Trek 2009 på blu-ray og enten se Star Trek: ID på kino eller vente til BD utgaven kommer. Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironman 3 er vel neppe dårleg tidsfordriv.

Trur nesten eg må fyra i gang ein film i kveld.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •